Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Voiko ihmisen olemuksesta nähdä kuinka älykäs hän on?

Vierailija
16.10.2015 |

Pystyykö pelkän olemuksen perusteella tekemään päätelmän ihmisen älykkyydestä ilman että hän sanoo sanaakaan? Paistaako äly ulospäin ihmisen tavasta olla?

Kommentit (58)

Vierailija
41/58 |
16.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monet älykkäät ovat myös huumorintajuisia. Siitä on myös eroa onko huumori hienovaraista ja monimutkaista, vai helppoa.

Vierailija
42/58 |
16.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Älykkäillä miehillä olen muuten harvemmin törmännyt suomalaisille hyvin ominaiseen lyhyeen töpselinokkaan, jos tarkemmin ajattelen.

Minäkin olen huomannut tämän.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/58 |
16.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä me älykkäät ainakin nähdään, mutta te muut ette tunnista meitä älykkäitä.

Tässä kohtaa täytyy tuottaa Sinulle pettymys, sillä todellisuudessa Älykäs ihminen ei millään tavalla "korosta" sitä omaa viisauttaan.

Vaan hän ymmärtää , että ihminen oppii kokoajan uutta ja tajuaa ,että uutta tietoa tulvii jatkuvalla syötöllä ,että se siitä pätemisestä.

Vierailija
44/58 |
16.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole tiettyä ominaisuutta. Jotain outoutta tietyllä tavalla on mukana useimmissa. Eräskin ystäväni on oikein mukava, mutta vaikka on kovin älykäs, saattaa toistella asioita ja vaikka selittää seikkakohtaisesti jotain leipomustaan niin että kaikki kyllästyy.

Vierailija
45/58 |
16.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä olen elämässäni tutustunut muutamaan ns. täysin stereotyyppisen nörtin näköiseen mieheen, mutta sitten kun on tutustunut paremmin, niin on huomannut, että he ovat olleet älykkyydeltään korkeintaan keskitasoa, jos sitäkään. Eli ei voi kyllä älykkyyttä ollenkaan nähdä.

Tämä viesti nauratti.

Tässä on kiteytetty niin hyvin joidenkin ihmisten ajatusmaailma.

Kun MINÄ MINÄ MINÄ siinä OMASSA elämässään on tutustunut pariin nörttiin jotka eivät olleetkaan neroja, niin johtopäätös on tuo hyvin ehdoton EI VOI KYLLÄ OLLENKAAN nähdä.

Ehkä jos olisit kirjoittanut ettet SINÄ voi helposti ainakaan nähdä, niin sitten olisi jäänyt naurut nauramatta.

Vierailija
46/58 |
16.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älykkäät ovat avoimia ja hoitavat hommansa huolellisesti ja pitävät kunnostaan huolta ja antavat hyviä elämänneuvoja lähipiirilleen kuinka saavuttaa mahdollisimman korkea fyysinen ja henkinen taso.

Vierailija
47/58 |
16.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kolmea tuntemaani todistetusti huippuälykästä ihmistä yhdistää se, että he pitävät nahkaista lännenhattua (en tiedä oikeaa nimitystä). Olen miettinyt mistä se voi johtua, minusta aika omituista.

Nämä tyypit eivät siis ole normiälykkäitä, vaan aivan poikkeuksellisia testatusti tai ammattinsa puolesta; tyyliin ydinfysiikan professoreita.

Ne on vuorannut sen lännenhatun sisältä foliolla ;)

Vierailija
48/58 |
16.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ensin pitää määritellä mikä on älykästä ja mikä ei. Minä en tajua mensan testeistä hevon helvettiä, koska en näe niissä kuvioissa järjen hiventäkään.

En minäkään tajua, mutta roiskin vastaukset vaan nopeasti intuition perusteella, ja olen ÄO:ni on tuloksen perusteella 135. En uskalla tehdä testiä enää uudestaan...

Vierailija
49/58 |
16.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älykäs millai? Joku voi olla kokemuksen kautta saadun tiedon kautta " kaukaa viisas" , joku hyvinkin kouluttamaton esim.

Toinen voi olla " lukenut" ja " kokenut jollain alalla".

Sosiaaliseen älyyn en usko juuri siinä mielessä että muutaman sananvaihdon tilanteen tai muun perusteella ei voi varmaksi tietää onko tyyppi jakomielitautinen vai mensan jäsen.

Vierailija
50/58 |
16.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi olla älykäs tai psykopaatti. Eli ei

Vierailija
51/58 |
16.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä jos ihminen edustaa samaa etnistä ryhmää kuin itse. Viekas virne voidaan helposti tulkita älykkyydeksi; "tuo ihminen tietää jotain mitä minä en" koska virnuilu ei kuulu suomalaiseen kulttuuriin.

Muistanpa kerran kun olin kaupassa ja siinä erään etnisen vähemmistön edustaja jonotti samalle kassalle ja ajattelin "ihmisiä nekin on" ja muuta suvaitsevaista. Sitten tämä varhaiskeski-ikäinen nainen näytti mehupurkkia kassalle ja kysyi mitä siinä lukee. Ei siis osannut itse lukea.

-Mies 29v + 1v-

Vierailija
52/58 |
16.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyvin matalan älykkyyden pystyy ainakin tunnistamaan. Jo lievä kehitysvamma näkyy jotenkin sellaisesta "lehmän katseesta".  Eli jos henkilön ÄO on siinä 70-80 pojon luokkaa, niin kyllä se naamasta näkyy. 

Miksei siis huippuälyäkin voisi tunnistaa hyvin terävästä katseesta, miten tarkkailee ympäristöään, pienistä ilmeen vivahteista ym. 

Itselläni siinä 130:n yli eli ei mikään huippu, mutta koen löytäväni hengenheimolaiset ilman sananvaihtoa kyllä. 

Anna mä arvaan. Olet koulunkäyntiavustaja, koulutus lh.

Vierailija
53/58 |
16.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Natsien mielestä pystyi paljonkin päättelemään ihmisestä vain ulkomuodon perusteella...

Ne natsit taas eivät olleet älykkäitä, laumaeläimiä suurin osa. Heidän aatteidensa muistelukin on debiilien touhua.

Vierailija
54/58 |
17.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joidenkin tutkimusten mukaan älykkyyttä määrittelee muisti, ts. hyvämuistinen ihminen on älykkäämpi, koska hän muistaa oppimansa asiat ja vuosien varrella keräämänsä tiedon paremmin.

Minun tuntemallani älykkäällä, jonka ÄÖ on mittauksissa neron luokkaa, on myös todela hämmästyttävän hyvä muisti.

Ulkonäöllään hän ei eroa taviksesta.

Mitähän voi päätellä sellaisen henkilön älykkyydestä joka kirjoittaa älykkyysosamäärän lyhenteeksi ÄÖ?
Näitä on PALJON.

Hahhahaa. Tunsitko itsesi paremmaksi jonkun mahdollisen näppäilyvirheen johdosta?

Älykkäät ihmiset eivät dissaa muita, ainakaan noin hatarin perustein.

Joten - busted. Kommentillasi osoitit, että sinä ainakaan et kuulu älykköjen joukkoon.

Vierailija
55/58 |
17.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Älykkäät ovat avoimia ja hoitavat hommansa huolellisesti ja pitävät kunnostaan huolta ja antavat hyviä elämänneuvoja lähipiirilleen kuinka saavuttaa mahdollisimman korkea fyysinen ja henkinen taso.

No ei niin.

Vierailija
56/58 |
17.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anoppini on tyhmä kuin saapas, mutta sitä ei päällepäin uskoisi. Asia käy ilmi, kun hän avaa suunsa. Siinä ei jakkupuvut ja manikyyrit auta..

Vierailija
57/58 |
17.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

tunnen työni ja lähisukuni takia paljon eritavoin älykkäitä ihmisiä (mensalaisia, professoreita ja tutkijoita, menestyneitä yritysjohtajia, taiteilijoita) ja kaikkia näitä eri alojen ja eritavoin älykkäitä ihmisiä tuntuu yhdistävän ennen kaikkea se, että että "mahdollisimman korkea fyysinen taso" ei ole edes toisarvoinen vaan kokonaan merkityksetön asia. Kunnosta pidetään huolta vaatimattomalla perustasolla, monilla on vähän keskivartalokumpua, eikä kukaan tähtää mihinkään fyysisiin suorituksiin, maratoneihin tai ulkonäköön, vaan ainoastaan välttämättömän toimintakyvyn ylläpitoon. Tai siis oikeastaan siihen toimintaan. Useimmat siis harrastavat vain hyötyliikuntaa.

Joo, toki yliopistolla tulee vastaan muutama maratoonari. Ne ovat yleensä entisiä alkkiksia, jotka ovat korvanneet alkoholin liikunnan tuomien endorfiinien vaikutuksella.

Vierailija
58/58 |
17.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä pystyy näkemään: ihmisen tavasta asennoitua, katsoa ja kuunnella muita, keskittyä asioihin ja ihmisiin, reagoida.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kahdeksan kuusi