Koska viimeksi tarjosit perheellesi leivänpäällysmakkarana lauantaimakkaraa?
Kommentit (54)
A-luokan makkarat on muuten tosi pahoja grillimakkaroina.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Me mennään joka kesä Lappiin vaeltamaan. Lauantaimakkarasta on tullut hyttysmyrkyn veroinen pakko reissuille. Traditio on kestänyt yli 10 vuotta. Hivenen ollaan urautuneita, mutta se nyt vain kuuluu asiaan. Ja poika on sentään 15-vuotias möreä-ääninen äitiään päätään pidempi korsto, mutta niin vain hihkui Kuukkelissa ääneen, kun ostin taas "lavvantaita" kesällä.
poikasi syöttää jauhomakkarat linnuille ja vetää salaa naamariin kabanossia. Ei ihminen kasva jauhoilla.
LAUANTAIMAKKARA = JAUHOJA+VETTÄ+MUUTA PASKAA
eihän kabanossissakaan ole kuin 75 % lihaa, vettä ja perunaa senkin valmistuksessa käytetään.
http://www.hookoo.fi/tuotteet/tuote/hk-kabanossi-original-400-g/
Ehkä vuosi sitten. Ostin kokeiluun sellaisen viipalepakkauksen kun ei ollut vuosiin tultu sitä syötyä.
Mutta ei se maistunut miltään! Ei miltään. Lapsena sitä tuli syötyä paljonkin ja muistan vielä sen maun. Joko on maku muuttunut, viipalepakkaus huonompi tai omat makunystyrät muuttuneet, mutta maku oli täysin tiessään.
Itse asiassa en ole kertaakaan aikuisena ostanut lauantaimakkaraa ja olin jo kokonaan unohtanut sen ja siitä tulevat herkut! Lapsena sitä oli meillä kyllä, mutta omat lapseni eivät varmaan ole sitä ikinä maistaneet ellei sitten mummolassa. Minulle ja lapsille se varmaan menisi vaikka paistettuina makkarakuppeina, mutta mieheni ei sitä söisi.
Mä olen tarkka kaloreista ja suolan määrästä, ja totesin lauantaimakkaran olevan huomattavasti terveellisempää kuin kevytmeetvursti, jota syömme päivittäin. Jostain syystä perus kevytkinkku ei enää uppoa. Tiskiltä välillä ostamme oikeaa naudanpaistia leivänpäälle. Mutta tuo launtaimakkara on oikeasti hyvää, terveellistä ja edullista! Nam. N26
Joitakin kuukausia sitten kokeiltiin. Useita vuosia meni niin, etten suostunut edes maistamaan, kiitos opiskeluaikojen köyhäilyn, jolloin ranskanleipä ja lauantaimakkara kuului päivittäiseen ruokavalioon.
Ei se maistunut, kun nyt kokeiltiin, eli saa jäädä kaupan hyllylle jatkossakin.
Muutama vuosi sitten, ehkä. Asun yksin, enkä saa kulutettua isoa palaa eikä lähikaupoissani myydä sitä pientä pakettia siivutettua lauantaimakkaraa. Hallista voisi saada pienen palan, mutta silloin harvoin kun halliin lähden, ostankin mieluummin jotain erikoisempaa. Lauantaimakkaraparka jää siis olosuhteiden uhriksi.
Tälläkin hetkellä löytyy jääkaapista pötkilö lauantaimakkaraa.
Varmaan pari vuotta sitten. Oli silloin opiskeluaikana oikein oivallinen krapularuoka yhdessä karjalanpiirakoiden, juuston ja jalapenojen kanssa.
Nykyään ei tule ostettu mitään leikkeleitä, avokadolla ja vihanneksilla pääsee jo pitkälle leipien kanssa, sanoin itse tehdyn levitteen kanssa. Juustoakaan tulee enää harvemmin ostettua leivän päälle...
Vierailija kirjoitti:
Mä olen tarkka kaloreista ja suolan määrästä, ja totesin lauantaimakkaran olevan huomattavasti terveellisempää kuin kevytmeetvursti, jota syömme päivittäin. Jostain syystä perus kevytkinkku ei enää uppoa. Tiskiltä välillä ostamme oikeaa naudanpaistia leivänpäälle. Mutta tuo launtaimakkara on oikeasti hyvää, terveellistä ja edullista! Nam. N26
Kerrotko, mikä tekee lauantaimakkarasta terveellisempää kuin meetvursti?
Vierailija kirjoitti:
Terveellistä et kyllä lauantaimakkarasta saa.
Itselläni on vierähtänyt ehkä viitisen vuotta. Voisi kyllä ostaa muistojen virkistykseksi, onhan se ihan hyvää leivän päällä. Lapsena tuli vedettyä ranskanleipää ja lauantaimakkaraa ja kyytipoikana kylmä kaakaota. Epäterveellistä, mutta välillä elämä on.
Tarjosin?
Perhe on jo siinä iässä, että itse kukin tarjoaa leivälleen mitä parhaaksi näkee. Leikkelemakkaraa meille ostetaan harvoin, mutta juuri nyt sattuu jääkaapissa lauantaimakkarapaketti olemaan.
En ole ostanyt aikuisiällä kertaakaan, eikä miehenikään, emme kumpikaan syö kyseistä tuotetta koskaan.
Itseäni ällöttää se harmahtava läskisakka siinä.
Vanhenmillani on aina käydessä launtaimakkaraa ja gotleria, itse siivutan sitten vaikka kurkkua leivälle.
Ootteko lukeneet lauantaimakkaran ainesosia? Se on laktoositonta ja gluteenitonta eikä siinä pahemmin ole jauhoja. Lähinnä liha ei nyt ole sisäfilettä, mutta muuten ihan kelpoa.
Miksi se sinusta on epäterveellistä?
Vierailija kirjoitti:
Ootteko lukeneet lauantaimakkaran ainesosia? Se on laktoositonta ja gluteenitonta eikä siinä pahemmin ole jauhoja. Lähinnä liha ei nyt ole sisäfilettä, mutta muuten ihan kelpoa.
Rasvaahan siinä eniten on, mutta sitäkin vain parikymmentä prosenttia.
Ehkä kerran parissa kuukaudessa tulee ostettua ihan vaihtelun vuoksi joko Poutun, HK:n tai Snellmanin lauantaiviipaleita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Rasvaahan siinä eniten on, mutta sitäkin vain parikymmentä prosenttia.
Vain parikymmentä prosenttia? Aikamoinen energiapommi ja kovan rasvan lähde verrattuna kokolihaleikkeleisiin.
Jollakin on täällä nyt issue.