Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Ollaan oltu avoliitossa jo 26v.

Vierailija

Meillä 3 aikuista lasta, yksi lapsenlapsi,maksettu oma talo ja yhteinen yritys. Naimisiin ei ole tarkoitus ikinä mennä. Miksi avoliitto on muka niin paha juttu?

Kommentit (13)

Martta

Jos olette tyytyväisiä ja onnellisia noin ja juridinen puoli hoidettu muulla tavoin, niin en näkisi ratkaisujanne huonona, saati vääränä. En siis ymmärrä, miksi koet tarvetta puolustaa elämääsi.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Jos olette tyytyväisiä ja onnellisia noin ja juridinen puoli hoidettu muulla tavoin, niin en näkisi ratkaisujanne huonona, saati vääränä. En siis ymmärrä, miksi koet tarvetta puolustaa elämääsi.

En puollustele elämääni millään lailla. Laitoin vain tämän tänne että avoliitossakin voi olla onnellinen.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Ihan samaa mieltä, uskonnollista hömpötystä pääasiassa.

15 v avokkina

Avioliitolla ei ole mitään tekemistä uskonnon kanssa. T. avosuhteessa

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

miksi ette halua vakiintua?

Mun mielestä se vakiintuminen tehdään korvien välissä, ei paperilla. T. avosuhteessa

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mun mielestä se vakiintuminen tehdään korvien välissä, ei paperilla. T. avosuhteessa

Olen samaa mieltä vaikka naimisissa olenkin.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Samoin.

T. avosuhteessa 30 v., 3 aikuista lasta. 

Vierailija

Sitä voi nyt kysyä mun edesmenneen isäni avokilta, kun lensi ulos kun leppäkeihäs 30 avoliittovuoden jälkeen. Tervemenoa!

Vierailija

Se sitoutuminen, siis juridinen toimi, tuntuu pelottavan yllättävän monia. Niin kauan kuin elämä on mallillaan ja ollaan terveitä, ei ongelmia välttämättä olekaan. Mutta entäs, kun tulee ero, joko siis lähdetään eri suuntiin eli kasvetaan erilleen, kuten hienosti sanotaan, tai jos ero tulee siksi, että kumppani kuolee. Silloin ei asiat välttämättä olekaan niin yksinkertaisia kuin kuvitellaan. Jotkut eivät edes ymmärrä hoidella asioita valmiiksi etukäteen kaiken varalta.

On usein nähty, miten toinen osapuoli lähetetään matkaan kahta tyhjää kättä heilutellen, kun pitkäaikainen puoliso tai(kuolemantapauksessa) hänen sukulaisensa, joihin ei ole ollut juurikaan suhteita, tulevat ja kuorivat kerman päältä. Kuinka monella on esim. kuitit tallessa kaikista isoista hankinnoista ja joskus jopa pienistäkin? Jos et pysty osoittamaan, että olet tavarat maksanut, niin sinnepä jäävät pesään. Anteliaat ja hyväluontoiset pesän osakkaat ovat valitettavan harvinaisia.

Vierailija

Ei avoliitto ole mikään pahajuttu. Jokainen itse päättää miten elää. Itse olimme avoliitossa 35v ja sitten mentiin naimisiin. Vietimme ihanat häät ja täytyy silti sanoa, että kyllä se suhde vain muuttu. Vaikka olemme aina olleet rakastuneita ja suhde on ollut lämmin ja hyvä. Mutta suhde kyllä syveni ihan uusiin ulottuvuuksiin jo häitä suunnitellessa. Itse sanoin aina samaa ettei suhde miksikään muutu vaikka mentäisiin naimisiin. Mutta kyllä se vain muuttu. Ennenkin oli hyvä ja nyt entistäkin parempi. Suosittelen, mutta en pakkosyötä.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat