Chisu poseeraa turkki päällä, olen pettynyt häneen

Vierailija

Uusimmassa menaiset lehdessä hän poseeraa turkki päällä. Olen todella pettynyt häneen, kun pitää kannattaa turkisteollisuutta. Niin pinnallista ja julmaa. Meni maku koko Chisusta. Eikös Jenni Vartiainenkin heilu turkki päällä usein ja se turkishattu, maku menee molemmista. Eikös he kavereita olekin, samat pinnalliset arvot: pajon meikkiä, hienoja muotivaatteita, turkiksia, pitää näyttää, että on millä mällätä...

Sivut

Kommentit (94)

Vierailija

Mulla on mennyt maku Chisuun ihan vaan sen takia, että sitä ulinaa ei yksinkertaisesti pysty kuunnella.. "ihanaa-aaa-a". Ihan alkaa päätä särkeä.

Vierailija

Diandraa lopetin kuuntelemasta sen jälkeen kun esiintyi videossa turkis päällä, chisua en ole koskaan edes kuunnellut hyi olkoon

Vierailija

Chisu on ruvennut ärsyttää päivä päivältä enemmän. Ennen oli sellainen luonnonlapsi, nyt pitää olla niin paljon sitä meikkiä ja kaikenmaailman kalliita muotikledjuja jne jne jne. Ja sit rasittaa se tärkeänä selittäminen, kuinka tehdään levyä. En jaksa.

Vierailija

Turkis on ekologinen vaihtoehto, tämä nykyinen tekokuitujen käyttö tulee pian tiensä päähän ja palataan turkiksiin ja muihin luonnon materiaaleihin.

Tyhmä avaus joka tapauksessa.

Vierailija

Tutkimusten mukaan turkis on kyllä paljon epäekologisempi kuin vaikkapa tekoturkis. Miettikää nyt, kuinka monta kettua/minkkiä yhteen turkkiin menee, niiden elinkaari, niiden tarvitsema ruoka ja vesi, koko prosessi, kemikaalit, joita käytetään prosesseissa, hukkaan menevät materiaalit (lue: ruumiit ym) jne.

Turkis on joka tapauksessa niin epäeettistä, etten ikinä suostuisi hankkimaan moista ruumistelttaa päälleni. En voi kunnioittaa ihmisiä, jotka niitä käyttävät. Esim. Venäjällä ja Aasiassa turkis on vielä muotia, mutta niissäkin maissa muoti on pikku hiljaa onneksi hiipumassa fiksujen nuorten keskuudessa. 

Nahkaa en myöskään käytä. Suuri osa nahoista tulee Aasiasta, jossa eläimet nyljetään elävinä :( Esim. nahkasohva on aika järkyttävä tuote, kun miettii kuinka monta eläintä on joutunut kärsimään sen vuoksi. 

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Onko varmaa tietoa siitä, onko turkki aito vai tekoturkki?

No ei tietenkään ole, mutta hyvää vihaa ei kannata heittää hukkaan.

Vierailija

Turkistalous ei ole hiipumassa minnekkään,päinvastoin se voi hyvin.

Ainakaan Suomessa turkiseläimet ei koe mitään kärsimystä,itse olen entinen turkistarhaaja ja voin sanoa että eläimistä pidettiin parempaa huolta kuin useimmat lemmikkien pitäjät jotka jättää lemmikkinsä yksin jonnekin betonikopperoon ja itse lähtee pois useiksi tunneiksi.

Turkisten haukkujat ikävä kyllä vaikuttaa jotenkin vähä-älyisiltä,lienevätkö kasvissyöjiä joilta on jäänyt jotkut tärkeät ravinteet saamatta.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Turkistalous ei ole hiipumassa minnekkään,päinvastoin se voi hyvin.

Ainakaan Suomessa turkiseläimet ei koe mitään kärsimystä,itse olen entinen turkistarhaaja ja voin sanoa että eläimistä pidettiin parempaa huolta kuin useimmat lemmikkien pitäjät jotka jättää lemmikkinsä yksin jonnekin betonikopperoon ja itse lähtee pois useiksi tunneiksi.

Turkisten haukkujat ikävä kyllä vaikuttaa jotenkin vähä-älyisiltä,lienevätkö kasvissyöjiä joilta on jäänyt jotkut tärkeät ravinteet saamatta.

Kommentilta menee heti pohja ja uskottavuus kun aletaan haukkumaan täysin keskusteluun kuulumattomia.  

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tutkimusten mukaan turkis on kyllä paljon epäekologisempi kuin vaikkapa tekoturkis.

Mieti toiseen kertaan. Tuokin lintu käyttäisi varmaan mieluummin jotain muuta kuin tekoturkista.

http://www.bigearth.com/wp-content/uploads/2012/04/gulf-of-mexico-oil-sp...

Mietipä itse toiseen kertaan. Sitä öljyä kun kuluu melkoiset määrät siihenkin, että turkis lopulta on myymälän rekillä. Puhumattakaan muista ympäristövaikutuksista. 

Sivut

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat