Työpaikalla 54 -vuotias mies puhuu "meidän ikäisistä"
Olen kuitenkin 46-vuotias, enkä katso olevani hänen kanssaan samaa ikäluokkaa. Kyllä, olen loukkaantunut.
:(
Kommentit (43)
Vierailija kirjoitti:
Höh :(
No mulla kuitenkin alakouluikäiset lapset, ehkäpä siitä johtuen samaistun enemmän nuorempiin. -ap
Minä olen työkaverimiehesi ikäinen, ja minullakin on ala-asteikäinen lapsi. Eihän teillä ole kuin 8 v ikäeroa! Et ole enää nuori, siihen on totuttava.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä olen 47, ja koen kyllä töissä 10 vuotta itseäni vanhempien olevan samaa ikäluokkaa, enemmän kuin niiden nuorempien.
No mulla kuitenkin alakouluikäiset lapset, ehkäpä siitä johtuen samaistun enemmän nuorempiin. -ap
alakouluikäiset lapset täälläkin
.... T. 52 v
Ompa teillä nuoria lapsia. Minun lapset on 21v. ja 22 v.
T. 49 v.
Kumpikin olette 60-luvulta, hyvin voidaan niputtaa samaksi ikäryhmäksi. Vaikka itse tunnet olevasi häntä selvästi nuorempi, niin hän ei pidä sinua itseään selvästi nuorempana.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä olen 47, ja koen kyllä töissä 10 vuotta itseäni vanhempien olevan samaa ikäluokkaa, enemmän kuin niiden nuorempien.
Lapset eivät ole ainakaan nuorentaneet sinua. Päinvastoin.
Mitä väliä jollain iällä? Käytös kertoo miten vanha on. Tunnen muutamia parikymppisiä vanhuksia ja viisi-kuusikymppisiä lapsukaisia.
Vierailija kirjoitti:
T. 49 v.
Omani ovat 21, 19 ja 16. Olen 44. Enkä pidä 55 vuotiaita yhtään vanhoina. Kyllä tässä alkaa itsekkin olla jo ihan keveästi keski-ikäinen.
Silloin sen tajuaa miten vanha on, kun huomaa että itsellä on saman verran työkokemusta nykyisessä ammatissa, mitä työpaikan harjoittelijalla on ikää :)
Vierailija kirjoitti:
Mitä väliä jollain iällä? Käytös kertoo miten vanha on. Tunnen muutamia parikymppisiä vanhuksia ja viisi-kuusikymppisiä lapsukaisia.
"Nuorekas" ei ole mitenkään positiivinen ilmaus lapsellisesta keski-ikäisestä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä te olette "samaa ikäryhmää"... Keski-iän ylittäneitä molemmat
Vai keski-ikäisiä?
Mitäs se odotettava elinikä on nykyään? Jotain 80 vuotta? Paljonko on sen keskiväli, eli keski-ikä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Nuorekas" ei ole mitenkään positiivinen ilmaus lapsellisesta keski-ikäisestä.
On kyllä. Eikä kyse ole nyt ''lapsellisesta'' niin kuin sinä sen näet.
Vierailija kirjoitti:
No, onhan sillä väliä, jos iästä puhutaan. Ikä on ikä ja se on fakta. Muu on sellaista höttöä. Ihminen voi tuntea itsensä vaikka 18-vuotiaaksi 100-vuotiaana, mutta 100-vuotias se edelleen on. Tää hokema, että ikä on vaan numeroita, on koominen. Sinänsä se on numeroita, mutta se yleensä sisältää sen, että kyseinen ihminen ei hyväksy ikäänsä. Ei tarvi fossiloitua ennen aikojaan, mutta iästä pitäisi olla pikemminkin ylpeä.
On ehkä olemassa se minimaalisen pieni mahdollisuus, että hän viittaa omaan ikäluokkaansa, eikä puhu sinusta, 46 v., ollenkaan.
Et kai ihan oikeasti mieti tuollaisia asioita? Sinulla on vain tylsää ja provoilet täällä, eikö vaan?
Ap on harvinaisen lapsellinen melkein 5-kymppiseksi... Joo, kyllä vähän alle ja vähän yli 50v kuuluu "samaan ikäluokkaan", ihan niinkuin vaikka 27v ja 33v (joilla suhteellinen ikäero on suunnilleen sama).
Täytin tänä vuonna 50-v. Todellisuus tuli vastaan eräässä koulutustilaisuudessa, jossa koulutuksen jälkeen oli järjestetty ruokailu ravintolassa. 20-30-v kollegat istuivat omassa pöydässään, ja minä päädyin eläkeikää lähentelevien tai jo eläkkeellä olevien pöytään.
Vierailija kirjoitti:
Täytin tänä vuonna 50-v. Todellisuus tuli vastaan eräässä koulutustilaisuudessa, jossa koulutuksen jälkeen oli järjestetty ruokailu ravintolassa. 20-30-v kollegat istuivat omassa pöydässään, ja minä päädyin eläkeikää lähentelevien tai jo eläkkeellä olevien pöytään.
Jos ihminen kirjoittaa olevansa 50-vuotias, hän on silloin täyttänyt 50 vuotta. Huomatkaa, ystävät hyvät, että 50-vuotias on adjektiivi, ja kirjoitetaan näin, yhdysviivan kanssa. Kun täyttää 50 vuotta, silloin ilmaisussa ei ole yhdysviivaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No, onhan sillä väliä, jos iästä puhutaan. Ikä on ikä ja se on fakta. Muu on sellaista höttöä. Ihminen voi tuntea itsensä vaikka 18-vuotiaaksi 100-vuotiaana, mutta 100-vuotias se edelleen on. Tää hokema, että ikä on vaan numeroita, on koominen. Sinänsä se on numeroita, mutta se yleensä sisältää sen, että kyseinen ihminen ei hyväksy ikäänsä. Ei tarvi fossiloitua ennen aikojaan, mutta iästä pitäisi olla pikemminkin ylpeä.
Minusta se, että "ikä on vain numeroita", tarkoittaa sitä että ihmisen ei tarvitse olla ja käyttäytyä niin kuin stereotyyppinen kuva keskimääräisestä esim. 50 v. naisesta. Ihailen niitä tyyppejä jotka vähät välittävät ja ovat sellaisia kuin haluavat.
Tietysti pitää olla sitten tarpeeksi vahvuutta kestää ihmettelyt, ainahan tulee niitä "mitä se luulee olevansa" tai "eikö se tajua ettei ole enää mikään tyttönen" . Tällaiset kommentoijat virheellisesti tuntuvan luulevan, että se omintakeinen tyyppi ei vain ymmärrä mitä mieltä siitä ollaan, jos ymmärtäisi se niin olisi kuin muutkin.
Vika on siinä miehessä eikä ap:ssa. Mies kuvittelee yhä olevansa nuori, eikä tajua olevansa 8 vuotta vanhempi. Iskee luultavasti baarissa 20-vuotiaita tyttöjä, kun kuvittelee vielä sopivansa ihan hyvin heidän seurustelukumppanikseen...
Oma mieheni puhuu aina joistain naisista "vanhempina rouvashenkilöinä". Sitten kun tarkemmin kysyn, minkä ikäisiä he ovat ja hän joutuu pohtimaan asiaa tarkemmin, käy ilmi, että ovat saman ikäisiä kuin mies itse! Hän ei vain vilpittömästi hahmota olevansa itse sen ikäinen, vaan pitää niitä naisia paljon vanhemman näköisinä...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
T. 49 v.
Omani ovat 21, 19 ja 16. Olen 44. Enkä pidä 55 vuotiaita yhtään vanhoina. Kyllä tässä alkaa itsekkin olla jo ihan keveästi keski-ikäinen.
Silloin sen tajuaa miten vanha on, kun huomaa että itsellä on saman verran työkokemusta nykyisessä ammatissa, mitä työpaikan harjoittelijalla on ikää :)
Juu, en minäkään pidä 55-vuotiasta yhtään vanhana. Mieskin on sen ikäinen, eikä taatusti ole mikään papparainen. Siitä vaan on niin kauan kun omat lapset olivat koulussa. Tai no, opiskelevathan nuo vielä yliopistossa, mutta se on taas eri juttu.
T. 49 v.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä te olette "samaa ikäryhmää"... Keski-iän ylittäneitä molemmat
Keski-iän ylittänyt on kai jo jossain 70 vuoden korvilla, vai koska se esivanhuus alkaa?
Aloinkin miettiä ketkä miellän omaan ikäluokkaani kuuluviksi. Sanoisinko tällä hetkellä n.v.-89-70-syntyneet. Itse synnyin vuonna -80.
Tää oli hyvä :D myöhään ootte lapsia tehny jos ootte viis kymppisiä ja lapset ala koulussa. No oma valinta...