Miten eri älyttömyyksiin menevillä tavoilla olet saanut hyväksyttävän syyn ottaa alkoholia?

Vierailija

Tarkoitan tällä sitä itsepetosta, eli tietää jo suurinpiirtein aamulla herätessään että tänään otan kännit, mutta kuitenkin jaksaa pelata sitä: en-mä-ehkä-otakaan- tai otan-vaan-yhden-lasillisen-ajatusleikkiä itsensä kanssa jotain iltaan saakka.

Esimerkkini: siivoaminen. Siivoan kaiken, kunnolla, vauhdilla ja pesen siis keittiön kaappien ovet myös reunoista ja rosikiskaapin sisäpuolelta sekä roskikset. Myös pesukoneen pesuainekotelo irroitetaan ja pestään. Samalla oikeutan itselleni täysillä sen tosiasian, että juon ainakin yhden pullollisen punaviiniä illalla, ja mahollisesti avaan toisen tai sitten 3-4-konjakkia kylkeen. (En muista aamulla että minkä verran olen juonut, joten nää on arvioita ja johtolangoista pääteltyjä..)

Tunnin kävely mökillä ollessa kertoo varmaksi itselleni sen, että menen suorilta lenkiltä kellarista  hakemaan mustaa lonkeroa ja juon niitä varmaan 5 kpl.

Näihin itsepetoksiin ei auta siis mikään. Vaikka miten ajattelen tietoisesti että tänään en ota, niin alitajunnassa peli on pelattu ja känni tiedossa varmana.

Työn takia joutuu välillä olemaan 14 päivää tipattomalla, ja vaikka mikä olisi niin kun päivä numero 15 alkaa kallistua iltauutisiin, niin minä olen juomassa.

Olen aktiivinen, touhukas, minulla on ystäviä ja hyvä avioliitto.

Tiedän samanlaisen juopottelijan ystäväni, jonka "Pitää" tehdä joku älytön 200 vatsalihasliikettä ja sitten se saa juoda pari pottua viiniä suurinpiirtein klo 20 -22- välisenä aikana...

Kommentit (2)

Vierailija

Komppaan kakkosta. Vain alkoholistin pitää miettiä tekosyitä juomiseen. Itse ainakin juon silöointällöin ihan vain sen takia, että tekee mieli. Ei tekosyitä eikä morkkista :)

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat