Miksi nainen ei halua ottaa miehen sukunimeä?
Olen seurustellut tyttöystäväni kanssa 4 vuotta ja avioliittoakin ollaan suunniteltu. Tyttis on kuitenkin sanonut ettei aijo muuttaa sukunimeään jos menemme naimisiin. Minulle tämä viestii, että hän ei ole aivan täysillä sitoutunut minuun eikä kunnioita minua. Mikä muu syy naisella olisi pitäityä omassa sukunimessä?
M28
Kommentit (28)
Olen seurustellut poikaystäväni kanssa 4 vuotta ja avioliittoakin ollaan suunniteltu. Poikaystava on kuitenkin sanonut ettei aijo muuttaa sukunimeään jos menemme naimisiin. Minulle tämä viestii, että hän ei ole aivan täysillä sitoutunut minuun eikä kunnioita minua. Mikä muu syy miehella olisi pitäityä omassa sukunimessä?
N28
Ainoa syy miksi minä aion ottaa mieheni sukunimen kun menemme naimisiin, on se että hänen sukunimensä on hieno, minun tuikitavallinen ja tylsä. En tee sitä ollakseni jotenkin enemmän hänen vaimonsa. Eli vaikka muijas ottaiskin nimesi, ei syy välttämättä miellyttäisi sinua... Sori, mutta jos haluat elää noin vanhanaikaisten periaatteiden mukaan, niin sun pitää seurustella jonkun vanhanaikaisemmasta kulttuurista tulevan naisen kanssa. Täällä Suomessa kun mennään jo vuodessa 2015.
Koska naisella on jo nimi.
Miksi minusta nyt tuntuu, että olen yksi Games of Thronesin hahmoista..
Itse en ota miehen sukunimeä, syystä että omani yksinkertaisesti sopii etunimeni kanssa paremmin. Sitoutumisesta ei ole ainakaan omassa tapauksessani kyse, vaan asia ei ole minulle tai miehelleni tärkeä.
No minä en ainakaan ottaisi siksi koska minulla itselläni on hieno, harvinainen ja kansainvälinen sukunimi. Miksi haluaisin olla joku Korhonen tms.?
Kuka haluaisi vaihtaa rumempaan sukunimeen? Ei kiitos.
Miehelläni on erittäin tulehtuneet välit biologiseen isäänsä. Koska mies suorastaan vihaa häntä, en halua tuota nimeä kantaa eteenpäin. Saatikaan lapsillemme. Tuntuu tyhmältä käyttää nimeä jossa on niin paljon negatiivista tunnetta. Jos vielä menemme naimisiin otamme minun nimen/ hänen äitinsä tyttönimen / minun iso iso iso isän nimen. Kaikki vaihtoehdot käyvät miehelle (ja minulle). Teillä tuskin ihan sama tilanne, mutta tässä minun syy olla ottamatta miehen sukunimeä.
Pääasialliset syyt omalla kohdallani:
- Oma nimeni on eksoottisempi, varsinkin etunimeni joka ei sopisi ollenkaan aviomieheni sukunimen kanssa yhteen.
- En koe avioliitossa tulevani osaksi mieheni sukua (vaikka pidenkin heistä todella) vaan koen olevani nimenomaan synnyinsukuni jäsen.