Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Nelivuotiaiden äidit!

Vierailija

Onko teillä nyt sellainen vaihe, että lapsenne roikkuu teissä mahdottomasti? Juttelin eilen erään lapseni ikätoverin äidin kanssa, ja heillä on samanlaista. Esim. tämä esikoiseni ei ole koskaan itkeskellyt (tmv.) mun perääni lähtötilanteissa, vaan on aina jäänyt ihan iloisin mielin hoitoon tai kotiin, mutta nyt tulee usein draamaa ("äiti ei saa lähteä", "minä haluan äidin mukaan").

Kommentit (8)

Vierailija

Mussa lapsi roikkui ensimmäiset kolme vuotta ja sitten se loppui kuin seinään. Nyt meillä on iskävaihe. 

Vierailija

Ei ole, nyt ollut tuollaista, mutta 3,5 vuotiaana oli yhtäkkiä n. kuukauden verran tosi takertuva ja ei olisi antanut lähteä..

Muuten on aina todella reippaana mennyt hoitoon, eikä ole perään itkeskellyt.

Vierailija

Ei ole. Pienen hetken oli vaihe, että lapsi ei olisi halunnut nukkua yksin omassa huoneessaan vaan olisi halunnut patjalle meidän vanhempien huoneen lattialle. Tuo vaihe meni onneksi muutamassa viikossa ohi. Näki jotain painajaisia silloin.

Vierailija

On itseasiassa 4v:n kanssa tuollaista. Monesti alkaa vähän itkua vääntää ja sanoo, että "äiti ei saa lähteä" yms. jos oon kavereille tai asioille menossa yksinään, mut ei muuten. Ja ei oo meilläkään ennen ollut :D Hoitoon jää kyllä mielellään.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat