Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Koputusta arkaileva hammas

Pelokas

Eli pesin aamulla hampaita ja aloin huvikseni hampaita koputella.
No yksi etuhampaista oli koputus arka.
Ei niin arka että itku pääsisi mutta kumminkin kipeä. Hampaassa ei ole reikää eikä se ole arka kuumalle tai kylmällä. Syömäänkin pystyn normaalisti ja voin purra tällä hampaalla kovaakin.
Eli onko mulla nyt automaattisesti hammastulehdus vai voisiko tämä johtua purennasta? Oikean puoleiset hampaani ovat kuluneet hieman kun kävin viikko sitten lääkärissä.
Sitten vielä pitäisikö minun suunnata heti päivystykseen?
Nyt oon rumpannut viimeisen kuukauden aikana hammaslääkäri päivystyksessä 5 kertaa niin eivät ota minua enää kevyin perustein vastaan...
Mutta eikös tämä kumminkin ole vakava oire? Mitä oon lukenut niin hamastulehdus on hengenvaarallinen!

Kommentit (2)

Vierailija

Sinulla taitaa olla aika pahoja pakkomielteitä ja luulosairautta hampaisiin liittyen? Mitenkään yrittämättä diagnosoida vaivaasi, niin minulla on yksi hammas joka on toisinaan juuri tuolla tavalla koputusarka, mutta useimmiten ei vaivaa ollenkaan. Tätä on jatkunut monta vuotta. Hammaslääkärin mukaan hampaan juuret ovat niin lähellä poskionteloa, että kun poskiontelossa on vähänkin tulehdusta, se tuntuu hampaassa.

Vierailija

No älä nyt päivystykseen tuon takia lähde. En tiedä mitä tarkoitat hammastulehduksella, mutta itselläni on yhdessä hampaassa ollut juuri tulehtunut jo monta vuotta, hengissä ollaan.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat