G: Oletko tai onko joku ystävättäresi tehnyt abortin ja mistä syystä?
Kommentit (29)
Vierailija:
Suomessa jokainen tulee toimeen vähintään toimeentulotuella+ saa muutakin apua jos tarvitsee, MUTTA kaikki ei kuitenkaan halua lapsensa ja itsensä kärsivän joka päivä siitä, ettei osannut ajatella JÄRJELLÄ eikä tunteella. Näitä kaameita kertomuksia on kun naisen vastuuntuntoisin teko ja lastaan ralkastavin teko olisi ollut olla synnyttämättä!Itse tein abortin koska koin jo olemassa olevien lasten elämän olevan tärkeämpää varjella.
koska itse tein abortin ihan samasta syystä, ja siitä etten olisi itse jaksanut. Meillä olisi ollut silloin kolmannen syntymän aikaan kolme alle kolmevuotiasta lasta...
ehkäisyn pettäessä, lapsi 6 kk, mulla takana hengenvaarallinen raskaus ja synnytys, päällä lääkitys joka aiheuttaa sikiövaurioita, mies työtön ja hänellä juuri diagnostisoitu syvä masennus. Siinä tilanteessa tuntui, että alemmas ei ihmisen elämä vajota. Kummasti siitä selvittiin, mutta koko sen aikakauden ajatteleminen tuntuu kuin painajaiselta.
Abortti on aina niin rankka ratkaisu, että sinunkaltaisesi keskenkasvuiset mustavalkoiset ihmiset eivät koskaan taida tajuta miltä se tuntuu.
t. 25
moni ilmeisesti luulee sen olevan luotettava vielä kolme neljäkin vuotta...ei ole totta! Eli jos ainoana ehkäisynä käyttää hormonikierukkaa, tulisi se vaihtaa alle kahden vuoden välein. Eräälle ystävälleni kävi juuri näin, että kierukka oli ollut tasan kaksi vuotta, aika varattu uusimiseen, mutta ehti tulla raskaaksi. Teki sitten abortin elämäntilanteen vuoksi, mutta myös siksi, että hormonikirukkaraskauteen liittyy suuret riskit.
kun kierrukkasta tiedän tai luulin tietäväni, että se on 5 vuotinen ehkäisy?
se oli silloin paras ratkaisu vaikka joskus vieläkin rintaa puristaa kun miettii. nyt olen onnellinen naimisissa oleva äiti.
Joskus elämässä on sellaisia tilanteita, että on vain huonoja vaihtoehtoja mistä valita. Silloin abortti voi olla niistä huonoista vaihtereista paras.
onko kenelläkään ollut hormonikierukkaa ehkäisyn pettäessä?
Kuparikierukkalapsia tiedän montakin, mutta mitens tuo hormonikierukka?