G: Oletko tai onko joku ystävättäresi tehnyt abortin ja mistä syystä?
Kommentit (29)
Tein abortin ja olemassa olevat lapseni saivat pitää äitinsä.
Vierailija:
Abortti on aina niin rankka ratkaisu, että sinunkaltaisesi keskenkasvuiset mustavalkoiset ihmiset eivät koskaan taida tajuta miltä se tuntuu.Itse en ikinä ymmärrä näitä raha-vastaan lapsi asetelmia. Ja useampia abortteja.Pitäskö yrittää jotain tehdä toisin?
Kolmatta mies ei halunnut ja uhkaili avioerolla, jos lapsi syntyy...
Taisi olla vaan tällainen pano-suhde.
Ja kaveri taisi silloin olla just joku 20v, opinnot kesken, asui vielä kotona jne.
En kyllä ollenkaan tuomitse häntä, ymmärrän hyvin että teki abortin. Ei varmaan ollut helppoa silti.
Tuntui kamalalta. Ja kun opiskelut oli suoritettu, saivat he 2 lasta sen jälkeen, kun oli hyvä aika tulla...
toisella kerralla tuli raskaaksi ensimmäisen kerran oltuaan sängyssä miesystävänsä kanssa(ehkäisy petti).
kierukka petti.
t. neljän toivotun lapsen äiti!
Minkä voin sille että tulen herkästi raskaaksi. Kerran jopa pilsujen kans (no en ollut muistanu ihan kaikkia ottaa).
Nyt ootan kolmatta lasta. Nuorena en voinu lapsia pitää eikä olis varmaan kannattanut pitää sitä ekaakaan jonka sain idiootille eksälle! Mut on ihana poika et sinänsä en kadu. Tapasin sitten mieheni jolle tuli myös heti raskaaksi tavattuamme mut onneks Se oikea. Nyt siis toinen yhteinen lapsi tulossa. Abortit siis eivät ole haitanneet mitenkään tätä lisääntymispuolta vaikka ei ne kivoja ollu.
Esimerkiksi helposti sikiävien kannattaisi ottaa se pilleri tasan aina, eikä joskus kun muistaa...
On tehty yhdelle kaverille. Oli 16 ja ei typeryyksissään käyttänyt ehkäisyä.
tehtiin abortti viikolla 22, sairastui leukemiaan. Nykyisin terve ja onnellinen äiti.
toiselle ystävälleni tehtiin abortti 16-v. ja toinen 28-v miehen painostuksesta. Molemmat tosin sitten katuivat sitä, tuli vakava masennus ja melkein avioerokin, pian uusi lapsi, joka on munuaissairas.
kolmas teki sen miehen painostuksesta, hänellä minipillerit, jotka ei sitten toimineet hänellä, vaati abortin jälkeen mieheltä kumia, ei suostunut, nainen epätoivoisen riippuvainen miehestä, on-off-suhde, tuli vuoden päästä toisen kerran raskaaksi samalle miehelle (oli ollut vatsataudissa ja ilmeisesti oksentanut e-pillerin), ei pystynyt enää aborttiin vaan piti lapsen. Nyt yh, mutta onnellinen.
Todella rankka vaihtoehto, mutta niin on ihmisenalun tappaminenkin.
Suomessa jokainen tulee toimeen vähintään toimeentulotuella+ saa muutakin apua jos tarvitsee, MUTTA kaikki ei kuitenkaan halua lapsensa ja itsensä kärsivän joka päivä siitä, ettei osannut ajatella JÄRJELLÄ eikä tunteella. Näitä kaameita kertomuksia on kun naisen vastuuntuntoisin teko ja lastaan ralkastavin teko olisi ollut olla synnyttämättä!
Itse tein abortin koska koin jo olemassa olevien lasten elämän olevan tärkeämpää varjella.
Ei vaan sopinut siihen elämän tilanteeseen. Yhdelle kaverille on tehty kahdesti, koska ei halua lapsia.
Onneksi Suomessa on valinnan mahdollisuus.
Tosin se ensimmäinen raskaus oli epänormaali, lääkärin mukaan olisin voinut odotella myös sen keskeytymistä itsekseen. Valitsin nopeamman tavan. Tästä on nyt 4 vuotta, ja olin tuolloin äitiyslomalla.
Toisen vahingon yllättäessä olin juuri aloittanut työelämän ja ikävä kyllä saanut maksettavakseni erään lainan takauksen (jota maksan edelleen). Samoin maksan korkoja opintolainasta. Tämä päätös tuotti todellista tuskaa, sillä yhtälö oli mahdoton; 2 (toivottua) lasta, velat, juuri saatu työ... Myös välit miehen kanssa olivat viilenneet, ja pian tuon jälkeen erosimme. Jälkeenpäin olen ollut tyytyväinen ratkaisuuni.
Tiedätkö mitä, joka vuosi lapsia annetaan adoptioon vaikka biologiset äitinsä ovat kantaneet heitä sydämensä alla 9 kuukautta? Etkö tiennyt?
Se jos mikä on vastuun kantamista. Olla tappamatta lapsi ja antaa hänelle hyvä elämä perheessä, jonka kyvyt vanhemmuuteen on syynätty kunnolla.
13
Joskus on ajateltava järjellä eikä tunteella sekä joksus vastuuntuntoisin ratkaisu on ABORTTI, piste.
Tyhmä olet jos muuta väität. Tekopyhä suorastaan. Kyllä elämä vielä sinuakin opettaa ajattelemaan hieman värikkäämmin.
T.14
Asui vanhempiensa luona, oli vielä peruskoulussa, haaveili opinnoista, ei tahtonut ruveta äidiksi silloin.
Sinua ei vielä kovin paljoa, tuollainen haukkuminen kertoo kypsyydestäsi paljonkin...
Minun hormonikierukkani kerkesi olla vain 1½kk kun se petti.