Talous eron jälkeen...

Vierailija

Huolettaa, miten tulemme pärjäämään lasten kanssa, kaksi esitelmiä siis ja kasvavat kulut. Palkkani on alle 1800 netto :( ilmeisesti tulen saamaan n300 € lapsilisää ja sama verran elatustukea kunhan tuo exä vaan tajuaa siirtää kirjansa pois talosta?

Olen aiemmin ollut parempi palkkaisessa työssä, joten säästöjä on jonkun verran. Mahdottomalta tuntuu ostaa sopiva asunto, maksaa sitä ja muita kuluja näillä tuloilla. ..

Kommentit (8)

Vierailija

Meillä ero edessä ja jäin juuri hoitovapaalle.. Olen laskenut tulojen olevan n 2000e/kk sis asumistuet ja elatusmaksut kaikki.. Vuokra melkein 1000e ja uskon vakaasti että pärjäämme.. Lapsia 3. Keväällä palaan isa-aikaiseen työhöni... :|

Vierailija

2 jatkaa.. Ja huolettaa kyllä kovasti. Osa-aikaisen työn palkka n 1000e netto, ja työn alkaessa menetän hoitotuen niin tulot nousevat vain 500e. Auton aion pitää. Lasten harrastukset 100e/kk varmaan pakko lopettaa :(

Jossain vaiheessa pakko etsiä kokoaikaduuni, mutta vasta sitten kun tuo kuopus on isompi. Toivottavasti pärjäämme edes vuoden pikkurahoilla. Voi nyyh!

Mieskin on tällä hetkellä ihan persaukinen ettei mitään ylimääräistä lapsille ole varaa laittaa siltäkään. Mutta taloudesta huolimatta...pakkotikanne tämä on, kumpikin on aivan kyllästynyt ja jo toisen naama ärsyttää. Ihan karsea tilanne joka on jo vuosia muhinut :|

Vierailija

Mulla taas kävi niin päin, että taloustilanne parani eron myötä. Oli pidetty yhteisiä rahoja ja yhteisiä lainoja ja koska mulla oli suuremmat tulot, olin maksanut aika paljon miehenkin osuutta. Hän tietty sai erossa puolet kaikesta, mutta sen jölkeen mulle jäi palkastani käteen enemmän kuin koskaan.

Aapeetä neuvoisin ehkä kuitenkin, että sitä asuntoa ei ole mikään pakko ostaa. Vuokralle vaan, asumistukea ja tarpeen vaatiessas tt-tukea hakemaan. Töihinmeno tietty pelastaa paljon.

Vierailija

Kannattaa heti hakea asumisoikeus järjestysnumero, jos ei ole jo. Vaikkei omaisuus riittäisi omistuskämppään, asumisoikeusasunto on erittäin hyvä vaihtoehto, kun tilaa tarvitaan paljon eikä varaa ole vastaavaan omistusasuntoon. Vuokra-asunnot ovat paljon kalliimpia. Vastikkeeseen saa myös asumistukea, jos on pienet tulot.

Googlaa mm. nopsakodit. Sieltä saa asuntoja nopeasti erotilanteessa. 

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat