Hei, laittakaapa juttuja/sanoja, jotka lapsenne sanoo hassusti.. =)
Meidän 3,5v neiti, ei mitenkään suostu uskomaan, että oikea sana on pyydystää, hän käyttää omaa versiotaan, eli pyllystää!
Lumiukko-laulussa laulaa kohdan " ja nappina on hiili" näin: nappina voi viili.. =) Eikä auta, vaikka kuinka yhdessä se lausutaa. Sitten kun seuraavan kerran laulaa, niin voi viilihän se siellä taas on.
Kommentit (54)
Kaakaippo=Kalapuikko
Kimpiä=Pingviini
PamPam=Sauna
Mutta ehkä kaikista " paras" oli kun oltiin mökillä kioskilla hakemassa lottoa,niin poika huutaa:" Isi,mä haluun pimppiä" ...ja limuahan poika halus.ONNEKS osaa sanoa jo sen oikein.
Onhan noita vaikka mitä,mutta noi on jääny mieleen kaikista parhaiten.
Haluu peppu-ppuu = Haluan ketsuppia
Muikui = Nuuskamuikkunen
Katos vittu = Katso, Nipsu
kokeja= sokeria
Aika pahoja nuo, ei voi liikkua mihinkään kun hän päästää tuollaista suustaan...
pyytää kikkelii kun haluaa rinkeliä... Rinkelihyllyt kierretään kaupassa kaukaa, muuten alkaa kovaääninen vaatimus: minä haluuun kikkelii!!
että mitä tapahtuu kun poika huuteli pilluu, pilluu
no piiloonhan sitä oli menty
tiikeri=tintä
ketsuppi=pippis
biljardi=pimpi
häntä=hännä
lunta=lunna
vitamiini = isomiini
palapeli = isopeli
muumi = mämmi
banaani = mooni
Viitaten yhteen ihan ketjun alkupään kiitos-sanaan, meilläkin reilun vuoden vanhana sanoi kiitos = totoos, joka muuttui tiitos ennen oikeaa versiota...
Neljävuotiaana annos = annollinen, " haluan yhden annollisen ( annoksen)" Ei auta, vaikka kuinka yrittäisi tolkuttaa, että se on annos ei annollinen.
Tyttö ( 2 v. ) kovaan ääneen huutelee kaupassa " tahdon munaa" . Hieman noloa, mutta tytön herkkua ovat keitetyt kananmunat.
Ja ystäväni nimi on Virpi, jonka tyttö sujuvasti on muuttanut " Pimpiksi" .
ja jos hän haluaa itse kävellä, hän ilmoittaa; minä pävelöntimään. Hih.
aurinko= airinko
pakkasta= paskasta
orra= orava
ikkuu iikka= pikku veikka
mamkukko= sammakko
hmmia= hommia
lauloi jänis istui maassa laulua " mikä sul on kiinni jäänyt kun et enää hyppele"
lauloi pienenä jänis istui maassa " mikä sul on kiinni jäänyt kun et enää hyppele"
Pyytää ketsuppia hauskalla tavalla.. sanoo pöydässä et anna äiti peppua!!
Mappu=Loppu
Pinee=Pimee
Onhan niitä paljon muitakin mutta ei nyt tietenkään tule mieleeni.
kukuli = jukurtti
saippuli = saippua
samppoli = shampoo
Nyt poika 1,5 v sanoo:
knapti = nappi
tiitti = kiitos (kiitti)
kaakka = ankka
hitto=hattu
kippi=ketsuppi
nummuu=kaikki muumit (ensin vain nuuskamuikkunen)
lumikko=lumiukko