Hankala tilanne

Vierailija

Olen 30v esikoista odottava nainen, parisuhteessa miehen 32v kanssa oltu 3,5v. Olen hankalassa tilanteessa nyt kun mies ottaa alkoholia aina viikonloppuisin, ja nyt viimeksi lähti baariin, eikä kuulunut mitään hänestä koko yönä. Odotin kotiin, odotin ilmoitusta. Ei mitään. Soitin seitsemän aikaan aamulla missä hän on, oli jossain jatkoilla ja pyysi hakemaan. Ihan kännissä ja siitä raivostuin. Mies naureskeli vaan, eikä ollut pahoillaan. Sanoin että ei ole sopivaa käytöstä tulevalta isältä. Ei ottanut kuuleviin korviinsa.

Mitä teen? Tämä tilanne tällaisenaan jatkuu varmasti kun ei ole mielestään tehnyt mitään väärin. Itse hajoan.

Lisäksi kuulin miehen sanovan kaverilleen ettei tiedä kuka on, haluaisi lähteä ulkomaille 1,5 vuodeksi etsimään itseä, mutta ei voi lähteä kun täällä pitää huolehtia ihmisistä.

Olen ihan hajalla. Auttakaa.

Kommentit (8)

Vierailija

Tuliko alkoholinkäyttö yllätyksenä? Kannattaa ottaa puheeksi neuvolassa, ja kysyä että olisiko tilanteeseen jotain apuja saatavilla. 

Vierailija

No turha tuollaisen tuuliviirin kanssa on jatkaa, pärjäät paremmin yksin lapsen kanssa. Ilmeisesti olet/olette "miehelle" taakka ja saat varmaan kuulla siitä jatkossa koko ajan. Suoraan sanoen ei kuulosta ihan terveeltä yksilöltä. 32v ja haluaa lähteä ulkomaille etsimään itseään?? Sieltäkö se löytyy? Puolessatoista vuodessa? Keskity vauvaan - sinulla on siinä kädet täynnä töitä. Minusta näyttää että tuo "mies" ei nytkään huolehdi niistä ihmisistään (teistä) vaan ajattelee ainoastaan itseään. Terapia tai psykiatri olisi varmaan kannattavampi vaihtoehto kuin "itsensä etsiminen ulkomailta 1,5 vuoden ajan". Mitä alkon käyttöön tulee, tilanne tuskin tulee muuttumaan. Kokemusta on. Lisäksi tulee taloudellinen puoli eli onko siihen juopotteluun varaa kun perheessä on lapsi ja sinä olet kotona. Sinuna heittäisin "miehen" pihalle, menköön etsimään itseään. Elatusmaksut hänen on joka tapauksessa maksettava. Kannattaa pyytää könttäsummana kun siellä whatever Intiassa tai mihin nyt aikookaan ei varmaan ole säännöllisiä tuloja. 

Vierailija

Onko tätä tapahtunut useammin vain vaan parisen kertaa? ehkä uusi tilanne jännittää ja haluaa purkaa sitä kavereidensa kanssa? Jos käytös ei muutu, niin sitten kannattaa kyllä ottaa asia puheeksi vaikkapa neuvolassa. Kenen kanssa meni jatkoille? Se on mielestäni liikaa! Baarissa saa käydä, mutta kotiin sieltä suoraan.

Vierailija

Tämä tapahtunut pari kertaa, muutoin tullut kotiin kahden kolmen aikoihin. Ja baarissa käynyt nyt viimeksi kaksi kk sitten..
Ajattelin että syy voisi olla tässä uudessa elämänvaiheessa, ja purkaa sitä näin kun ei osaa puhua.. en tiedä.
Meni jatkoille kaverinsa työkaverin luokse.
Sovittiin että saa baarissa käydä, mutta jatkoille meno ei enää onnistu. Saapa nähdä miten toteutuu käytännössä.
Jos ei onnistu näin, niin puhun tästä kyllä sitten neuvolassa.
Muuten meillä menee asiat hyvin, en tietenkään olisi lasta edes ajatellut hänen kanssaan jos asiat olisivat huonosti. Tässä maailmassa erolapsia ja myös kaltoin kohdeltuja lapsia on jo liikaa, en halua itselleni sellaista taakkaa.
Aika näyttää.
Mutta jos tämä ei toimi näin, niin en kyllä huonoonkaan parisuhteeseen jää, senkin lapsi aistii.

Nasmi

Kerrompa tähän oman tarinani...
Mieheni on ollut aina kova menemään ja viettänyt paljon aikaa ystävien kanssa. Viime vuosina kuotenkin alkoholin käyttö kotona on lisääntynyt vupsivuodelta enemmän. Ennen olin vihainen, että taasko pitää lähteä, nyt olen vihainen, että pitääkö kotona yksin juoda, näkisit ystäviäsi enemmän. Mielestäni miehelläni on vakava alkoholi ongelma. Hän juo vähintään kolme puolen litran annosta kerralla, yleensä 3-5 kertaa viikossa. Kavereiden kanssa hän käy kaljalla kerran parin kuukauden sisällä, jolloin alkoa kuluu huolella.
Ongelma on kuitenkin se, että olen mieheni tempauksiin kyllästynyt. Jo lasten teko Aikana hän lupasi vähentää ja ajoittain vähensi. Lapsen synnyttyä tilanne hiukan paheni. Ollessamme vauvan kanssa osastolla, vietti mieheni yhden päivän ryypiskellessä ja yksi meni krapulassa. Eli kaikkiaan siitä kolmesta päivästä yhden oli meidän kanssa.
Kotiuduttuamme hänestä oli aluksi apua, mutta halusin pärjätä itse. Mieheni kai ajatteli, että en tarvitse apua ollenkaan ja ei enää sitä tarjonnut. Taas lisääntyi alko.
Jätin lastamme hänelle hoitoon muutaman kerran. Ensimmäinen kerta sujui ihan hyvin. Kotiin tultuani mies kuitenkin istui sohvalla viinilasin kanssa. Huomautin asiasta. Toisella kerralla mieheni oli kuitenkin selvästi humalassa ja päätin, että se oli viimeinen kerta.
Nykyään mieheni tissuttelee iltaisin mainitsemiani kertoja. Se on vaikuttanut parisuhteeseen. En luota mieheeni ja lapsen hoito on minulle tosi raskasta yksin. Mielummin jätän lapsemme omalle äidilleni kuin miehelleni. Se asettaa meidät eriarvoiseen asemaan. Olen kyllästynyt siihen, että mieheni ei tarvitse suunnitella menojaan tai töitään koska minä hoidan. Minun menot pitää suunnitella tarkasti, että mummi on hoitamassa. En viitsi vaivata häntä hoitamisella, enkä osoittaa, etten luota isän hoitoon.
Omat ystävyyssuhteeni ovat kärsineet asiasta. En ole vuoteen ollut poissa iltoja kotoa ja olen erkaantunut kavereistani. He jatkavat iltarientojaan ja minä hoidan lasta ja näen heitä päivisin lounaalla kun heillä on vapaapäiviä.
Sanon vain, että perhe-elämä tulee tämmöisessä tilanteessa olemaan tosi kuluttavaa sinulle. Me olemme yhdessä vain lapsemme takia. En pidä miestäni enää arvossaan ja välillä hän alkoholistina ällöttää minua. Olen tarjonnut hänelle apua useasti, ehdottanut aa:ta, mutta hän ei muutu. Hänkään ei enää halua minua, kpska saa viinasta haluamansa. Lipidokin laskenut viinan takia.

Vierailija

Kuulostaa tutulta -___- oma juopponi sai vähän ajattelemisen aihetta viinan suhteen, kun meinasin jättää sen. Oli siitä muustakin kyse, mutta kesällä varsinkin se juopottelu oli säännönmukaista. Sotkee päissään, valittaa kun ei ole siistiä. Eipä tee mieli siivota sen jälkiä. Mieliala ailahtelee, saattaa möykätä yön ja kuunnella musiikkia. Ensin on kovinki lutunen, sitten suuttuu yhtäkkiä, joudun olemaan varuillani. Sitte ku ei oo kännissä niin parin päivän krapulat. Nytkin, vaikka ottaa "vain" viikonloppuna, menee 2 päivää putkeen aina. Seksia en saa enää, vaikka ulkonäköni on lähinnä parantunut alkuajoista (vähemmän lihava), että siitä ei pitäs johtua. Kyllästyy siihen minkä on saavuttanut? Ei meidän kummankaan ukot siitä viinasta pääse irti kunnolla koskaan. Oma juomiseni on toisaalta lähes loppunut, kun aina vaan tympii sen känninen seura.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat