Kirjanpitäjäksi vai palkanlaskijaksi?
Haluan siistin, suht kevyen toimistotyön, jossa säännölliset työajat. Kirjanpitäjiä tai palkanlaskijoita paikalla, jotka voisivat kertoa työnsä plussat ja miinukset? Missä olette opiskelleet ja missä tällä hetkellä työskentelette?
Kommentit (26)
Palkkaus on sitten tosi paska verrattuna SH duuniin. Ja vaikea päästä alalle. Jos et maisteriksi meinaa opiskella.
Tilintarkastajalla ei tarvitse olla maisterin tutkintoa, HTM voi olla amk-tutkinnollakin. Tosin vaatimukset on hyvin tarkkaan määritelty, minkä verran mitäkin opintoja ja työkokemusta pitää olla. Tosin HTM taitaa yleensä tehdä oman työn ohella.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen sairaanhoitaja. En sanonut missään vaiheessa, että haluaisin "helpon" työn, kyllä saa vähän haastettakin olla. Mutta siis haluan fyysisesti kevyemmän päivätyön, yötöihin minusta ei ole. T. ap
Jos haluat helpon työn, älä ainakaan kirjanpitäjäksi hakeudu. Fyysisesti kevyttä, mutta henkisesti raskasta. Ainakin tilitoimistossa asiakkaat (ja työkaverit, naisvaltainen ala...) saattavat olla minkälaisia k*sipäitä tahansa, työ on haastavaa ja vastuuta on paljon. Keväisin tilinpäätösaikaan ja joka kuukausi ennen alvipäivää istut toimistolla aamusta iltaan. Palkka on huono ja lomat on pidettävä lyhyissä pätkissä.
Harkitse vielä. Voisiko vaikka reskontranhoitaja olla sinulle sopivampi työ? Helpompaa ja työt jakautuvat vähän tasaisemmin ympäri vuoden, ei hirveitä ruuhkahuippuja. Tosin palkka on sitten vielä huonompi kuin kirjanpitäjällä. :D
Kusipäiset asiakkaat, naisvaltainen ala, huono työilmapiiri, liikaa vastuuta... You name it! Hoitoalalla ikävä kyllä enemmän sääntö kuin poikkeus. Toki jos sitä uudelleen kouluttautuu, niin mielellään jonnekin missä asiat olisivat vähän paremmin. T. ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä koulutus sulla nyt on tai missä opiskelet ?
Olen sairaanhoitaja. En sanonut missään vaiheessa, että haluaisin "helpon" työn, kyllä saa vähän haastettakin olla. Mutta siis haluan fyysisesti kevyemmän päivätyön, yötöihin minusta ei ole. T. ap
Sulla voisi olla hyvät mahdollisuudet esim. sihteeriksi hoitoalalle, jos käyt vähän jotain kaupallista koulua. On eduksi, että tuntee myös hoitoalan. Kiinnostaisiko sellainen?
Kyllä voisi kiinnostaakin. Itse asiassa olen vähän sen tapaisia hommia tehnytkin jonkin aikaa, tosin ilman mitään sen kummempaa kaupallisen alan koulutusta. Sairaalan osastosihteeriksi olen kuulemma ylikoulutuettu... T. ap
Hah tietäisitpä kuinka paljon tässä maassa on työhönsä nähden ylikoulutettua väkeä. Moni maisterikin haluaisi osastosihteeriksi. Katso aikuiskoulutuskeskuksien opintotarjontaa, siellä voi olla ihan spesifi koulutuskin sairaalasihteerin tms hommaan.
Kokemusta on sekä kirjanpidosta että palkanlaskennasta, ja en voi suositella kumpaakaan. Iso vastuu ja usein kiirettä tiettyinä kuukauden aikoina + huono palkka työnkuvaan nähden. Työ helposti venähtää iltahommiksi. Itse aion lähteä eteenpäin heti, kun vain mahdollista.
Kyllä voisi kiinnostaakin. Itse asiassa olen vähän sen tapaisia hommia tehnytkin jonkin aikaa, tosin ilman mitään sen kummempaa kaupallisen alan koulutusta. Sairaalan osastosihteeriksi olen kuulemma ylikoulutuettu... T. ap