Oletko tyytyväinen terveyskeskuksen palveluihin?

Vierailija

Mikä on käsityksesi tai mielipiteesi koko julkisesta terveydenhuollosta?

Sivut

Kommentit (22)

Vierailija

Julkinen sairaanhoito on aika laaja käsite. Erikoissairaanhoito toimii mielestäni hyvin, arvauskeskusta ei ole tullut käytettyä mutta mitä on eri medioista lukenut niin siinä on toivomisen varaa. Hammashoito tuntuu olevan sysätty kokonaan yksityisen puolen asiaksi, jos ei ole varaa käyttää niin aika mahdotonta taitaa olla aikaa saada.

Vierailija

Joihinkin asioihin olen tyytyväinen, mutta paljon on asioita joihin en. Henkilökohtaisesti en ole tosin palveluita hetkeen itselleni tarvinnut, työn puolesta yhteistyötä tulee tehtyä jonkin verran.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Olen käynyt terveyskeskuksessa 4-5kertaa viimeisen 30 v aikana. Niistäkin puolet lomilla maaseudulla. Ei kovin kummosta sanottavaa.

erikoissairaanhoito tominut oikein hyvin. Leikkaukset yms pienemmät operaatiot ja tutkimukset sairaaloissa erinomaisesti.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Mikä on käsityksesi tai mielipiteesi koko julkisesta terveydenhuollosta?

Erittäin huonosti toimii. Aikoja ei saa, kun saa niin mitään ne ei suostu tekemään kun kaikki maksaa. Ketään ei näytä kiinnostavan pätkääkään potilaan hyvinvointi.

Kyllä jos terveydenhoitoa haluaa niin sitä pitää rahalla hankkia yksityiseltä

Vierailija

No eipä ole kokemusta kuin tuosta lähimmästä terveysasemasta, jossa en todellakaan tule käymään ennen kuin siellä on lääkäreitä, jotka osaavat puhua suomea ja ymmärtävät sitä. Onneksi apteekissa käydään aina lääkkeiden rajoitteita yms. läpi niin selvisi sekin, etten saa syödä kahta lääkettä niistä kolmesta joita lääkäri määräsi. Eikä tämä ole ensimmäinen kerta kun kommunikaatio ei pelaa noiden ulkomaalaisten lääkärien kanssa. 

Hammashuollon kanssa on myös vähän siinä ja siinä. Aikoja ei meinaa saada laisinkaan, pisimmillään ollut kahdeksan kuukauden jonotusaika. 

Luojalle kiitos yksityisistä terveyspalveluista vaikka ne lohkaisevatkin ison osan rahoista.

Laakson Lilja
Seuraa 
Liittynyt27.3.2013

Muuten ok, mutta hammaslääkärin jonot järkyttäviä, vähintään 9kk, siinä ajassa kun jonottaa hammaslääkärille ehtii tehdä uuden ihmisen.

Muuten on aina päässyt hoitoon kun on tarvinnut, aika harvoin kuitenkin, mutta muutaman kerran lasten kanssa käyty päivystyksessä illalla/yöllä, eikä koskaan ole kauan tarvinnut odottaa.

Miehen vanha äiti kuoli juuri hiljattain terveyskeskuksen osastolla, ja siellä häntä hoidettiin hyvin. Muuten oli sairastelun aikana vajaan vuoden aikana se ongelma että lääkärit vaihtui, ja määräsivät ehkä sitten liikaa lääkkeitä tai vaihtoivat niitä joka aiheutti ongelmia, esim. kipulaastarit aiheutti sekavuutta vanhukselle.

Kyllikki
Seuraa 
Liittynyt28.9.2015

No yleensä olen ollut, mutta kerran sattui niin, että meidän lapsella alkoi reilu 1-v olla kohtauksia, joiden yhteydessä silmät kääntyivät yläviistoon ja päässä oli tietynlaista pakkoliikettä. Näitä oli kymmeniä päivässä. Itse epäilin epilepsiaa. Menimme ei-niin-kokeneelle tk-lääkärille, joka vain totesi, että tehän voitte mainita tästä silmälääkärille seuraavalla kerralla (kävimme vuosittain karsastuksen vuoksi). Yksityiseltä puolelta saimme sitten kiireellisen lähetteen lastenneurologialle. Ei ollut epilepsiaa, oli spasmus nutans. 

Vierailija

Olen ollut hyvin tyytyväinen. Silloin kun olemme tarvinneet, on lääkäriin tai sairaanhoitajalle päässyt nopeasti ja palvelu on ollut ihan priimaa. Minulla on kolme lasta iältään 9-14 vuotiaita ja heidän kanssa on tarvinnut välillä käydä useinkin lääkärissä. Turhaan en sinne soittele. Kertaakaan ei ole ollut mitään napisemisen aihetta. Myös hammaslääkäriin pääsee nopeasti kun on valmis vähän joustamaan minne ajelee.

Olen yrittäjä ja minulla ei ole työterveyshuoltoa, mutta terveysasemalla tämä asia on hoitunut pyytämättä. Lääkkeiden reseptit uusitaan soitolla ja labraan saa lähetteen tarvittaessa myös. En keksi yhtään syytä miksi vaihtaisin yksityiselle. N41

Vierailija

Oon käynyt viimeksi n. 11vuotta sitten ajokorttia varten vaaditussa terveystarkastuksessa ja palvelut pelas kuten odottaa saattoikin, hyvin ja jouhevasti. 

Vierailija

Olen ollut tyytyväinen. Mutta me hoidatammekin terveyskeskuksessa ja julkisella puolella vain oikeita joko akuutteja tai kroonisia sairauksia, ei mitään ajokorttitarkastuksia tai vastaavia. Lapsella on pitkäaikaissairauksia ja erityissairaanhoito toimii nimenomaan julkisella - yksityisiltä on turha yrittää saada mitään, koska eivät sitoudu hetkeksikään (eihän ne tietty voi olla varmoja, että potilaskaan sitoutuu). Varmaan johonkin korvatulehdukseen yksityiseltä saa helposti ja nopeasti antibioottikuurin, mutta mitään vaikeampaa ne eivät näytä haluavan hoitaa.

mä oon saanut kunnalliselta hammaslääkäristäkin akuuttiajan aina samalle päivälle, esim kun hampaasta lohkesi pala. 

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Olen ollut hyvin tyytyväinen. Silloin kun olemme tarvinneet, on lääkäriin tai sairaanhoitajalle päässyt nopeasti ja palvelu on ollut ihan priimaa. Minulla on kolme lasta iältään 9-14 vuotiaita ja heidän kanssa on tarvinnut välillä käydä useinkin lääkärissä. Turhaan en sinne soittele. Kertaakaan ei ole ollut mitään napisemisen aihetta. Myös hammaslääkäriin pääsee nopeasti kun on valmis vähän joustamaan minne ajelee.

Olen yrittäjä ja minulla ei ole työterveyshuoltoa, mutta terveysasemalla tämä asia on hoitunut pyytämättä. Lääkkeiden reseptit uusitaan soitolla ja labraan saa lähetteen tarvittaessa myös. En keksi yhtään syytä miksi vaihtaisin yksityiselle. N41

Sama kokemus. Olen yrittäjä ja käytän julkisia palveluita. Hammaslääkäriin olen päässyt ihan vaan soittamalla ja tilaamalla ajan. Käyn myös julkisen puolen suuhygienistillä kerran vuodessa. Toki tk:n lääkäreissä on myös kokemattomia tapauksia jotka ei aina ole osannut auttaa, olen sitten pyytänyt ajan jollekin kokeneemmalle. Mut pääasiassa toiminut hyvin. Tämä siis Espoossa. (Täytyy tosin sanoa että Jorvin päivystys ei toimi ihanteellisesti, siellä ei ole lääkäreillä tarpeeksi kokemusta arvioida millon tilanne on vakava ja milloin ei.)

Vierailija

Helsingissä olin, maakunnassa en niinkään. Täällä kokemusta omasta ja lasten palveluista. Lasten palvelut toimivat sitä paremmin, mitä pienempi lapsi. Jo alakouluikäisen kanssa alkaa tulla pettymyksiä. Lisäksi täällä on tasan kaksi lääkäriä, joista toinen on hyvä, ja toinen ei, ja me kuulumme sille vähemmän paneutuvalle. Haluaisin vaihtaa, mutta mukava ajanvarausneiti puhui minut ympäri. Varmaan on ollut niin paljon muitakin vaihtamishalukkaita. 

Vierailija

Ja sama kokemus kuin kyllikillä, että jos itsellä herännyt huoli lapsesta, jota tk ei näe, niin eipä siellä todella saa mitään tutkimuksia vaan lämmintä kättä ja heei. Itsekään en kuitenkaan ihan vähänstä lääkärille mene tai lasta vie, farmaseuttina. Ja lääkäri tietää ammattini. Joten ei tosiaan hyvää sanottavaa sen puolesta. 

14

Sivut

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat