Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onko tämä sattumaa vai näenkö yliluonnollisia näkyjä?

Vierailija

Viime aikoina minua on askarruttanut moni asia (ei poikkeuksellista minun tapauksessani). Olen saanut noihin mieltäni askarruttaviin kysymyksiin vastauksia koko ajan kaikkialta.

En nyt muista yhtään esimerkkiä, kun olen vielä niin tokkurassa vasta herättyäni, mutta jos esim alkaisin miettimään mistä hammastahna on tehty, niin avattuani telkun sieltä tulee ohjelma hammastahnan historiasta. Jos miettisin miksi painovoima on juuri sen tasoinen voimakkuudeltaa kuin se Maassa on, saatan netissä törmätä painovoimasta kertovaan artikkeliin. 

Tuossa oli vain pari esimerkkiä, mutta tuota on tapahtunut viimeisen kuukauden aikana niin käsittämättömän monta kertaa, että olen alkanut epäillä mielenterveyttäni. Ai niin, nyt tuli yksi niistä lukuisista tapahtumista mieleen - mietin yksi päivä, että mitäköhän materiaalia ikkunalaudallani oleva elefantti-koriste on, ja noin tunnin päästä pudotin sen ikkunaa avatessani vahingossa lattialle ja asia selvisi, sillä se meni palasiksi. todettakoon, että kyseinen koriste on ollut minulla kymmenen vuotta, enkä ole sitä ikinä ennen pudottanut ja rikkonut. Tämä alkaa olla mysteeristä!

Kommentit (7)

Vierailija

Ihan normaalia, että silmä poimii askarruttavat jutut helpommin.... voihan sitä yliluonnolliseksikin kutsua halutessaan. 

Vierailija

On tosi tavallista tollanen. Käyn koulussa ja siellä puhutaan päivittäin asioista, joista opin. Samana iltana tai parin päivän päästä uutisissa, tv-ohjelmassa, lehdessä tms. puhutaa samasta asiasta.

Olen järkeillyt asian niin että huomaan minua kiinnostavat asiat helpommin, tai siis ne asiat joista olen kuullut ennenkin. Ihmisen tarkkaavaisuus on siis valikova. Toi on ihan tavallista, ei syytä huoleen! :)

Sama pätee esim. englannin sanoissa joita olen opetellut koulussa: Illalla kuulenkin tv:stä saman sanan, koska kiinnitän juuri siihen sanaan huomiota. 

Noi on vaan tollasia hauskoja de ja vu -kokemuksia :D

t. 17N

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On tosi tavallista tollanen. Käyn koulussa ja siellä puhutaan päivittäin asioista, joista opin. Samana iltana tai parin päivän päästä uutisissa, tv-ohjelmassa, lehdessä tms. puhutaa samasta asiasta.

Olen järkeillyt asian niin että huomaan minua kiinnostavat asiat helpommin, tai siis ne asiat joista olen kuullut ennenkin. Ihmisen tarkkaavaisuus on siis valikova. Toi on ihan tavallista, ei syytä huoleen! :)

Sama pätee esim. englannin sanoissa joita olen opetellut koulussa: Illalla kuulenkin tv:stä saman sanan, koska kiinnitän juuri siihen sanaan huomiota. 

Noi on vaan tollasia hauskoja de ja vu -kokemuksia :D

t. 17N

Olisiko mahdollista, että näkisit suonikkaan ja kiimasta kouristelevan kyrpäni?

Miten tämä liittyi asiaan? 

Vituvviisas

Déjà-vu saattaa kuitenkin ennakoida kohtauksen alkamista temporaalilohkon epilepsiaa kärsivällä. Skitsofreenikon déjà-vu saattaa kestää useita tunteja.

Vierailija

Ihan normaalilta kuulostaa. Työkaveri soitti vahingossa minulle illalla ja "sattumalta" näin unta että minua yritettiin tavoitella töistä. Koko yön.

Kuten moni maininnut jo aiemmin niin kiinnität niihin asioihin huomion jotka päässäsi pyörivät. Ostapa uudenmerkkinen ja -värinen auto, tai mieti edes sellaisen ostamista, ja katso miten moneen törmäät liikenteessä seuraavien päivien aikana.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat