Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mies iski kaikkein kipeimpään kohtaan

Vierailija

Tuntuu ihan käsittämättömän pahalta, kun oma mies iskee kaikkein heikoimpaan kohtaan. Mä olen tosi yksinäinen, mulla ei ole oikein ketään muuta kuin oma mies. Olen yrittänyt tutustua ihmisiin ylipistolla ja töissä, mutta jään aina ulkopuoliseksi ja ns. ylimääräiseksi. Varmasti syynä tähän on se, että olen hiljainen ja ujo, enkä osaa ns. työntää itseäni muiden seuraan tarpeeksi agressiivisesti. Olen yrittänyt myös tutustua miehen kavereiden vaimoihin, mutta niihinkään piireihin en mahdu mukaan. Mua ei esim. hyväksytä faceboo kaveriksi eikä oteta mukaan näiden vaimojen yhteiseen whatsapp ryhmään. 

Olen tästä yksinäisyydestä tosi ahdistunut ja surullinen. Varmaan oikeastaan masentunutkin. Olen kuitenkin ihan tavallinen parikymppinen opiskeleva ja työssäkäyvä ihminen, enkä mikään syrjäytynyt eristäytyjä. 

Vähän aikaa sitten mulla ja miehellä oli iso riita. Riita alkoi ihan tyhmistä arkisista jutuista. Mies sanoi riidellessä mulle, ettei ihmettele yhtään, miksi mulla ei ole kavereita. Että ei kukaan halua olla tällaisen "ihmispaskan" kaveri. 

Tämä on jäänyt ahdistamaan mua ihan kamalasti. Mua kiusatiin aikanaan koulussa, ja jutut silloin oli aika samanlaisia. Oman miehen sanomana tuo tuntui silti triljoona kertaa pahemmalta. Vaikka tästä riidasta on jo useampi viikko aikaa ja ollaan sovittu ajat sitten, niin tämä ahdistaa silti. Että miten oma mies voi sanoa noin? Ja tietysti olen alkanut miettimään, että onko se sitten ehkä niin? Että miksi mies halusi iskeä mua juuri siihen kohtaan, minkä tietää olevan mulle kaikkein aroin paikka?

En edes tiedä miksi kirjoitin tämän tänne, kai mä halusin vaan purkaa ajatuksiani.

Sivut

Kommentit (102)

Vierailija

Miehesi on ylimielinen mulkku. Sinuna vaihtaisin tommoisen kusipään joka voi haavoittaa tuollq tavalla. Luuletko että se jää siihen? Mitäs jos miehesi asenne on sellainen että hänen kaverit ja niiden vaimot kokee että olet toissijainen? Harkitse vakavasti tahdotko tuollaista sietää kun raja on ylitetty jo.

joane

Olipa epäreilusti tehty. Minusta ei vaikuta siltä että suhteessanne olisi turvallinen ilmapiiri. Pystytkö ottamaan asian esille miehen kanssa? Hajottavaa miettiä tuollaista yksin. Voimia sinulle kovasti. Minunkin on vaikeaa tutustua ihmisiin, eikä siihen ole mitään kovin yksiselitteistä syytä.

Vierailija

Niinhän se on että mitä läheisempi ihminen niin tuntee sut niin hyvin ja osaa iskeä just niin pahimpaan kohtaan kun mitä voi. Ei tuollaista voi unohtaa.

Vierailija

Kuulostaa tosi pahalta. Ei unohtuisi minulta ikinä.

Olisiko mitään harrastusta, mistä saisit kavereita?

Onko mies sinua paljon vanhempi, entä hänen kaverit vaimoineen? Voisiko kyse olla ikäerosta niiden vaimojen kanssa?

Vierailija

me ollaan oltu miehen kanssa tosi pitkään yhdessä, melkein 10v. Tavallisesti mies kohtelee mua kyllä hyvin ja kunnioittavasti, ja siksi tuo tulikin yllätyksenä. Ja ehkä juuri siksi jäin miettimään, että miksi hän sanoi noin? Jos mies jatkuvasti käyttäytyisi mua kohtaan huonosti, ei tämäkään tapaus olisi varmaan loukannutkaan niin paljoa...

Vierailija

Toisaalta on niin, että kun on riitatilanne ja tarkoitus on siinä toista loukata, niin homman tarkoitus tavallaan on iskeä nimenomaan siihen kipeimpään kohtaan. Sehän se loukkaa.

mut joo, törkeästi sanottu. Ja itse en olisi suhteessa, jossa riidellään ja on tarkoitus loukata toista. Toisaalta jotkut sanovat, että olen väärässä, ja riitely kuuluu suhteeseen, jos siinä ylipäätään on tunteita, on ikäänkuin todellisen suhteen edellytys.

toisaalta sun yksinäisyydessäsi ei oikeasti ole kyse siitä kuinka huonosti osaat tunkea itseäsi toisten seuraan, eikä siitäkään "kelpaatko" muille. Kyse on siitä, että kiusattuna olet oppinut hakemaan muiden hyväksyntää, eikä sen hakija koskaan tule saamaan sitä tarpeeksi. Voit kerjätä tai vaatia, mutta se pikemminkin työntää kuin vetää sulle kavereita. Ja vaikka niitä saisitkin, se ei koskaan riittäisi sulle. Parasta - ja ainoa toimiva tie - on opetella nauttimaan yksinolosta, omasta seurastaan. Silloin sitä sun seuraa alkaa muutkin haluta, kun se alkaa näyttää mukavalta. Eli keskity siihen, minkä tekemisestä nautit. 

Vierailija

Minusta joskus tuntuu, että monet miehet eivät tajua, miten heidän sanansa voivat vaikuttaa. Esimerkiksi minulta saa tapettua kaikki tunteet, kun tarpeeksi loukkaa, vähättelee ym.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Kuulostaa tosi pahalta. Ei unohtuisi minulta ikinä.

Olisiko mitään harrastusta, mistä saisit kavereita?

Onko mies sinua paljon vanhempi, entä hänen kaverit vaimoineen? Voisiko kyse olla ikäerosta niiden vaimojen kanssa?

Mä harrastan spinningiä ja vietän aika paljon aikaa kirjastossa lukemassa. Kummassakaan ei kai oikein helposti tutustu ihmisiin. Mies on mua muutaman vuoden vanhempi, muttei mitenkään huomattavasti. Miehellä on tiivis kaveriporukka, ja kavereiden vaimoilla oma tiivis porukka. 

ap

Vierailija

Minullakin kokemusta siitä kun oma mies kommentoi ala-arvoisesti. Olin mm. ruma, huora ja skitso. Tein hänelle palveluksen ja poistuin hänen elämästään jonka jälkeen olinkin hänelle "se ainoa oikea" :-P Älä suostu kuuntelemaan tuollaista, hän se tässä ihmispaska on. Voimia sinulle!

Vierailija

Minä ja ystäväni, ne todelliset ystävät, olemme kaikki kotihiiriä. On siis aikamoista järjestelyä ollut kohtalolla, että olemme tavanneet. Emme käy yhdessä kuin korkeintaan joskus jotain kirppiksiä kiertämässä. Emmekä jos vietämme aikaa yhdessä, tee mitään. Kaikkia meitä yhdistää juuri se, ettei meille ole löytynyt paikkaa niissä menevissä kaveriporukoissa. Ja monet meistä on löytänyt kaltaisiaan vasta päälle 30 vuotiaina.

Rakkautta mekin kaipaamme, siksi moni meistä on huonoissakin parisuhteissa, kun sitä yksinäisyyttä paikkaa sillä että on edes joku jonka vieressä nukkua. Joku jonka ihon tuntea omaa ihoa vasten, joku joka koskettaa. Ystävinä halaamme paljon. Joskus halaamme tiukasti toistakymmentä minuuttia, ilman vaatimuksia, ilman seksuaalista sävyä, ilman puhetta, yksinkertaisesti me vain halaamme. Sitä en osaa sanoa kumpi on parempi, olla yksin vai olla huonossa suhteessa, silloin kun ei ole lähellä todellista ystävää.

Vierailija

Miehesi teki väärin, mutta sanoit, että asia on jo sovittu, joten et voi enää käyttää miehesi möläytystä aseena häntä vastaan. Älä anna miehesi ymmärtää, että asia olisi jo sovittu, kun vielä märehdit sitä.

Vierailija

Ap, pakko kertoa yksi juttu. Mulla oli exäni kanssa ihan sama, että hänen kavereidensa vaimot ei oikein tuntuneet haluavan mun porukkaansa. Luulin että vika oli minussa. Nykyisen mieheni ystävät kumppaneineen ovat ottaneet minut ihan eri tavalla mukaan. Jotenkin tuntuu, että kun mies on oikea, tämäkin puoli natsaa. Niin tai näin, älä syytä itseäsi. Ja miehesi kommentti oli todella törkeä. Nyt olisi tärkeää, että puhuisitte rauhassa ja kertoisit hänelle, miltä se sinusta tuntui.

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat