Miksi nainen ei halua ottaa miehen sukunimeä?

Vierailija

Olen seurustellut tyttöystäväni kanssa 4 vuotta ja avioliittoakin ollaan suunniteltu. Tyttis on kuitenkin sanonut ettei aijo muuttaa sukunimeään jos menemme naimisiin. Minulle tämä viestii, että hän ei ole aivan täysillä sitoutunut minuun eikä kunnioita minua. Mikä muu syy naisella olisi pitäityä omassa sukunimessä?

M28

Sivut

Kommentit (28)

Vierailija

Miksi pitäisi ottaa? Vanha patriarkaalinen tapa.

En minäkään ottanut mieheni sukunimeä vaan pidin omani, joka on paljon kauniimpi ja harvinaisempi kuin miehen.

ihminen

Uskon että hän on täysillä sitoutunu sinuun. Mutta ei ehkä tykkää sinun sukunimestä tai sitten se on hänen mielestään liian tavallinen verrattuna hänen omaan sukunimeen.

Teidän kannattaa jutella asiasta. Sillä lailla sinun ei tarvitse miettiä turhaan. Kannattaa jo suhteen tuossa vaiheessa opetella juttelemaan asiat selviksi, vältytte inhottavilta väärinkäsityksiltä.

Vierailija

Minä olen minä. Olen ollut tällä nimellä lapsesta saakka. Nimi on osa identiteettiäni. Avioliitto/parisuhde ei muuta minua muuksi, se on jotain mitä on minun lisäksi, osa elämää.

Jos tyttis menee naimisiin kanssasi, hän on sitoutunut. Minä olen 100% sitoutunut mieheeni ja perheeseeni, omalla nimelläni ja avoliitossa.

Vierailija

Mä olin tehnyt nimelläni uraa jo vuosia. Karmee riesahan se olisi ollut. Mies olisikin ollut superyllättynyt, jos olisin nimeni vaihtanut. 

Vierailija

Syitä:

-hänet tunnetaan jo töissä/harrastuksissa/piireissä nimellä XX, on helpompaa, jos nimi ei muutu

-hänen mielestään hänen oma nimensä on kauniimpi (tai sinun sukunimesi vähemmän kaunis)

-pitää sukuaan arvossa ja sitä kautta sukunimi on tärkeä hänelle

Vierailija

Mä oon tehny uraa nimelläni, ja se on vielä harvinainen-jää paremmin mieleen. Miksi ottaisin miehen nimen, mä olen oma yksilöni, mies on oma, mies olisi varmaan aivan ihmeissään jos ottaisin hänen nimensä. Kunnioitusta meiltä ei puutu, ollaanhan molemmat fiksuja ja välittäviä.

Vierailija

Miehelläni on tuikitavallinen massasukunimi, omani on harvinaisempi. Emme ole kylläkään päässeet naimisiinkaan kun en ole nimestäni suostunut luopumaan. Jospa tuo joskus taipuu. Lisäksi, mieheni nimi rimmaisi ihan hyvin oman sukunimeni kanssa, hän ei kuitenkaan voi sietää ajatusta että ottaisi minun nimeni. Lapsien nimet on suunniteltu niin että rimmaavat molempien sukunimien kanssa.

Sivut

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat