Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Oletko tyytyväinen terveyskeskuksen palveluihin?

Vierailija
14.10.2015 |

Mikä on käsityksesi tai mielipiteesi koko julkisesta terveydenhuollosta?

Kommentit (22)

Vierailija
21/22 |
15.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No eipä ole kokemusta kuin tuosta lähimmästä terveysasemasta, jossa en todellakaan tule käymään ennen kuin siellä on lääkäreitä, jotka osaavat puhua suomea ja ymmärtävät sitä. Onneksi apteekissa käydään aina lääkkeiden rajoitteita yms. läpi niin selvisi sekin, etten saa syödä kahta lääkettä niistä kolmesta joita lääkäri määräsi. Eikä tämä ole ensimmäinen kerta kun kommunikaatio ei pelaa noiden ulkomaalaisten lääkärien kanssa. 

Hammashuollon kanssa on myös vähän siinä ja siinä. Aikoja ei meinaa saada laisinkaan, pisimmillään ollut kahdeksan kuukauden jonotusaika. 

Luojalle kiitos yksityisistä terveyspalveluista vaikka ne lohkaisevatkin ison osan rahoista.

Minun kokemukseni ulkomaalaisista terveyskeskuslääkäreistä on täysin toisenlainen.

Ensinnäkin heidän asenteensa potilasta kohtaan on parempi, puuttuu se suomalaisille lääkäreille tyypillinen ylemmyys. Nämä ulkomaalaiset kuuntelevat potilasta aivan eri tavalla ja lähettävät tarvittaessa hienosti eteenpäin lisätutkimuksiin.

Ymmärrän, että jollekin potilaalle hieman huono suomen kieli voi tuntua ikävältä ja hankalalta, mutta ainakin itse uskallan pyytää tarkennusta, jos en ymmärrä jotain.

Hammaslääkäriäivystykseen meillä Vantaalla pääsee tarvittessa nopeasti, mutta muuten jono on kyllä pitkä.

Erikoissairaanhoito toimii pk-seudulla todella hyvin.

Minulla on myös kokemusta yksityisistä terveyspalveluista, enkä kokemusteni perusteella arvota niitä julkisia paremmaksi.

Vierailija
22/22 |
15.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikka lääkäri puhuisi huono suomi, niin sittenhän voi puhua jotain muuta kieltä. Olen ymmärtänyt, että varsinkin mammat täällä puhuu natiivisti englantia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan neljä kolme