Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksei miehet osaa/halua elää yksin?

Vierailija

Toki moni nainenkin aina ahdistuksissaan deittailee jatkuvasti ja yrittää löytää tulevaa seurustelukumppania. Mutta naisissa on kuitenkin myös niitä, joille on ihan ok elää yksin eivätkä koe tarvetta etsiä kumppania. Miehistä taas en tunne ketään, joka ei haluaisi löytää kumppania. Miksei miehet osaa elää yksin ilman naista? Mikä siinä naisessa tekee siitä elämästä niin hyvin?

Sivut

Kommentit (33)

Vierailija

Kallista asua yksin ja pillua on mukava saada, sekä jakaa hetket. Tällä hetkellä en kylläkään etsi naista, vaan raha on nyt tärkeämpää.

Vierailija

Kyllä ne haluaa, mutta tajuavat sen vasta liian myöhään, siinä vaiheessa kun on muija ja muksut rajoittamassa elämää.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Kallista asua yksin ja pillua on mukava saada, sekä jakaa hetket. Tällä hetkellä en kylläkään etsi naista, vaan raha on nyt tärkeämpää.

Eikös se ole niin, että sitä pillua saa aika vähän parisuhteessa ja vielä vähemmän avioliitossa. Kämppäkaverina nyt voi olla vaikka paras miespuolinen kaverikin, ei siihen naista vaadita. Pillua saa baarista/netistä.

Vierailija

Minun nähdäkseni miehellä on parisuhteessa huomattavasti enemmän etuja kuin naisella. Siis siinä perinteisessä mielessä, jossa mies saa parisuhteessaan seksikumppanin, lapsentekijän, hoitajan, keittäjän, siivoojan, sairaanhoitajan ja ohjelmatuottajan ja yksinäisyydenpoistajan, ja perinteisen parisuhteenhan miehet yleensä haluavat. Nykyisin nainen usein myös tuo toisen tilipussin kotiin kaiken muun ohella. Nainen puolestaan saa seksikumppanin, siittäjän, hoidettavan, yksinäisyydenpoistajan ja usein myös sen toisen tilipussin. Ja ilmeisesti myös renkaanvaihtajan, jonka työ on yksi nyky-Suomen tärkeimmistä.

Tunnen kyllä muutaman ikäiseni eli viisikymppisen miehen, jotka viihtyvät oikein hyvin poikamiehinä. Tällainen on muun muassa harrastukseensa täysin uppoutunut naapurini, jota parisuhde lähinnä häiritsisi. Minä taas en ole ollenkaan kimppakämppätyyppinen ihminen, joten parisuhde on luonnostaan jäänyt hankkimatta.

Vierailija

Normaali ihminen kaipaa vierelleen toista ihmistä, ystävää. Mikä siinä on niin vaikea ymmärtää? Harva ihminen on täysin tyytyväinen erakkona varsinkin jos on saanut maistaa parisuhdetta.

Vierailija

Kyseessä on enemmän myytti, kuin mikään  'todellisuuden vahvistama' , ns. yleispätevä  sääntö.Tunnen moniakin miehiä ,jotka ovat ihan yksineläjiä ja tyytyväisiä siihen asiantilaan, että ovat.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Normaali ihminen kaipaa vierelleen toista ihmistä, ystävää. Mikä siinä on niin vaikea ymmärtää? Harva ihminen on täysin tyytyväinen erakkona varsinkin jos on saanut maistaa parisuhdetta.

Mikäs auktoriteetti sinä olet määrittelemään normaalin ihmisen?

Hyvin moni yksin viihtyvä ihminen, erityisesti nainen, on saanut maistaa parisuhdetta niin riittävästi, että viihtyy loppuikänsä ilmankin.

Vierailija

Suurin osa noista jatkuvasti "deittailevista" miehistä etsivät vain panoseuraa. Melko harvasta naisesta on mihinkään muuhun kuin nussittavaksi.

Vierailija

Taitaapi olla osasyynä miehiin kohdistetut sosiaaliset paineet syynä joihin heikommat miehet sitten lankeavat. Mutta kyllä niitä omasta tahdostaan yksineläviä miehiäkin on olemassa, tunnen itsekin muutaman sellaisen miehen.

Vierailija

Rakkaudenkaipuussa ei pitäisi olla mitään kummastelemista, päinvastoin. 

Olen nainen, ja kyllä parisuhde on minulle erittäin tärkeä ja näen vaivaa sen vaalimiseksi. Minulle rakkaus on tärkein ja antoisin asia elämässä. Olen ollut yksinkin, pitkiäkin aikoja. Olin silloin onneton.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Toki moni nainenkin aina ahdistuksissaan deittailee jatkuvasti ja yrittää löytää tulevaa seurustelukumppania. Mutta naisissa on kuitenkin myös niitä, joille on ihan ok elää yksin eivätkä koe tarvetta etsiä kumppania. Miehistä taas en tunne ketään, joka ei haluaisi löytää kumppania. Miksei miehet osaa elää yksin ilman naista? Mikä siinä naisessa tekee siitä elämästä niin hyvin?

Kun sinä et tunne ketään yksin elävää miestä, niin sen on pakko olla normi, niinpä niin.

Minä olen elellyt yksin jo toistakymmentä vuotta ja enkä voisi kuvitellakkaan muuttavani jonkun kanssa yhteen. Suhteita on kyllä ollut, mutta aiba ne on karahtaneet siihen, että naiset ovat ruvenneet vaatimaan yhteenmuuttoa.

Minulla siis kokemukset täysin päinvastaisia. En tunne ainuttakaan naista, joka haluaa asua yksin, miehiä kylläkin. Siitä huolimatta en väitä, että yksikään nainen ei haluaisi asua yksin. Varmaan sellainenkin nainen jostain löytyy, joka pitää yksin asumisesta. Minä vain en ole sellaista erikoisuutta koskaan tavannut.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikäs auktoriteetti sinä olet määrittelemään normaalin ihmisen?

Hyvin moni yksin viihtyvä ihminen, erityisesti nainen, on saanut maistaa parisuhdetta niin riittävästi, että viihtyy loppuikänsä ilmankin.

Kalikka kalahti ja koira älähti. :)

Mies 29v
Seuraa 
Liittynyt6.3.2015

Mies 29v kirjoitti:

Koska nainen saa ison osan parisuhteen iloista sinkkuna; jatkuvaa vastikkeetonta ihailua ja itsetunnon kohotusta myös ilman parisuhdetta. Mies ei saa ihailua, hellyyttä ja kauniita sanoja muuten kuin parisuhteessa jos silloinkaan.

-Mies 29v + 1v-

Miehen ja naisen tilannetta voi verrata näin;

-nainen seisoo sateessa satojen talojen vieressä ja miettii avaisiko oven vai en. Sisällä on kuivaja lämmin ja ovi on varmasti auki, mutta ehkä en halua tätä vastaanottoa

-mies herää pimeänä syysyönä synkästä metsästä neulaset kasvoja raapien. Ei ole mitään tietoa missä lähin asutus on. Ja vaikka se löytyisi, ei tiedä pääseekö sisään.

Nainen ei tiedä luopuisiko vapaudesta toinen toistaan upeampien tarjousten vuoksi. Mies ei tiedä pääseekö ikinä lämmittelemään vai tuupertuuko mättääseen.

-Mies 29v + 1v-

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat