Mikseivät suomalaiset naiset saa enää pitää pitkiä hiuksia, kun ovat yli 30 v.???
Ulkomailla näkee kauniisti harmaantuvia, naisellisia, pitkähiuksisia naisia. Piikkitukkia näkee todella harvoin! Mistä tämä johtuu?
Itse pidän kuninkaallisten naisten tyylistä. Pitkähköt, klassisen väriset hiukset. Oma hiustyylini on ehkä lähimpänä Madeleinen tyyliä. Mette-Maritilla on vähän liiankin blondattu.
Kommentit (52)
Vierailija kirjoitti:
Jokainen saa pitää sellaiset hiukset kuin haluaa. Monella suomalaisella on ohuet, lasimaiset hiukset jotka ei ole edukseen painovoimaa vastaan kamppailevan naaman vieressä sitten kun elämässä on muutakin tekemistä kuin hiusten värkkääminen.
Minä olen nelikymppinen, mulla on pitkä, luomuruskea tukka, ja sehän näyttää usein juurikin siltä kun parhaat päivänsä nähneen märän mopin olisi pukenut päähän. Mutta oon liian nössö leikatakseni, kolmasluokan polkkatukkatrauma vainoaa edelleen.
Minulla oli viisikymppiseksi asti pitkät luirut hiukset, jotka valui alaspäin kilpaa poskien kanssa. Ajattelin, että sitten vasta hullulta näytän, jos on "kynityt" hiukset ja permanentit jäivät kymmenien vuosien taakse. Kerran sitten googletin kampauksia ja tajusin omat ennakkoluuloni. Näytin kuvaa kampaajalle ja sain hiukset, jotka ovat lyhyehkö polkkatukka, takaa lyhyemmät, sivuilta pidemmät ja permanentti. Naamasta lähti kymmenen vuotta ja sain paljon kehuja. Samalla hankin uudet silmälasit, kehykset myös uudenlaiset. Ihan turha lukkiutua ajattelemaan, että en koskaan voi hankkia lyhyitä/pitkiä hiuksia, koska niin vain on.
Olen kuuskymppinen, valitettavasti pari kertaa oon kokeillut sitä lyhyttä mallia. Ei siitä tällä hiuslaadulla tule mitään. Kasvatin pitkän polkan otsatukalla, puoleen selkään. Nyt näyttää ihan hyvältä, kihartuva kun on. Kampaaja tekee harmaiden kanssa hyvää työtä, vähän raitoja pari kertaa vuodessa ja sävy päälle parin kk välein. En pidä hiuksia juuri koskaan kiinni kuin kotona. Hyvältä tää nyt näyttää, leikkaan sitten jos nämä kovasti ohenevat vanhemmiten. Vaikea vastata tuollaiseen kysymykseen, miten niin naiset ei saa pitää pitkiä hiuksia, kukahan sen kieltäisi.
Ei sitä mikään laki kiellä. Mä aloitin hiusten kasvattamisen nelikymppisenä. Värjään niitä myös shokkiväreillä. Ei ole kukaan tullut kieltämään.
Minä kasvatan pitkäksi ja sitten alkaa ärsyttää ne ja leikkaan polkan. Mitä väliä
Vierailija kirjoitti:
äidilleni (60v) oli joku sanonut, että miten ihmeessä kehtaa pitää pitkiä hiuksia tuossa iässä. Ihan käsittämätöntä, mistähän tuokin ajattelutapa kumpuaa. Joissakin maissa matkustaessa tuntuu, että lyhyttukkaista naista saa hakemalla hakea.
Muualla maailmassa naiset ovat naisellisia ja saavat sitä nimeen olla. Suomalaisilla naisilla (ei toki kaikilla) on tällaisia ihme käsityksiä että pitkät hiukset ovat vain nuorten naisten juttu?? 🤨 Tuohan on täysin tuhmä ajatus kun muualla maailmassa kaikki naiset ja ainakin selvä enemmistö naisista pitää pitkiä hiuksia.
Mut ehkä suomessa on vaan enemmän jotenkin miesmäisiä naisia siis sellasia jotka haluu näyttää miehiltä. Leikataan siilitukka ja lävistyksiä sinne tänne ja sit vielä sellasia mielettömän rumia isoja tatuointeja ympäri kehoa. Juu kauniita (?) ovat!!
mitä hevelettiä se kellekään kuuluu!
Vierailija kirjoitti:
Se vain on väärin.
Ei sitä tarvitse perustella.
Siis niitä pitkiä hiuksia vanhemmilla naisilla ei sais olla eikä perusteluja tartte??
Et oo varmaan ihan terve. Mee ulkomaille ja kysy miks siellä kaiken ikäiset naiset pitää pitkiä hiuksia.
Yli kolmekymppisillä naisilla on niin harvat hiukset, että saisivat oikeastaan ajaa kaikki pois.
Oon yli 65 v. nainen ja pidän pitkiä hiuksia ja pidän tästä eteenpäinkin, piste!! En kysele keneltäkään millä tavalla omat hiukseni pidän!!
Missä tällainen kielletään? Hiukset on persaukseen saakka ja ikää 35v.
Vierailija kirjoitti:
Yli kolmekymppisillä naisilla on niin harvat hiukset, että saisivat oikeastaan ajaa kaikki pois.
Ja miehiltä 15v:nä kun alkaa kaljuuntuminen, vai mitä. Silpaistaan samalla muna ja pallit kun ei niitä kuitenkaan mihinkään tarvita, aiheuttavat vaan haittaa.
Minun nuoruudessani pitkä tukka oli se "lapsitukka" joka leikattiin teininä ja harvalla sitten oli pitkät hiukset enää sen jälkeen. Onneksi muoti on nykyään eri.