Olen aina kuullut olevani liikalapsi.

:-(

Kun äitini ja isäni menivät naimisiin, niin he kumpikin olivat sitä mieltä, että heille riittää kaksi lasta, tyttö ja poika. He myös toivoivat, että poika syntyisi ensin ja sen jälkeen tyttö. Sitten äiti tuli raskaaksi ja hänen todettiin odottavan kaksosia. Sitten kun synnytys tapahtui, niin ensin syntyi näistä "kaksosista" poika ja sen jälkeen tyttö. Äiti ja isä olivat todella onnellisia, olihan heidän toiveensa kahdesta lapsesta ja ennen tyttöä syntyneestä pojasta käynyt toteen, mutta synnytys jatkuikin yllättäen. Sitten synnyinkin vielä minä, kolmas vauva kolmosista, joita ei oltu osattu odottaa syntyväksi. Äiti ja isä ovat aina jaksaneet kertoa, että kuinka suuri järkytys syntymäni oli, sillä olinhan ei-toivottu kolmas lapsi ja kaiken lisäksi vielä syntyessäni kovin pieni, ruma ja vain tyttö, en edes poika. Olen koko ikäni saanut kuulla olevani ei-toivottu, vihattu, tyhmä, ruma, huono ja kaiken pilannut äpärä, joka pilasi vanhempien toiveen kaksilapsisesta perheestä, Lapsena minulla ei ollut juuri lainkaan omia leluja tai tavaroita ja nekin mitä oli, sisko ja veli rikkoivat. Jouduin aina kulkemaan sukulaislasten vanhoissa ja rikkinäisissä vaatteissa, kun taas sisarusteni vaatteet olivat uusina ostettuja, ehjiä, hienoja ja kalliita. Mihinkään harrastuksiin vanhemmilta ei minulle riittänyt rahaa, ainoa harrastukeni oli kirjojen lukeminen ja kirjojakin sain vain kirjastosta. Sinnekin oli yhteen suuntaan 12 kilometriä matkaa ja matkat jouduin tietenkin menemään kävellen, milloin siis pääsin käymään siellä. Aika harvoin pääsin käymään, koska jouduin tekemään koko ajan kotitöitä, mitä sisarusten ei tarvinnut koskaan tehdä. Ruokaakaan minulle ei olisi haluttu antaa, usein jouduin tyytymään muilta jääneisiin tähteisiin ja syödä sain vasta, kun muut olivat jo lopettaneet. Aina sain kuulla olevani liikalapsi perheessäni, koska vanhemmat olivat tahtoneet kaksi lasta ja minä olin pilannut sen toiveen syntymällä kolmantena lapsena perheeseeni. Jostain syystä meitä kolmosia 4 vuotta jälkeenpäin syntynyt pikkuveli oli vanhemmille rakas, vaikka ihmettelin, että hänen olisi vielä pahemmin pitänyt pilata vanhempien toive vain kahdesta lapsesta ja olla minuakin vihatumpi. Kamalinta kuitenkin lapsuudessani oli sisarusteni ja muiden lasten jatkuva kiusaaminen esim. huonoista vaatteistani ja siitä, että olin äpärä. Pikkuvelikin opetettiin kiusaamaan minua heti kun hän siihen kykeni, eivätkä vanhemmat tehneet mitään, vaikka tiesivät, että meistä kolmosista kaksi vanhinta opettivat hänet siihen. Se kiusaaminen oli pahempaa kuin jopa se, että jouduin nukkumaan yöni ilman tyynyä ja peittoa patjan päällä joko kellarissa tai kesäisin leikkimökissä. Hiukan yli 16 vuotta minä sitä kestin ja sitten muutin omilleni. Siitä on nyt 16 vuotta enkä ole kuullut perheestäni mitään sen jälkeen.

Kommentit (7)

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Melkoinen novelli. Oisko tuossa jopa aineksia romaaniin?

olisi. Jos osaisi kirjoittaa uskottavasti. Tässä on vähän liikaa tavaraa

Vierailija

Hei ap, tunnen suurta myötätuntoa sinua kohtaan, sillä itse kuulin aina äidin puhuvan, että hänellä oli jo poika ja tyttö ja sitten ei olisi enää halunnut muita lapsia, mutta isä oli halunnut ja hän uhrautui minut synnyttämään ja siinä sitten meni terveys ja kaikki muka pilalle eitoivotun lapsen vuoksi.

Arvaa, mitä tein.

Kannoin tuskat, mutta näytin hänelle, että olen paljon parempi kuin ne kaksi.

Sisarukseni juuri ja juuri elättivät itsensä ja veljeä äiti joutui koko elossa olo aikansa tukemaan.

Minusta tulikin yllättäen erittäin hyvännäköinen, pärjäsin koulussa hyvin ja opiskelin hyvän ammatin. sain hyvän miehen ja fiksut lapset ja työllä hankitun omaisuuden.

tässä vaiheessa alkoi äitiänikin kiinnostta elämäni, mutta liian myöhään.

Kuulopuheiden mukaan kehui minua kaikille, mutta liian myöhään.

Nyt on jo poissa ja olen jotenkin alkanut antaa anteeksi, mutta olen oppinut sen, että omat lapset ja lastenlapset ovat kaikki yhtä rakkaita ja tärkeitä.

Tsemppiä ja näytä sille paskiaiselle, mistä kana pissii.

t. mummeli

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat