Lääkäreitä palstalla?

Vierailija

Keuhkoissa tuntuu raskaalta, levossa välillä hengenahdistusta, kumartuessa oikein tuntee arkuutta rintakehässä, pistelyä hiukan rintojen alla. Selän puoleltakin painaa jonkun verran. Hengitys kuitenkin sujuu vaikka työläämpää kuin ennen. Mäessä oli hyvin raskasta kävellä. 

Huom. nuori lääkäri kuunteli keuhkot ja sydämen eikä kuulunut mitään poikkeavaa. Lämpöä on ollut pari viikkoa sitten ja ripulia. Nyt ei. Kai se on vaan kateltava paheneeko ja sit uudestaan lääkäriin. 

Mutta tuleeko mieleen mikä voisi olla?

Viime talvena keuhkoputkentulehdus johon en hakenut mitään lääkettä.

Kommentit (12)

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Voi olla keuhkokuume. Se ei välttämättä kuulu heti, mutta näkyy kyllä röntgen-kuvassa.

Olet maallikko, etkö vain? :)

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Voi olla keuhkokuume. Se ei välttämättä kuulu heti, mutta näkyy kyllä röntgen-kuvassa.

Mun keuhkokuumeen diagnosoi sairaanhoitaja oikein kun kuunteli mun keuhkot ja kutsui päivystävän lääkärin myös kuuntelemaan keuhkoja että saan antibiootit. No eipä kuullut lääkäri mitään ja diagnosoi keuhkokuumeen influenssaksi. Seuraavana aamuna menin yksityiselle kun olo oli aivan järkyttävän kauhea edelleen. Lääkäri kuuli heti keuhkokuumeelle olennaiset rohinat ja rtg vahvisti diagnoosin. Sain puolessa tunnissa rtg-lausunnon radiologilta ja reseptin kouraan lääkäriltä ja käskyn hakeutua herkästi sairaalaan jos vointi ei sla kohentua tai huononee. Terveyskeskuksessa jonotin 2 tuntia pelkästään sairaanhoitajalle kun sinne ei saa lääkärinaikoja ennen kuin käy sh:n arvioitavana ensin. Eli ei se kuuntelu tosiaan aina toimi kun keuhkokuumediagnoosia haetaan.

Vierailija

Itselläni on ollut samanlaisia ongelmia, eikö sinulta otettu mitään laboratorikokeita, esim. tulehdusarvoja, ei se kuuntelu riitä. Noilla oireilla otettiin useampi verikoe. Mistä tiedät, että sinulla oli aikaisemmin keuhkoputkentulehdus, et hakenut lääkettä. Minulla jäi aikaisemmasta keuhkoputkentulehduksesta arpi keuhkoon. Ripuli ja kuume, kyllä viittavat tulehdukseen.

Vierailija

Nyt on muuten liikkeellä flunssaa, jonka eräs ominaisuus on keuhkoputken ärsytys, monilla keuhkokuumettakin! Kipin kapin päivystykseen!

Vierailija

Olin lääkärillä 2 päivää sitten. Ei sieltä sen parempaa hoitoa nyt saa. Menen uudestaan jos olo menee huonommaksi. 

Kerroin viime talven oireet lääkärille hänenkin mielestään oli keuhkoputkentulehdus. Se oli alahengitystieinfektio ja kuume laski parin päivän jälkeen ja toivuin. Jos olisi ollut keuhkokuume kunto ei olisi kohentunut.

-ap

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat