Sanoma irtisanoo yli 200 ihmistä
Kommentit (42)
Helsingin Sanomat voisi oikeasti myös irtisanoa toimittajakunnasta. Nyt toimittajat ovat keskittyneet pönkittämään omaa minäkuvaansa ja kaikilla jutuillaan vain todistelevat omaa maailmankuvaansa oikeaksi. Lehden linjasta paistaa myös räikeästi läpi se, että siellä kosiskellaan tiettyjä tilaajaryhmiä, kuten keskituloisia suuren ikäluokan eläkeläisiä, vasemmistoa ja vihreitä ja välillä vähän ns. boheemeja tai koulutettuja nuoria. Oikeasti laadukkaan journalismin ei tarvitse maksaa niin pajoa. Sieltä vaan lasikuplasta kansan pariin ja nettiareenoille. Eipä kiinnosta se Hesaria. En tilaa enää Hesaria, paljon parempaa tietoa saa muualta.
Päätoimittaja minun käsittääkseni päättää lehen linjan ja omistajat. Ei rivitoimittajat.
Sisällön köyhyydellä ei oikein pärjää nykyaikana.
Harmittaa melkein yhtä paljon kuin silloin, kun Radio Moskova lopetti Virossa.
Vierailija kirjoitti:
Ei hyvä juttu. Kohta meillä on enää yle, jonne pumpataan veroja valtion toimesta. Ei ole tervettä olla yhden valtamedian varassa.
Aivan sama. Molemmat ovat valinneet saman, valikoivan linjan. Ylekin voidaan lopettaa.
Vierailija kirjoitti:
Surullista. Monta hyvää aikakauslehteä joiden lukemisesta ihmiset vaan eivät enää suostu maksamaan ja sitten käy näin. Saas nähdä miten Suomen lehtitalojen käy..
Monta hyvää aikakauslehteä? Saisiko edes muutaman esimerkin?
jos ei tarttis maksaa jääkiekkoliigan ylläpidosta, niin menis varmaan paljon paremmin.
Suomessa nauretaan Pohjois-Korealle ja Venäjälle mutta Hesari on jo pitkään ollut menossa samaa tietä. Enää ei riitä puolueellinen uutisointi vaan nykyään jopa toimittajat olevan avoimen asenteellisia ja kertovat mitä mieltä ovat itse mistäkin uutisesta. Parasta on tietenkin poistaa kommentti mahdollisuus jotta kukaan ei voi sanoa enää vastaan...
Eiköhän toi ole Sanoman ja Hesarin osalta lopun alkua...en jää kaipaamaan
Jos vertaa vaikka saksalaiseen tai britti lehdistöön niin siellä on oikeasti sananvapaus ja vaikeistakin asioista saa puhua ja puhutaan ja niiden oikeilla nimillä.
Hesarilla ja Sanomilla ei ole ollut enää pitkään aikaan mitään tekemistä sananvapauden tai puolueettoman ammattimaisen journalismin kanssa.
Sorry, seuraan mielummin Saksan ja Brittien lehdistöä....
Vierailija kirjoitti:
Ihmiset ei halua maksaa uutisista, mutta niiden tekeminen ei ole ilmaista. Kuvitelkaa nyt sellaisia taustoittavia laajoja juttuja (tutkivaa journalismia) joita esim Kuukausiliitteessä on. Sellaisen tekeminen maksaa.
Sori vaan, aito tutkiva journalismi on ollut kuolleena jo hyvän aikaa.
Mä tykkään Hesarista, oon lukenut sitä pikkutytöstä lähtien ja paras lehti Suomessa. Toivottavasti ilmestyy vielä pitkään.
Irtisanomiset on syvältä, etenkin tässä taloustilanteessa.
Vierailija kirjoitti:
Mä tykkään Hesarista, oon lukenut sitä pikkutytöstä lähtien ja paras lehti Suomessa. Toivottavasti ilmestyy vielä pitkään.
Takuulla ilmestyykin, vaikka jotkut "kriitikot", jotka muutenkaan eivät sanomalehtiä lue eivätkä tilaa, kovasti toisin toivoisivat.
Vierailija kirjoitti:
Suomessa nauretaan Pohjois-Korealle ja Venäjälle mutta Hesari on jo pitkään ollut menossa samaa tietä. Enää ei riitä puolueellinen uutisointi vaan nykyään jopa toimittajat olevan avoimen asenteellisia ja kertovat mitä mieltä ovat itse mistäkin uutisesta. Parasta on tietenkin poistaa kommentti mahdollisuus jotta kukaan ei voi sanoa enää vastaan...
Jos vertaa vaikka saksalaiseen tai britti lehdistöön niin siellä on oikeasti sananvapaus ja vaikeistakin asioista saa puhua ja puhutaan ja niiden oikeilla nimillä.
Hesarilla ja Sanomilla ei ole ollut enää pitkään aikaan mitään tekemistä sananvapauden tai puolueettoman ammattimaisen journalismin kanssa.
mutta kyllä sekin tulee kalliksi. Mä sain lahjaksi The Timesin/ The Sunday Timesin nettiversion vuodeksi, mutta kyllä se aika kalliiksi käy. Financial Timesistä puhumattakaan... Ja mun kielitaito ei kyllä riitä Saksan lehtien lukuun, vaikka pärjäänkin arkikeskusteluissa saksaksi.
Vierailija kirjoitti:
Mistä saksalaisista tai brittiläisistä lehdistä saa tietoa Suomen asioista?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
mutta kyllä sekin tulee kalliksi. Mä sain lahjaksi The Timesin/ The Sunday Timesin nettiversion vuodeksi, mutta kyllä se aika kalliiksi käy. Financial Timesistä puhumattakaan... Ja mun kielitaito ei kyllä riitä Saksan lehtien lukuun, vaikka pärjäänkin arkikeskusteluissa saksaksi.
Itse luen ahkerasti kv-lehtiä ja ihan samat valitukset on aina niiden nettikommenttiosioissa, että puolueellista tekstiä, propagandaa jne. Uskoisin että kritisointi ja avoin vuoropuhelu median ja lukijan välillä on terveenyhteiskunnan merkki. Hesari on helposti Suomen ellei Pohjoismaiden paras lehti.
Vierailija kirjoitti:
Surullista. Monta hyvää aikakauslehteä joiden lukemisesta ihmiset vaan eivät enää suostu maksamaan ja sitten käy näin. Saas nähdä miten Suomen lehtitalojen käy..
Tervetuloa digimaailmaan.
Maailma muuttuu ja teknologia kehittyy, ei kukaan ole valmis ostamaan lehtiä hyvää hyvyyttään kun saman sisällön saa muualtakin. Talous ei valitettavasti toimi hyväntekeväisyydellä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Varmaan sulkevat palstan, kun modet saavat potkut.
Niin, tämä ei suinkaan ole ilmaista.
vauva-palstan aihe vapaa on varmaan sanoman yksi harvoista kannattavista kanavista.
Aika itsetuhoista tällekin palstalle kyllä tuo rekisteröintipakko yöksi, ja uusi ulkoasu vaikka vanhassa ei ollut mitään vikaa...lukijat kaikkoavat ja samalla mainostajat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi ihmeessä maksaa mistään minkä saa muualta ilmaiseksi??? Naurattaa kun oman kotikaupunkini lehti laittoi äskettäin verkkosivunsa maksumuurin taakse ja ne tyhmät toimittajat luulee että joku maksaakin siitä jotain. Mut ei muuten tasan maksa koska samat uutiset saa ilmaiseksi varmaan paristakymmenestä muusta mediasta.
ilmaiseksi ja ilmaiseksi, mikään ei ole ilmaista.
No en minä ainakaan euroakaan ole niiden verkkosivujen lukemisesta maksanut joista uutiseni saan.
Miten voi ihminen olla typerä
Vierailija kirjoitti:
Ihmisillä on ollut yt:itä jo vuosia. Miten luulet, että työttömät tai työttömyyttä pelkäävät ihmiset ostavat lehtiä tai ylipäätään mitään ei välttämätöntä... Ja vaikka ei olisi yt-pelkoja, niin lomarahojakin leikataan ja kaikkea. Tämä on se laman kierre.
Totta. Sisällön tuottaminen ilmaiseksi loputtomiin ei ole hyvä bisnesmalli, jossain vaiheessa rahaakin olisi alettava tulla jostakin. Nettimainonnan kautta ei saa samanlaisia tulovirtoja kuin aiemmin printtimainonnasta. Lopputulos näkyy juttujen laadussa.