Omituinen taksikuski, mihin voi tehdä valituksen?

Vierailija

Olin siis viikonloppuna viihteellä paikassa, joka sijaitsi sen verran syrjässä että jouduin menemään taksilla kotiin. Matka ei ollut pitkä (noin 6 km), mutta jaoin silti taksin kahden naisen kanssa joilla oli sama suunta. Naiset jäivät siis kyydistä noin kilometrin ennen minua, tässä vaiheessa mittari näytti 15€, josta aloitusmaksun osuus oli 10€. Naiset maksoivat tuon 15€ kokonaisuudessaan ja matka jatkui.

Lähes välittömästi huomasin, että kuski oli naisten lähdettyä nostanut mittarin takaisin tuohon 10 euroon ja hinta raksutti koko ajan ylöspäin. Koitti siis laskuttaa minulla kokonaan uutta matkaa! Kysyin että mikä juttu tämä nyt on, en todellakaan ole maksamassa kilometristä mitään 12 euroa. Kuski alkoi huutaa että se oli noiden kahden naisen vika, heidän olisi pitänyt kuulemma sanoa että mittari jää nollaan (?!). Siinä vaiheessa korotin jo itsekin ääntäni, että miten ihmeessä hän voi vierittää syyn asiakkaiden harteille, kai se nyt on itsestäänselvyys että samalla mittarilla mennään. Kuski lopulta pitkällisen väännön jälkeen suostui siihen, että maksan vain tuon kympin mutta jäi kyllä paskan maku suuhun.

Mielestäni aivan järkyttävää asiakaspalvelua, kuski koitti selvästi käyttää hyväksi sitä, että varmaan vaikutin kännisemmältä kuin olin. Kyse ei ole rahasta, vaan periaatteesta.

Tarkistin verkkopankista yrityksen nimen, mutta Google ei kertonut mitään yhteystietoja joihin voisi kuskista ilmoittaa. Kenties kuski oli itse yrittäjä?

Sivut

Kommentit (20)

Vierailija

Taksiyrittäjät ovat usein röyhkeitä. Yksi ajoi kaupungissa kaverini perään ja yritri saada kaverini maksamaan. Kaveri oli aivan nuori tyttönen. Ei onnistunut, vaan taksi sitten maksoi. Kaverinibkutsui sinivuokot.

Vierailija

Eli sinusta on ok maksattaa noilla naisilla se aloitusmaksu. Heidän olisi pitänyt maksaa 10€, mutta nyt he maksoivat koko matkasta ja matka alkaa alusta. Eihän se oikein ole, että sinä olisit maksanut vain 2€ kun todellinen osuutesi on 7€. Taksikuski teki ihan oikein!

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Eli sinusta on ok maksattaa noilla naisilla se aloitusmaksu. Heidän olisi pitänyt maksaa 10€, mutta nyt he maksoivat koko matkasta ja matka alkaa alusta. Eihän se oikein ole, että sinä olisit maksanut vain 2€ kun todellinen osuutesi on 7€. Taksikuski teki ihan oikein!

Ei ole taksikuskin arvioitavissa miten asiakkaat keskenään jakavat matkan kustannukset.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ole taksikuskin arvioitavissa miten asiakkaat keskenään jakavat matkan kustannukset.

Niinpä! Mistä kuski olisi voinut tietää miten kustannukset jaetaan, jos hänelle ei sitä kukaan kerro. 

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Googleta alueen taksitarkastajan numero, häneen kannattaa olla yhteydessä vastaavanlaisissa tapahtumissa.

Kiitos vinkistä, laitoin sähköpostilla palautteen eteenpäin :)

-ap

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

En ole kyllä ikinä ennen kohdannut tuollaista vaikka olen usein matkustanut taksilla. Aina on ollut kuskillekin itsestäänselvyys, että sama porukka joka jakaa taksin matkustaa yhdellä aloitusmaksulla. Tulisi muuten kallis matka, kun välillä taksissa saattaa olla neljä henkilöä joista jokainen jää eri osoitteessa.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Naiset maksoivat matkan ihan vapaaehtoisesti, eli mistään maksattamisesta ei ollut kyse. Jos todellinen osuuteni oli 7€, miksi kuski koitti nyhtää minulta 12€?

-ap

Vierailija

Ei kuulu tähän asiaan vaan on ihan kyytiläisten oma sopimus. Uutta aloitusmaksua ei voi ottaa.

Vierailija kirjoitti:

entinen renki

Taksarille olisi kuulunut ainoastaan yksi maksu. Se mitä mittari näyttää perillä. Siinä vaiheessa kun nämä kaksi naista poistuivat autosta olisi taksamittari pitänyt asettaa näyttämä'än pienempää taksaa loppu matkaksi. Olihan silloin enää yksi kyytiläinen. Sinä olisit voinut pyytää näiltä kahdelta naiselta sen "kyytirahan". Kyseinen taksikuski syyllistyi petokseen ja oikea valitusosoite olisi poliisilaitos ja tutkintapyyntö

Vierailija

Mä aina pyydän niiltä aiemmin lähteviltä rahat itselle, kun viimisenä jään. Tai jätän oman osuuteni viimisenä jäävälle. Ei se kuskille kuulu, miten ja kuka mitäkin maksaa, kunhan saa loppussa koko summan.

Oon mä pari kertaa tehnyt niin, että jään kesken pois niin vingutan viidellä kympillä korttia, kun käsbää ei ole. Jää tippiä.

Sivut

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat