Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Porukassa pakko juoda

Vierailija

Olen 25-vuotias nainen. Nuorempana tuli juotua aika paljon, mutta koko ajan vaan vähemmän kiinnostaa baareissa haahuilu ja pään sekaisin vetäminen. Liekö sitten sitä aikuistumista... Kavereillani tosin tästä ei näy jälkeäkään, edelleen haluavat aina vaan dokata, kun porukalla tavataan. Itseä on alkanut ärsyttää tämä, varsinki siksi että saan aina kuulla tylsäksi nälvimistä, jos en halua juoda. Ihan kuin koko ilta olisi kaikkien kohdalla pilalla minun takiani! En edes ole mitenkään hiljainen tai "nysväke" selvinpäinkään, ja yritän aina olla täysillä messissä vaikka en olisikaan ihan tuiterissa niin kuin muut. Siinä vasta juhlafiilis meneekin, kun koko illan puheenaihe on vain se kun "Martta ei juo" tai "Martta joi vaan lasin viiniä"... Siksipä monesti jos en ole juomistuulella, niin en mene ollenkaan ja sanon olevani kipeä tai että menen aamulla yliopistolle tms. Sekään ei ole hyvä, jos ottaa kaksi siideriä mukaan, liian vähän. Mietin, että pitäisikö ostaa vaan holitonta siideriä ja kitata sitä tyytyväisenä, tuskin kukaan huomaisi :D

Ja tarkennuksena, että olen kyllä heidän kanssaan selvänä kahden kesken leffailloissa, kahvitteluilla yms, että eivät ole ainoastaan juoppokavereita. Silloinkin meillä on tosi kivaa, en siis usko heidän tarvitsevan aina viinaa hauskanpitoon. Lähinnä vaan "porukassa tyhmyys tiivistyy" ja silloin tarvii kaikkien juoda. Onko samanlaisia kokemuksia?

Kommentit (7)

Vierailija

Suomalaisilla  on jännä suhtautuminen porukassa selvinpäin olijoihin. Kaatokänniä ei joudu selittelemään, mutta selvinpäin olemistaan kyllä.

Itse olen ratkaissut asian niin, että tilaan muilta salaa alkoholittomia drinkkejä, niin kenenkään ei tarvitse olla huolissaan minun alkoholinkäytöstäni, tai siis käyttämättömyydestä.

Vierailija

Kaikkein helpoimmalla pääset, kun tilaat vain sen 1-2 drinkkiä tai mitä nyt juotkaan ja siinä ohessa vähän huomaamattomasti alkoholittomia versiota, vaikka limua ja pelkkää vissyä (menee kossuvissystä). Muilla on mieikuva, että sinulla on myös lasi kourassa koko ajan.

Epäkypsää kyllä tuollainen juomisen "edellyttäminen".

Vierailija

Onpa outoa. Itse olen samanikäinen ja näemme kyllä usein niin että menemme kaljalle tai sitten ihan kunnolla baareilemaan etkoineen ja jatkoineen. Mutta keneltäkään ei missään nimessä edellytetä juomista eikä kenenkään lasia vahdita, mukaan mahtuu selvinpäinkin.

Vierailija

Ehkä kaverisi kyllästyvät aiheeseen kun huomaavat että olet hauskaa seuraa selvinpäin? Minulla on onneksi ihanat ystävät, 5 vuotta sitten olen viimeksi juonut, ja he sanoivat vain "vau hyvä juttu" . Käydään edelleen baareissa bailaamassa ja vietetään illallisia ym. Iltoja! Tänäänkin tytöt tulee kylään ja kaapissa odottaa valkoviini. Alkoholiton :)
T. N26

Vierailija

Minä lopetin alkoholin käytön kokonaan. Nyt mua ei oikein pyydetä mihinkään, vaikka minua ei yhtään haittaa, kun muut juo. Kaverit kai kuvittelee, että arvostelen heitä jotenkin.

En ole myöskään selvinpäin hiljainen tuppisuu. Jos nyt johonkin illanviettoon vielä kutsutaan, saatan kyllä lähteä kotiin hiukan aikaisemmin kuin muut.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat