Monen vuoden työttömyyden jälkeen töitä löytyisi 250km päästä mutta.....

Vierailija

mies ei suostu alkamaan siihen että kävisin vain viikonloppuisin kotona katsomassa lapsia. Lapset alakouluikäisiä. Mies ei voi muuttaa koska on yrittäjä ja asiakaskunta tällä paikkakunnalla. Muuttaisitteko vaikka tulisi ehkä ero?

Sivut

Kommentit (31)

Vierailija

Muuttaisin tästä syystä "mies ei suostu alkamaan siihen että..."

Sinä reppana elät siis elämääsi ihan täysin miehen ehdoilla! Saatko sinä edes ostaa sellaiset pikkuhousut kuin itse tahdot, vai määrääkö miehesi sekä hinnan, laadun että koon? Se tulikin jo selväksi, että mies ei lastenhoitoon ole koskaan osallistunutkaan.

Yritä saada se työ määräaikaisena siten, että saisit hankittua sekä uuteen työhön tarpeellista työkokemusta että työssäoloehtoa ansiosidonnaiseen. Mies kyllä tottuisi siihen tai sitten ei.

Toinen vaihtoehto on se, että lapset muuttaisivat sinun mukanasi. Merkitsisikö se sitten käytännössä eroa, kun mies ei ehtisi / viitsisi /välittäisi vierailla perheensä luona viikonloppuisin. Tämä voisi olla siinä mielessä parempi vaihtoehto. Silloin eläisit normaalia yksinhuoltajan arkea sen sijaan, että viikot kärvistelisit työpaikkakunnalla "tekemättä mitään hyödyllistä" vapaa-aikanasi ja viikonloput raataisit tuskassa siivotessasi miehen ja lasten sotkuja ja valmistaessasi heitä seuraavan viikon poissaoloosi.

Vierailija

Mun on pakko sanoa että jos avioliitossa ei muuten ole isompaa vikaa, en muuttaisi. Tosin, jos työ olisi vakituinen tai pitkäaikainen, jossa mahdollisuus vakinaistamiseen, haluaisin että mies alkaisi maksaa mulle eläkevakuutusta tms, tavallaan "korvauksena" siitä, että uhraan oman eläkekertymäni ja työnsaannin hänen yrityksensä takia (koska hän ei voi/suostu muuttamaan).

Ja en kyllä haluaisi asua eri paikkakunnalla viikkoja alakouluikäisistä lapsista erossa. En tiedä ajattelitko että jos ero siten tulisi, lapset muuttaisivat sun mukana/luokse uudelle paikkakunnalle? Mies ei välttämättä siihen suostu, tai lapset halua jättää tuttua koulua/kotia ja kavereita.

Vierailija

Niinpä. Ja vuokralla asujat hehkuttaa siten miten omistusasunto estää työllistymisen. Kyllä ne on nämä muut syyt suurempia kuin asunto. Hankalahan sitä on perheellisen lähteä kauas töihin. Ymmärrän kyllä että yrittäjämiestä ei oikein nappaa se että jäisi arkipäivät yksinhuoltajaksi, vai onko miehen työ sellaista että sen voisi tehdä viikonloppuisin? Onhan tuossa sekin mahdollisuudet että sinä ja lapset muutatte kokonaan toiselle paikkakunnalle ja mies tulee luoksenne viikonloppuisin.

Vierailija

No en alkaisi rikkomaan perhettä tuollaisen takia. Oletko harkinnut uudelleen kouluttautumista, ei-omanalan töiden tekemistä, voisitko työskennellä miehen yrityksessä?

Vierailija

Että tämmöinen keissi tänään.

En muuttaisi pois perheeni luota viikoksi. En voisi jättää lapsia ja miestä pois elämästäni, sehän olisi kuin avioero. Ymmärtäisin myös jos mies kokisi asian samoin.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Mun on pakko sanoa että jos avioliitossa ei muuten ole isompaa vikaa, en muuttaisi. Tosin, jos työ olisi vakituinen tai pitkäaikainen, jossa mahdollisuus vakinaistamiseen, haluaisin että mies alkaisi maksaa mulle eläkevakuutusta tms, tavallaan "korvauksena" siitä, että uhraan oman eläkekertymäni ja työnsaannin hänen yrityksensä takia (koska hän ei voi/suostu muuttamaan).

Ja en kyllä haluaisi asua eri paikkakunnalla viikkoja alakouluikäisistä lapsista erossa. En tiedä ajattelitko että jos ero siten tulisi, lapset muuttaisivat sun mukana/luokse uudelle paikkakunnalle? Mies ei välttämättä siihen suostu, tai lapset halua jättää tuttua koulua/kotia ja kavereita.

En saa miestäni maksamaan minulle mitään ylimääräsitä eläkevakuutusta, on siitä puhuttu. Lapset varmasti haluaisivat jäädä tänne kavereiden ja tuttun ympäristön takia.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Asiakaskunta pääosin vanhalla paikkakunnalla? Kai niitä asiakkaita sieltä uudeltakin paikkakunnalta löytyisi...

Tätä  vaikea selittää, tämä vähän erilasista yrittäjyyttä. Tarvitaan lupa korkeammalta taholta missä saa yritystä pitää ei riitä että asiakkaita olisi.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Asiakaskunta pääosin vanhalla paikkakunnalla? Kai niitä asiakkaita sieltä uudeltakin paikkakunnalta löytyisi...

Siinä tuli aamun aivopieru.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jaa miten niin?

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tätä  vaikea selittää, tämä vähän erilasista yrittäjyyttä. Tarvitaan lupa korkeammalta taholta missä saa yritystä pitää ei riitä että asiakkaita olisi.

Esim taksiyrittäjät ei voi vain siirtää firmojaan,lupa annetaan tietylle paikkakunnalle ja sitten ollaan siellä. Mieheni on nyt hakenut taksilupaa pakkakunnallemme, itse opiskelen viimeistä vuotta ja tiedän, ettei minulle tule olemaan missään lähialueella töitä

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Apteekkari?

Vierailija

Pystytkö kouluttautumaan uudelleen tai oletko hakenut muitakin kuin koulutustasi vastaavia töitä? En lähtisi muuttamaan toiselle paikkakunnalle viikoksi: sanoi mies mitä sanoi mutta lasten takia en rupeaisi.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jaa miten niin?

Niin voisiko joku selittää että millä tavalla ylempi on aivopieru?

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti: 

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jaa miten niin?

Niin voisiko joku selittää että millä tavalla ylempi on aivopieru?

Etkö itse oikeasti ymmärrä?

Ensinnäkin yrityksiä on myös sellaisia että ne luvat saa tietylle paikkakunnalle. Ja toisekseen yrittäminen on sen verran riskialtista, että jos jo vakiintunut asiakaskunta on, ei todellakaan kannata riskeerata sitä muuttamalla jos ei aivan pakko ole. 

Sivut

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat