Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kysy automieheltä!

Vierailija
19.10.2015 |

Takana miljoona kilometriä ja yli 30 autoa. Vastaan n. viiteen.

Kommentit (40)

Vierailija
21/40 |
19.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Norman Bates kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä merkkiä diggailet?

Bensa vai diesel?

Nyt on alla Infinity, en ole oikein merkkifani, saksalaisia ei ole koskaan ollut. ;-) 

Okei, olet kuin kaverin ;) Saksalaisten autojen suurin vihaaja.

Juu Audit, mutta siellä on se kusipää aina ratin takana.

Volkkarilla ajaa perheenäiti.

En vihaa, mutta ainakin monet isojen saksalaisautojen kuljettajat ajavat rumasti ;-)

Vierailija
22/40 |
19.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joulun sesonkituote lisävarusteista?

Törttääjät tympii, oisko kamera kojelaudalle ;-)

Ja en siis tarkoita tumpeloita, kokemus karttuu vain kokeilemalla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/40 |
19.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisitko perustaa Pinkin autoneuvolan, josta menaiset voitaisiin kysellä kaikkea kivaa autoihimme liittyen please?

Vierailija
24/40 |
19.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kun avainta kääntää starttilukussa, kuuluu vain naks-naks. Sähköt menee päälle, mutta ei käynnisty. Tätä toisinaan. Automaatti, vanha vintage.

Mittaa akku, irrota ja putsaa ao kaapelit, sitten pura ja herkistele startti ja solenoidi. ;-)

Miten startti herkistellään? Autokorjaamo vaihdatti siihen jonkun starttiin liittyvän lukkopesän tms., ei auttanut. Mitähän mulle seuraavaksi myydään, varmaa perämoottoori tuohon.

Puretaan niin pitkälle kuin työkaluilla mahdollista, puhdistetaan ja voidellaan liikkuvat osat, löytyisikö malliin "tehdaskunnostettua" vaihto-osaa? Ja varmasti löytyy jos jenkki. 

Selvä, kiitos. Britti, säkällä löytyy kotimaastaan. Tilaatko sä varaosia idästä vai lännestä?

Idästä en ole tilannut, mutta melkein aina amiriikasta onnistunut. UK on myös ok, siellä on varmaan miljoonia talleissaan asuvia rassareita ja pajoja ;-)

Vierailija
25/40 |
19.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kun avainta kääntää starttilukussa, kuuluu vain naks-naks. Sähköt menee päälle, mutta ei käynnisty. Tätä toisinaan. Automaatti, vanha vintage.

Mittaa akku, irrota ja putsaa ao kaapelit, sitten pura ja herkistele startti ja solenoidi. ;-)

Miten startti herkistellään? Autokorjaamo vaihdatti siihen jonkun starttiin liittyvän lukkopesän tms., ei auttanut. Mitähän mulle seuraavaksi myydään, varmaa perämoottoori tuohon.

Puretaan niin pitkälle kuin työkaluilla mahdollista, puhdistetaan ja voidellaan liikkuvat osat, löytyisikö malliin "tehdaskunnostettua" vaihto-osaa? Ja varmasti löytyy jos jenkki. 

Selvä, kiitos. Britti, säkällä löytyy kotimaastaan. Tilaatko sä varaosia idästä vai lännestä?

Idästä en ole tilannut, mutta melkein aina amiriikasta onnistunut. UK on myös ok, siellä on varmaan miljoonia talleissaan asuvia rassareita ja pajoja ;-)

Ja yleensä vika on johdossa ;-)

Vierailija
26/40 |
19.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos mä tilaan varaosan, mitähän voisi korjaus maksaa?

Vierailija
27/40 |
19.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä merkkiä diggailet?

Bensa vai diesel?

Nyt on alla Infinity, en ole oikein merkkifani, saksalaisia ei ole koskaan ollut. ;-) 

Se autosi on muuten Infiniti..ei ty.

Motorola autocorjaa sen aina ;-)

Vierailija
28/40 |
19.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos mä tilaan varaosan, mitähän voisi korjaus maksaa?

Satrtin vaihto on vartin homma jos siihen pääsee käsiksi ja pultit irtoo. Monissa nykyautoissa voi joutua purkamaan työlle tilaa.

Vierailija
29/40 |
19.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voisitko perustaa Pinkin autoneuvolan, josta menaiset voitaisiin kysellä kaikkea kivaa autoihimme liittyen please?

Minusta yhtä hyvä idea olisi palkata autokorjaamolle naispuolinen töiden vastaanottaja ;-) Naispuolinen ystäväni (autoinsinööri) on kyllästynyt avuliaisiin aatuihin, jotka tulevat huoltsikalla näyttämään kuinka bensaa ostetaan.

Vierailija
30/40 |
19.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä vois löytää korjaajan, joka ei veloita hintoja pilviin asti? Ja sit viel osais korjatakin.

Vierailija
31/40 |
19.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minusta yhtä hyvä idea olisi palkata autokorjaamolle naispuolinen töiden vastaanottaja ;-) Naispuolinen ystäväni (autoinsinööri) on kyllästynyt avuliaisiin aatuihin, jotka tulevat huoltsikalla näyttämään kuinka bensaa ostetaan.

Ai et huoltiksilla on avulaita aatuja, no hyvä tietää.: D En ole n. 30 vuoteen tankannut, ehkä se päivä voi vielä tulla, vähän hirvittää. Autopesu kans hirvittää, kunpa olis joku palvelu, että auto haettaisiin kotoa pesuun ja sitten puhtoisena takaisin pihalle kiiltelemään.

Vierailija
32/40 |
19.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mistä vois löytää korjaajan, joka ei veloita hintoja pilviin asti? Ja sit viel osais korjatakin.

Tää on paha, minutkin on uhattu ampua kun olen pyytänyt apua korjaamon omistajalta (vaimon sukulainen). Yleisesti maalla on halvempaa. Merkkikorjaamon tuntihinnat eivät ole ongelma, jos osaavat työn. Itse vietyihin varaosiin suhtautuvat pitkin hampain, ja saavat rahansa kalliista merkkivaraosista. ;-) Paikallinen viidakkorumpu? Vain huonot kun joutuvat ilmoittelemaan palveluksistaan, hyvillä on kädet täynnä töitä.

Vierailija
33/40 |
19.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tää on paha, minutkin on uhattu ampua kun olen pyytänyt apua korjaamon omistajalta (vaimon sukulainen). Yleisesti maalla on halvempaa. Merkkikorjaamon tuntihinnat eivät ole ongelma, jos osaavat työn. Itse vietyihin varaosiin suhtautuvat pitkin hampain, ja saavat rahansa kalliista merkkivaraosista. ;-) Paikallinen viidakkorumpu? Vain huonot kun joutuvat ilmoittelemaan palveluksistaan, hyvillä on kädet täynnä töitä.

Hermot menee merkkikorjaamoihin. Joka helkkarin kerran ilmoittavat vian ja perään että ei kuitenkaan voi olla satavarma, no eihän se sit korjaannu. Ja uutta arvausta kehiin, taas laskua lisää. Varaosien hinnat ovat suorastaan vitsikkäitä, kyllä.

Vierailija
34/40 |
19.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ai et huoltiksilla on avulaita aatuja, no hyvä tietää.: D En ole n. 30 vuoteen tankannut, ehkä se päivä voi vielä tulla, vähän hirvittää. Autopesu kans hirvittää, kunpa olis joku palvelu, että auto haettaisiin kotoa pesuun ja sitten puhtoisena takaisin pihalle kiiltelemään.

Itsekin jouduin tumpelon rooliin ABC:llä. "Seuraa näytön ohjeita! Aikani odottelin ja mitään ei tapahtunut. Luikin pois. Seuraavalla kerralla olin tarkempi: näyttöjä olikin kaksi, toinen tankkaukselle, ja toinen maksutapahtumalla. On niitä palveluasemiakin vielä muutama Suomessa, ja uskoisin tuon noutopesijänkin löytyvän ;-)

Vierailija
35/40 |
19.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hermot menee merkkikorjaamoihin. Joka helkkarin kerran ilmoittavat vian ja perään että ei kuitenkaan voi olla satavarma, no eihän se sit korjaannu. Ja uutta arvausta kehiin, taas laskua lisää. Varaosien hinnat ovat suorastaan vitsikkäitä, kyllä.

Toisaalta ymmärrän merkkikohtaisten harvinaisten varaosien "sikahinnat". Varaston ylläpito on kallista ja myynti ehkä vain muutama vuodessa.

Vierailija
36/40 |
19.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko Suomessa kuinka laajasti suosiossa ledeillä valaistut logot maahan? Ne jotka voi kiinnittää autonoviin.

Vierailija
37/40 |
19.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ootko sinkku? Ikä? Mä haluaisin automiehen. Katselisin kun se rassailee ja puhuu mulle autokieltä. Sit kädet rasvaisina sotkis kylppärin ja mä saisin siivota. Ei mitään Latela junttia kumminkaan.

Vierailija
38/40 |
19.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ootko sinkku? Ikä? Mä haluaisin automiehen. Katselisin kun se rassailee ja puhuu mulle autokieltä. Sit kädet rasvaisina sotkis kylppärin ja mä saisin siivota. Ei mitään Latela junttia kumminkaan.

Erotettu mutta varmaan liian vanha. Ja käytän tallilla Svarfegaa, ihan valkoiset kädet kotiin tullessa ;-) Ja meidän tallilla ei pulloilla eikä edes polteta.

Vierailija
39/40 |
19.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Erotettu mutta varmaan liian vanha. Ja käytän tallilla Svarfegaa, ihan valkoiset kädet kotiin tullessa ;-) Ja meidän tallilla ei pulloilla eikä edes polteta.

Ei liian vanhaa olekaan. Samaa mietin, että ootkohan sinkku...Vaikutat naisautoilijamyönteiseltä, sulle olis kiva tuoda ajokki.

Vierailija
40/40 |
19.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei liian vanhaa olekaan. Samaa mietin, että ootkohan sinkku...Vaikutat naisautoilijamyönteiseltä, sulle olis kiva tuoda ajokki.

Kiitos, tähän on mukava lopettaa tällä kertaa ;-)