Alkuraskauden keskenmeno

Ria

Tein alkuviikosta positiivisen raskaustestin ja eilen aloin vuotamaan verta, eli kesken meni. :( Raskaus oli laskujeni mukaan vkolla 4+5. Henkisesti tuntuu ihan kamalalta! Nyt haluaisinkin kysyä, miten osaan laskea seuraavan ovulaatioajankohdan? Onko keskenmenovuoto samalla ns. kuukautisvuoto? Laskenko tästä eteenpäin sen n. 15 pvä, jolloin ovulaatio voisi tapahtua?

Kommentit (10)

Vierailija

ei se nyt ihan niin taida mennä.. Itse sain keskenmenon 5 viikkoa sitten eikä kuukautisista ole tietoakaan.. Mä kävin kontrolli verikokeessa kun keskenmenosta oli 3 viikkoa että kannattaa varmaan soittaa ja kysyä pitääkö sinunkin käydä. Kyllä kai jotkut voi raskautua heti seuraavasta kierrosta mut yleensä kai siinä menee muutama viikko että elimistö alkaa taas pyöriä normaalisti

Vierailija

Mulla tuli keskenmeno rv 6+0. Siitä tasan kaksi viikkoa selkeät ovulaatio-oireet ja yritimme heti uudelleen. Tulin taas raskaaksi ja nyt menossa rv 14. Ultrassa sikiö vastasi  viikkojaan. Ja siitä keskenmenon ensimmäisestä vuotopäivästä laskettiin viikot. Eli mahdollista on tulla heti raskaaksi, mutta tiedän, että jotkut lääkärit suosittelevat odottamaan, että yhdet kuukaudet tulevat välissä. Tsemppiä teille!

Vierailija

Samoin tulin raskaaksi heti seuraavasta kiertosta kuvaamasi keskenmenon jälkeen. Muistan kyllä kuinka itkuinen ja murtunut olin kun toivottu plus testi muuttui vuodoksi, viikot taisi olla jotain 5. Eli paljon paljon haleja sinne suuntaan! En soittanu mihinkään enkä käynyt missään kokeissa. Ja normaali raskaus alkoi tosiaan heti seuraavasta kierrosta ja normaali lapsikin syntyi pari vuotta sitten jo. ❤

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

oletko varma että meni kesken?

Olen. Vuoto on todella runsasta ja tein raskaustestin, josta tuli enää hailakka viiva. Tuskin silmillä nähtävä.

Hieman jännittää, koska minusta tuntuu, että edellisessä kierrossakin munasolu kiinnittyi. Kuukautiseni alkoi yhtäkkiä tasan viikkoa ennen kuin normaalisti. Kp 20.

Tämän kierron alkava raskaus oli todella kummallinen. Tiesin ovulaatiosta viikon kuluttua ilman testiä, että olen raskaana. Kaikki klassiset oireet tulivat todella vahvoina. Olin viisi päivää aivan rätti ja makasin sängyssä koululuentojen jälkeen.

Meillä on jo ihana lapsi ja hän saikin alkunsa todella nopeasti ja raskaus meni todella hyvin. - ap

Vierailija

Kiitos teille kaikille vastauksista :) Mukavaa saada vertaistukea näin netin kautta! Erityisen isompaa hali heille, joille keskenmeno on tapahtunut suuremmilla viikoilla. Se on ollut varmasti todella raskasta! - ap

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat