Voiko ihmisen olemuksesta nähdä kuinka älykäs hän on?
Pystyykö pelkän olemuksen perusteella tekemään päätelmän ihmisen älykkyydestä ilman että hän sanoo sanaakaan? Paistaako äly ulospäin ihmisen tavasta olla?
Kommentit (58)
Joidenkin tutkimusten mukaan älykkyyttä määrittelee muisti, ts. hyvämuistinen ihminen on älykkäämpi, koska hän muistaa oppimansa asiat ja vuosien varrella keräämänsä tiedon paremmin.
Minun tuntemallani älykkäällä, jonka ÄÖ on mittauksissa neron luokkaa, on myös todela hämmästyttävän hyvä muisti.
Ulkonäöllään hän ei eroa taviksesta.
Vastaavasti moni heikkolahjainen tai lievästi kehitysvammainen ei mitenkään erotu joukosta ulkonäön perusteella. Vasta kun juttelee hetken, saattaa huomata erilaisuuden.
Vierailija kirjoitti:
Joidenkin tutkimusten mukaan älykkyyttä määrittelee muisti, ts. hyvämuistinen ihminen on älykkäämpi, koska hän muistaa oppimansa asiat ja vuosien varrella keräämänsä tiedon paremmin.
Minun tuntemallani älykkäällä, jonka ÄÖ on mittauksissa neron luokkaa, on myös todela hämmästyttävän hyvä muisti.
Ulkonäöllään hän ei eroa taviksesta.
Mitähän voi päätellä sellaisen henkilön älykkyydestä joka kirjoittaa älykkyysosamäärän lyhenteeksi ÄÖ?
Näitä on PALJON.
Tuntemillani huippuälykkäillä ihmisillä on todella terävä ja vähän pistäväkin katse.
Älykäs selviytyy tilanteista, joihin viisas ei edes joudu.
Älykkäät ihmiset käyttäytyvät diskreetisti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pystyykö pelkän olemuksen perusteella tekemään päätelmän ihmisen älykkyydestä ilman että hän sanoo sanaakaan? Paistaako äly ulospäin ihmisen tavasta olla?
Miesten älykkyyden voi päätellä kasvoista. Naisten ei.
Kyllä! Jos miehellä silmät ovat lähellä nenää, ei anna älykästä kuvaa (eikä usein olekaan). Jos taas kaukana toisistaan, älykkäämpi.
Vierailija kirjoitti:
Tuntemillani huippuälykkäillä ihmisillä on todella terävä ja vähän pistäväkin katse.
Ja yleensä psykoottisia piirteitä ja kaikenlaisia omituisuuksia.
Ensin pitää määritellä mikä on älykästä ja mikä ei. Minä en tajua mensan testeistä hevon helvettiä, koska en näe niissä kuvioissa järjen hiventäkään.
Hyvin matalan älykkyyden pystyy ainakin tunnistamaan. Jo lievä kehitysvamma näkyy jotenkin sellaisesta "lehmän katseesta". Eli jos henkilön ÄO on siinä 70-80 pojon luokkaa, niin kyllä se naamasta näkyy.
Miksei siis huippuälyäkin voisi tunnistaa hyvin terävästä katseesta, miten tarkkailee ympäristöään, pienistä ilmeen vivahteista ym.
Itselläni siinä 130:n yli eli ei mikään huippu, mutta koen löytäväni hengenheimolaiset ilman sananvaihtoa kyllä.
Mä olen aika omalaatuinen, ja mun miälipiteet on usein melko karuja. Mutta ne toimivat, ja mua kuunnellaan.
Olemus on tyyppiä laiska paska, mutta teen eniten töitä koko firmasta eikä mikään myöhästy minun takiani. Vertailun vuoksi noin x3 verraten "normiduunariin".
Mua pidetään höhlänä ideoitteni kanssa, mut kun laitan ne täytäntöön niin ihmiset huomaavat kuinka väärässä olivatkaan ja asioita voi oikeasti hoitaa ripeästi.
En usko, että olemus kertoo yhtään mitään ihmisestä. Näytän varmasti lähinnä metsässä makaavalta juopolta juttujeni kanssa, vaikka en edes käytä alkoholia.
Älykkäillä on kapeat kasvot ja pitkä, iso nenä... : O )
They discovered that, yes, there are predictable stereotypes for perceived intelligence. "In both sexes," they write, "a narrower face with a thinner chin and a larger prolonged nose characterizes the predicted stereotype of high-intelligence, while a rather oval and broader face with a massive chin and a smallish nose characterizes the prediction of low-intelligence."
Älykkäillä miehillä olen muuten harvemmin törmännyt suomalaisille hyvin ominaiseen lyhyeen töpselinokkaan, jos tarkemmin ajattelen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Älykkäillä on kapeat kasvot ja pitkä, iso nenä... : O )
They discovered that, yes, there are predictable stereotypes for perceived intelligence. "In both sexes," they write, "a narrower face with a thinner chin and a larger prolonged nose characterizes the predicted stereotype of high-intelligence, while a rather oval and broader face with a massive chin and a smallish nose characterizes the prediction of low-intelligence."
Ilmeisesti tuossa haetaan pitkänomaista eikä leveää perunamaista?
Niggers have big noses and they are still burning each others alive in ghettos.
Kolmea tuntemaani todistetusti huippuälykästä ihmistä yhdistää se, että he pitävät nahkaista lännenhattua (en tiedä oikeaa nimitystä). Olen miettinyt mistä se voi johtua, minusta aika omituista.
Nämä tyypit eivät siis ole normiälykkäitä, vaan aivan poikkeuksellisia testatusti tai ammattinsa puolesta; tyyliin ydinfysiikan professoreita.
Vierailija kirjoitti:
Kolmea tuntemaani todistetusti huippuälykästä ihmistä yhdistää se, että he pitävät nahkaista lännenhattua (en tiedä oikeaa nimitystä). Olen miettinyt mistä se voi johtua, minusta aika omituista.
Nämä tyypit eivät siis ole normiälykkäitä, vaan aivan poikkeuksellisia testatusti tai ammattinsa puolesta; tyyliin ydinfysiikan professoreita.
Ydinfysiikka ei ole mitään ihmeellistä. Todennäköisesti pitävät hattua peittämässä kaljuaan ja pienen pientä penistään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ydinfysiikka ei ole mitään ihmeellistä. Todennäköisesti pitävät hattua peittämässä kaljuaan ja pienen pientä penistään.
Teepä ihan huviksesi muutama ydinfysiikan lasku.
Natsien mielestä pystyi paljonkin päättelemään ihmisestä vain ulkomuodon perusteella...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eivät ole juuri ydinfysiikan alalla. Tämä oli vain esimerkki, en halua profiloida liian tarkasti tuttaviani. Btw, kyllä ydinfysiikka syvällisesti ymmärrettynä on hyvin vaativaa, ei siihen pysty suurin osa ihmisistä. Perusteet tietysti on ymmärrettävissä helpomminkin. Jos sinulle ydinfysiikka on yksinkertaista, onneksi olkoon.
Mikäli joutuisin arvioimaan satunnaisista vastaantulijoista, kuka heitä on älykäs, menisi arvio aivan varmasti pieleen ja pahasti.
Jokainen meistä liittää mielessään älykkyyteen erilaisia asioita, jopa ulkonäöllisiä seikkoja, kuten ap:n aloituksesta käy ilmi.
Älykkyys paljastuu vasta pidemmissä keskusteluissa. Lisäksi tulee ottaa huomioon, että älykkyys koostuu erilaisista kyvyistä. On matemaattisesti, kielellisesti ja visuaalisesti lahjakkaita ihmisiä, joten esim. Mensan testit kertovat vain loogisesta ja matemaattisesta ajattelukyvystä.
Tämä on huolestuttavaa:
http://yle.fi/uutiset/tutkimus_ihmiset_tyhmentyneet_sitten_1800-luvun/6…
Tämä kannattaa lukea:
http://yle.fi/aihe/artikkeli/2015/01/13/nero-vai-idiootti-seitseman-kys…