Syitä miksi opettaja irtisanotaan välittömästi

Vierailija

Eikä saa enää toumia opettajan ammatissa? Onko muita syitä kuin seksuaalirikos? Lapsen koulusta pistettiin yksi opettaja viralta.

Sivut

Kommentit (18)

EI PervoPettereille!!!!

Itse alakoululaisena en tykkäisi olla koulussa missä on lapsiinsekaantuvia/sekaantuneita miehiä tai naisia. Meidän koulussa on yksi hämärä opettaja ketä on jo varoitettu. Kerran se nosti minun kaverin paidasta ilmaan ja aloitti huutamaan. Tuo on toistunut. :/

Tuo on totta

Etkö usko

Kannattaa

Mutta ei vanhemmat/ toiset opettajat sitä ymmärrä...

Tosi asia..

Loppu.

Vierailija

Mistä tiedät että välittömästi? Voihan alla olla vaikka kymmenen varotusta. Itse olen 90-luvulla käynyt ala-asteen ja siellä oli opettaja joka välillä heitteli lapsia esim patteriin päin ym niin että veri kerrankin lensi pojan päästä. Opella oli jo kolme varoitusta alla kun menin kouluun ja ennen kuin pääsin pois, oli kolme varoitusta lisää. Muutaman vuoden päästä tästä, siirrettiin toiseen ala-asteeseen. En tiedä miten tarina jatkuu. Samassa koulussa toinen opettaja rikkoi suuttuessaan mm yhden oppilaan silmälasit ja myös hänellä oli muutama varoitus väkivaltaisesta käytöksestä. Siirrettin myös toiseen kouluun aikanaan. Nykyään on varmaankin jo erilainen käytäntö.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Kännissä töissä, ensin varoitus ja hoitoonohjaus, sitten potkut. Näin kävin meidän lapsen opettajalle aikoinaan.

Ei tuokaan mikään nopea prosessi ole ja riippuen juoposta, suojelijat voi olla pitkämielisiä. Eräs tuttuni oli opettaja virassa ja alkoholisti. Alkoholiongelma oli viimeiset 5-6 vuotta töissä jo niin haittaava, että hoitoon yritettiin saada jatkuvasti. Joitain kertoja jäi jopa tunnit pitämättä viinan takia (sammui opehuoneeseen) ja muut opettajat paikkasi palkatta. Hoitoon ei suostunut. Lopulta tuli kehoitus lähteä tai sitten mennä hoitoon. Koska ei myöntänyt alkoholismiaan, niin irtisanoi sitten itsensä mielummin. Kuoli vuotta myöhemmin pultsarina. Olen miettinyt monesti, miksi tuota katsottiin noinkin pitkään. Liittynee siihen, että kyseinen alkkis oli nuorena tullut sinne eli oli ollut aikanaan ihan ok, oli muuten mukava ja harmiton ihminen ja jotenkin ihmiset sääli.

Vierailija

Ja mistä vitusta sinä muka tiesit ala-asteella että teidän opella oli kolme varoitusta? Reksi ilmoitti niistä aina julkisesti kaikille? Haloo pahvi. Noi opettajien varoitukset on ala-astrlaisten tornihuhujen vastikkeita. Idiootti

Vierailija kirjoitti:

Mistä tiedät että välittömästi? Voihan alla olla vaikka kymmenen varotusta. Itse olen 90-luvulla käynyt ala-asteen ja siellä oli opettaja joka välillä heitteli lapsia esim patteriin päin ym niin että veri kerrankin lensi pojan päästä. Opella oli jo kolme varoitusta alla kun menin kouluun ja ennen kuin pääsin pois, oli kolme varoitusta lisää. Muutaman vuoden päästä tästä, siirrettiin toiseen ala-asteeseen. En tiedä miten tarina jatkuu. Samassa koulussa toinen opettaja rikkoi suuttuessaan mm yhden oppilaan silmälasit ja myös hänellä oli muutama varoitus väkivaltaisesta käytöksestä. Siirrettin myös toiseen kouluun aikanaan. Nykyään on varmaankin jo erilainen käytäntö.

Vierailija

Ei sellaista syytä ole, että välittömästi erotettaisiin. Tämä on oikeusvaltio, täällä tutkitaan aina ensin, mitä oikein on tai ei ole tapahtunut. Vasta tutkinnan jälkeen voidaan joku erottaa.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kännissä töissä, ensin varoitus ja hoitoonohjaus, sitten potkut. Näin kävin meidän lapsen opettajalle aikoinaan.

Ei tuokaan mikään nopea prosessi ole ja riippuen juoposta, suojelijat voi olla pitkämielisiä. Eräs tuttuni oli opettaja virassa ja alkoholisti. Alkoholiongelma oli viimeiset 5-6 vuotta töissä jo niin haittaava, että hoitoon yritettiin saada jatkuvasti. Joitain kertoja jäi jopa tunnit pitämättä viinan takia (sammui opehuoneeseen) ja muut opettajat paikkasi palkatta. Hoitoon ei suostunut. Lopulta tuli kehoitus lähteä tai sitten mennä hoitoon. Koska ei myöntänyt alkoholismiaan, niin irtisanoi sitten itsensä mielummin. Kuoli vuotta myöhemmin pultsarina. Olen miettinyt monesti, miksi tuota katsottiin noinkin pitkään. Liittynee siihen, että kyseinen alkkis oli nuorena tullut sinne eli oli ollut aikanaan ihan ok, oli muuten mukava ja harmiton ihminen ja jotenkin ihmiset sääli.

Sinun esimerkistäsi taitaa olla jo vähän aikaa?

Nykyään alkoholiongelmia ei hyvällä katsota.

Vierailija

Välittömästi erottaminen on tosi vaikeaa, joten taustalla saattaa olla jo kirjallinen varoitus. Eroaminen voi myös näyttää välittömältä, mutta todellisuudessa työsuhde jatkuu vielä ansaittuina vuosilimapäivinä. Alkoholiin ja lääkkeiden väärinkäyttöön liittyvät syyt lienevät yleisimmät.

Vierailija

Tästä on jo aikaa vuosikymmeniä, mutta meidän ope tuli kerran kännissä taksilla kouluun. Ei näkynyt enää sen jälkeen. Ei tietoa, oliko ehkä ollut aiemminkin, koska olimme seiskaluokkalaisia silloin ja ei meille hirveästi kerrottu, nettiäkään ei vielä ollut. Alkoholiongelmansa oli kyllä yleisesti kylillä tiedossa, pieni paikka nääs. 

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Ja mistä vitusta sinä muka tiesit ala-asteella että teidän opella oli kolme varoitusta? Reksi ilmoitti niistä aina julkisesti kaikille? Haloo pahvi. Noi opettajien varoitukset on ala-astrlaisten tornihuhujen vastikkeita. Idiootti

Vierailija kirjoitti:

Tiedän siitä kun tuli tälläinen välikohtaus ja oppilaat oli hämmentyneitä niin meille ilmoitettiin että kohtauksesta on puhuttu opettajalle ja häntä varoitettiin asiasta! Luuletko että oppilaat jätetään yksinään ihmettelemään asiaa? Tottakai tapaus käsiteltiin myös oppilaiden kanssa jotta arki taas saatiin rullaamaan. Ja sisarukseni oli kolme vuotta minua ennen tuossa koulussa ja tiesi että oli tapauksia ollut aiemminkin.

Vierailija

Älä herranen aika ala mitään seksuaalirikostarinoita värittää!!! Syitä on monia ja taustaa voi olla vaikka kymmenen vuotta. Jumalauta että vanhemmat on uteliaita...

Sivut

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat