Ihmetteleeköhän kuskit jos joku ei jääkään päättärillä pois vaan jatkaa samantien esim. keskustaan josta tulikin?

Vierailija

Kävisi ikään kuin kiertoajelulla :) Tuli mieleen, kun kerran kuulin erään vanhuspariskunnan keskustelevan torilla, että heidän linjansa tulee vasta reilun tunnin päästä (mikähän linja menee noin harvoin?), että mennäänkö ajelulle Ruissaloon ja takaisin? Ja sinne kasin pysäkille ne sit suunnisti :)

Ite tekis mieli lähteä käymään vastaavasti vaikka Tortinmäessä tai Kakskerrassa, mutta mitähän kuski on mieltä? Varsinkin jos yksin menen. Kakskerran etelänpuolta en ole koskaan mennytkään vaikka olen asunut Turussa 20 vuotta!

Kommentit (14)

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Luultavasti vaatii maksun myös tulomatkalta takaisin. Muuten mitä väliä mitä kuski miettii?

Turun sisällä ei  muuten maksa tulomaksu erikseen vaan vaihtoaikaa on reilusti. En mä nyt tiedä mitä väliä sillä on, tuli vaan mieleen että enpä ole koskaan tuollaistakaan tehnyt. ap

Vierailija

Mä olen ainakin Tampereelle opiskelemaan muutettuani tehnyt tuota. Muistaakseni joku Aamulehti tai vastaava sattui vielä vinkkaamaan parista linjasta, jonka varrella on hyvät maisemat. Ehkä kuski ihmetteli, mutta saattoihan se vain ajatella, että olin ajanut vahingossa pysäkin ohi ja siksi jäin kyytiin tmv. Väliäkös tuolla.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Niin, ellei bussi lähde  sieltä päättäriltä varikolle. Siellähän sitten oottelet seuraavaa.

Katsoisin tietysti aikataulusta että kohtuullisen ajan sisällä vähintään lähtee uusi linja takaisin päin. Ruissalossa ainakin taitaa ainakin päiväsaikaan olla varma lähtö, samoin kuvittelisin Kakskerrassa mutta tosta Tortinmäestä en tiedä. ap

pettynyt

Bussikuski ei muutama vuosi sitten tyytynyt vaan ihmettelemään, vaan heitti minut päätepysäkillä ulos bussista (minulla oli kk-kortti ja bussi jatkoi matkaansa samaa reittiä keskustaan). Kiertoajelulle kannattaa valita sellainen linja joka ei mene ainakaan ihan identtisesti samaa reittiä takaisin jotta välttyy tältä.

Vierailija

Vaihtoaikaahan lipulla on tavallisesti tunti tai kaksikin, joten uutta lippua ei tarvitse määräajan sisällä ostaa.

Päättärillä pitää usein nousta pois autosta. Siellä autossa ei saa istua ja odottaa, että auto lähtee paluumatkalle, jos siis kyseessä ei ole lenkki vaan päätepysäkki.

Näin ainakin Savonlinnassa oli joskus. Menin ensimmäistä kertaa kotiin bussilla enkä ollut varma, mikä pysäkki olisi lähin, ja onnistuin sitten suhaamaan ties kuinka kauas ohi kodin. Ajattelin, että istun bussissa lenkin ja jään pois paluumatkalla. Päättärillä kuski komensi ulos, kuulemma joku laki käski niin. Minä sitten seisoin ulkona viitisen minuuttia, kunnes kuski avasi taas oven ja lähti paluumatkalle.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Bussikuski ei muutama vuosi sitten tyytynyt vaan ihmettelemään, vaan heitti minut päätepysäkillä ulos bussista (minulla oli kk-kortti ja bussi jatkoi matkaansa samaa reittiä keskustaan). Kiertoajelulle kannattaa valita sellainen linja joka ei mene ainakaan ihan identtisesti samaa reittiä takaisin jotta välttyy tältä.

Miten ihmeessä tällainen voi olla mahdollista? Useinhan noissa pitkien matkojen busseissa seuraava voi tulla vaikka puolen tunnin tai tunnin päästäkin. Mitä teit, jäitkö siis odottelemaan seuraavaa vai? Kauhea tilanne kyllä! ap

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Vaihtoaikaahan lipulla on tavallisesti tunti tai kaksikin, joten uutta lippua ei tarvitse määräajan sisällä ostaa.

Päättärillä pitää usein nousta pois autosta. Siellä autossa ei saa istua ja odottaa, että auto lähtee paluumatkalle, jos siis kyseessä ei ole lenkki vaan päätepysäkki.

Näin ainakin Savonlinnassa oli joskus. Menin ensimmäistä kertaa kotiin bussilla enkä ollut varma, mikä pysäkki olisi lähin, ja onnistuin sitten suhaamaan ties kuinka kauas ohi kodin. Ajattelin, että istun bussissa lenkin ja jään pois paluumatkalla. Päättärillä kuski komensi ulos, kuulemma joku laki käski niin. Minä sitten seisoin ulkona viitisen minuuttia, kunnes kuski avasi taas oven ja lähti paluumatkalle.

Erkoista, mut hyvä että pääsit kyytiin kumminkin toisin kuin tuo toinen. Tulee mieleen ehkä joku taukopykälä tms. mutta muuta selitystä en oikein keksi... ap

Vierailija

Eikös se joku koditon käynyt bussissa nukkumassakin, jos oli lähekkäin edellisen työpäivän loppu ja seuraavan alku. Oli siis kaksi työpaikkaa.

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat