apua! ravistelinko lastani?
Tiedän että saan tästä paskaa niskaani ja se on ihan oikeinkin. Eli vauvani on 5 viikkoa ja äsken tein pari niitä ravistusliikkeitä, ihan vain pari kolme siis ja en mitenkään kaikilla voimillani vaan aika hennosti, pää kuitenkin heilahti sen pari tai maksimissaan kolme kertaa. Nyt pelottaa että vauvalle tuli jotain pysyviä haittoja.. :( vihaan itseäni.
Kommentit (27)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lopettakaa nyt tuo lynkkaaminen. Mitä se auttaa tässä vaiheessa, kun ap on ilmiselvästi syyllisyydentunnossa ja katuu raskaasti tekoaan.
Ja eiköhän aika moni ravistele suutuspäissään vauvaa. En ole koskaan kuitenkaan kuullut, että yhdellekään, mitään vammoja olisi tullut.
Asiaa liioitellaan! Vähän sama kuin nämä "lapsi kuolee suunnilleen välittömästi, jos joku polttaa bussikatoksessa tupakan ja kersa on vieressä"...
Mitä luin? Ei todellakaan moni ravistele suutuspäissään vauvaa. Se on väkivaltaa ja rikos. Ilmankos lasu- ja huostaanottoasiat ovat lisääntyneet, jos asenneilmapiiri on tämä.
Olen järkyttynyt. Ap, mene hakemaan itsellesi apua, ja vie lapsi lääkäriin, jos vähänkin epäilet mahdollisia vammoja. Varaudut varmaan siihen, että lääkärin on virkansakin puolesta tehtävä asiasta lasu-ilmoitus. Jos vammoja on tullut, joudut tietenkin vastuuseen pahoinpitelystä ja mahdollisesti myös vammantuottamuksesta.
Hah, huvittavaa tuo, että lasut olisivat lisääntyneiden pahoinpitelytapausten takia kasvaneet.
Vielä 70-luvulla moni lapsi sai tuta raakaa väkivaltaa "kurituksen" muodossa. Eli asia on aivan päinvastoin. Lainsäädäntö ja asenneilmasto on nimenomaan kääntyneet lasten fyysistä koskemattomuutta puoltaviksi.
Kyllä on tyhmiä ihmisiä.... ehkä mun pitäisi nyt keittää kahvia ja vähän rauhoittua. Tulee vain sellainen absurdi, elle jopa surrealistinen olo näitä "analyyseja" lukiessa.
Lapsi on pahoinpidelty maailman sivu, mutta mitään lasuja ei tunnettu. Lasut ovat lisääntyneet, koska ihmisten ilmoituskynnys on madaltunut.
Olen elänyt lapsuuteni 60-70 -luvuilla. Naapurien lapset saivat ihan viikottain kunnolla selkäänsä, oli verinaarmuja kropassa siis.
Minä en! Olin ihan toisenlaisesta perheestä ja ei tietenkään useimmat saaneet. Mutta esim. äitini oli aivan tietoinen tästä, mutta ei tehnyt mitään ilmoitusta. Nykyään tehdään lasu, jos ei ole pipo päässä pakkasella. Eli SIKSI OVAT LISÄÄNTYNEET, EIVÄT SUINKAAN LISÄÄNTYNEEN LASTEN PAHOINPITELYJEN VUOKSI.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lopettakaa nyt tuo lynkkaaminen. Mitä se auttaa tässä vaiheessa, kun ap on ilmiselvästi syyllisyydentunnossa ja katuu raskaasti tekoaan.
Ja eiköhän aika moni ravistele suutuspäissään vauvaa. En ole koskaan kuitenkaan kuullut, että yhdellekään, mitään vammoja olisi tullut.
Asiaa liioitellaan! Vähän sama kuin nämä "lapsi kuolee suunnilleen välittömästi, jos joku polttaa bussikatoksessa tupakan ja kersa on vieressä"...
Mitä luin? Ei todellakaan moni ravistele suutuspäissään vauvaa. Se on väkivaltaa ja rikos. Ilmankos lasu- ja huostaanottoasiat ovat lisääntyneet, jos asenneilmapiiri on tämä.
Olen järkyttynyt. Ap, mene hakemaan itsellesi apua, ja vie lapsi lääkäriin, jos vähänkin epäilet mahdollisia vammoja. Varaudut varmaan siihen, että lääkärin on virkansakin puolesta tehtävä asiasta lasu-ilmoitus. Jos vammoja on tullut, joudut tietenkin vastuuseen pahoinpitelystä ja mahdollisesti myös vammantuottamuksesta.
Hah, huvittavaa tuo, että lasut olisivat lisääntyneiden pahoinpitelytapausten takia kasvaneet.
Vielä 70-luvulla moni lapsi sai tuta raakaa väkivaltaa "kurituksen" muodossa. Eli asia on aivan päinvastoin. Lainsäädäntö ja asenneilmasto on nimenomaan kääntyneet lasten fyysistä koskemattomuutta puoltaviksi.
Kyllä on tyhmiä ihmisiä.... ehkä mun pitäisi nyt keittää kahvia ja vähän rauhoittua. Tulee vain sellainen absurdi, elle jopa surrealistinen olo näitä "analyyseja" lukiessa.
Lapsi on pahoinpidelty maailman sivu, mutta mitään lasuja ei tunnettu. Lasut ovat lisääntyneet, koska ihmisten ilmoituskynnys on madaltunut.
Olen elänyt lapsuuteni 60-70 -luvuilla. Naapurien lapset saivat ihan viikottain kunnolla selkäänsä, oli verinaarmuja kropassa siis.
Minä en! Olin ihan toisenlaisesta perheestä ja ei tietenkään useimmat saaneet. Mutta esim. äitini oli aivan tietoinen tästä, mutta ei tehnyt mitään ilmoitusta. Nykyään tehdään lasu, jos ei ole pipo päässä pakkasella. Eli SIKSI OVAT LISÄÄNTYNEET, EIVÄT SUINKAAN LISÄÄNTYNEEN LASTEN PAHOINPITELYJEN VUOKSI.
Ei tarvitse HUUTAA :) Kyllä minusta asenteet ovat muuttuneet taas. 60-70 -luvuilla oli ruumiillista kuritusta, olen itse syntynyt v. 63. Kun lasten ruumiillinen kuritus kiellettiin laissa 30 vuotta sitten, minun mielestäni se teki ihmiset tietoisimmiksi ruumiillisen kurituksen vääryydestä. Nyt olen aistinut, että asia on taas unohtunut. Ja ihmettelinkin tuota "moni suutuspäissään ravistelee...". Onko epänormaalista tulossa taas normaalia.
Niin, keskustelupalstalla kirjoittelu ei ole tieteellistä. Jos olisin kirjoittanut virallista tekstiä, en tietenkään olisi kirjoittanut "ilmankos ovat lisääntyneet. Olisin tarkistanut faktat, ollut lähdekriittinen. Tämä on keskustelupalsta, ei mikään objektiivisen totuuden tyyssija.
Ilmotan tähänkin että en olekaan ravistelija koska luulin että ravisteluksi lasketaan myös kova hytkytys olkapäällä tai ylös alas hytkytys sylissä. Kyseisenä päivänä olin noita vain tehnyt ja tietty säikähdin. Onneksi turhaan. Ap
HEI
Kyllä ravistelit ja saatoit lapsesi suureen vaaraan.
Tilanne on sellainen, että vauvasi kanssa tarvitsette apua. Hae apua nyt. Yhteiskunta on kehittynyt juuri tämänkaltaiseksi, jotta apua olisi saatavissa. Ota ensin yhteys vaikka neuvolaan.
Kannatta luottaa yhteiskunnan apuun. Ihan omakohtaisten kokemusten perusteella apu onhyvinkin reilua auttamista ilman minkäänlaista tuomitsemista.
Vierailija kirjoitti:
Ilmoittakaa ap netti poliisille. Tuo on kyllä rikos. Lasuun myös yhteys heti. Tämä pitää selvittää heti. Olet ap toiminut todella väärin, hyvä . Että tajusit itsekkin
Tuo oli kyllä todella haitallinen kommentti, joka ei auta ketään. Eiköhän olisi paras, että edes jostain voisi kysyä neuvoa pelkäämättä. Ajattelehan tilannetta, jossa lapsen kanssa sattuu vahinko ja lasta ei uskalleta viedä lääkäriin rangaistuksen (vääränkin) pelossa.
Kuinka vanhasta vauvasta on kysymys? Mitä pienempi vauva, sitä suurempi todennäköisyys vakaville vaurioille. Lapsesi otetaan heti lastenosastolle seurantaan ja häntä hoitavat alan ammattilaiset, koska vammoja on mahdollista ehkäistä, mutta ei enää jälkikäteen. Esim. aivojen turpoamista voidaan ehkäistä. Mene heti lääkäriin!