Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Elämä on työttömänä paljon hauskempaa

Vierailija
12.10.2015 |

Jouduin työttömäksi n. 6kk sitten. Saan nyt enemmän rahaa kuin mitä sain töissä ollessani. Minulle maksettiin jopa uuteen kämppääni hankkimani kalusteet. Vuokra, sähkö ja vesilasku. On varaa ostaa juustoja ja viinejä, herkkuja. Mitään muuta ei vaadita kuin täyttämään pari hassua lomaketta kuukaudessa. Jopa polkupyörän sain ja vaatteita.

Miksi en ole tajunnut tätä aiemmin vain kituuttanut pienellä rahalla, maksanut siitä laskut ja vuokran. En ihmettele että mam** tykkää.

Kommentit (69)

Vierailija
61/69 |
13.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Trolliltahan tuo yks jankkaaja vaikuttaa, mutta vastaanpa nyt minäkin. Mikä siinä on vaikeaa käsittää, että on töitä ja töitä? Toisia voi tehdä samoilla vaatteilla, joissa muutenkin liikkuu esim. asioilla. Toisiin tarvitaan työvaatteet, jotka yleensä työnantaja kustantaa, ainakin osittain.

Etkö sä jankkaaja tajua, että ihan oikeasti on sellaisiakin töitä, joihin voi mennä vaikka ne pieruverkkarit päällä? Sellaiset työt tehdään sisätiloissa eikä niihin liity asiakastapaamisia kasvotusten. Siellä sisätiloissa oman työyhteisön kesken on ihan sama mitä on päällä. Kunhan on pukeutunut.

Sulle on kerrottu jo sekin, että ihmisen täytyy syödä pysyäkseen hengissä, vaikka makais kotona päivät pitkät. Kevyissä sisähommissa pärjää hyvin itse tehdyllä salaatilla, keitolla, voileivillä. Eli ihan samoilla ruuilla, joita söis kotona ollessa. Ja joo, kaikkien ei tarvi ostaa bussikortteja tai junalippuja päästäkseen töihin. Osa voi jopa pyöräillä tai kävellä sinne. Pyörä ja kengät kuluu kyllä ihan yhtä paljon työttömänä liikkuessa. Siellä tarjousten perässä tai muuten vaan. Kuka edes ajattelee KENKIEN kulumista?

Ja sitten se yks mamma, joka on laskenut että töissä käydessä sais vaan 300 euroa enemmän kuukaudessa kuin tukien varassa kotona. Sulle ei se 300 ole iso raha? 3600 vuodessa? Arvostettava ajatus, että haluat hoitaa lapset ja kodin itse, mutta toivottavasti ymmärrät että työttömyyspäivärahaa saadakses sun pitää olla valmis lähtemään töihin. Se on korvaus työn hakemisesta, ei kodin- ja lastenhoidosta.

Itse kyllä tekisin mieluummin töitä kuin kyttäisin työttömänä puoli vuotta, että olis varaa ostaa paistinpannu tai ulkoiluhousut.

Vierailija
62/69 |
13.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei voi käsittää..mun mielestä aikuisen työikäisen ihmisen kuuluu haluta olla töissä.

ja tarkotan tällä nimenomaan niitä jotka mieluummin valitsevat työttömyyden.

Ihan hyvin oon ehtinyt vapaapäivinä/töiden jälkeen kiertää tarjousten perässä ja kirppiksillä,netistä illalla voi tilata  alennustuotteita.

Ettekö te käsitä,että muut työssäkäyvät maksavat teidän kotonaolon?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/69 |
13.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hitto että täällä maassa on hienoa olla työtön.

Ap

Ei vaan, hitto täällä maassa ei työllä elä.

Vierailija
64/69 |
13.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon kyllä niiiin eri mieltä. Inhoan työttömänä olemista, oon joutunut siitä muutaman kuukauden pätkiä pari kertaa kärsimään. Kahden viikon jälkeen alkaa jo masentaa. Työttömänä sain rahaa noin 600e kuussa, siihen kuului asumistuki. Nyt olen opiskelija, ja saan vielä vähemmän, mutta olen muilta osin tyytyväisempi elämään. Jossain vaiheessa olin minimipalkkaisessa työssä (1300e/kk) kolmen kuukauden ajan, enkä ole koskaan eläissäni saanut sellaisia summia rahaa. Silloin elettiin herroiksi :)

Vierailija
65/69 |
13.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jouduin työttömäksi n. 6kk sitten. Saan nyt enemmän rahaa kuin mitä sain töissä ollessani. Minulle maksettiin jopa uuteen kämppääni hankkimani kalusteet. Vuokra, sähkö ja vesilasku. On varaa ostaa juustoja ja viinejä, herkkuja. Mitään muuta ei vaadita kuin täyttämään pari hassua lomaketta kuukaudessa. Jopa polkupyörän sain ja vaatteita.

Miksi en ole tajunnut tätä aiemmin vain kituuttanut pienellä rahalla, maksanut siitä laskut ja vuokran. En ihmettele että mam** tykkää.

sossu ei maksa kuin korkeintaa  tuon vuokrasta asumistuen jälkeen jäävän osuuden, sähkön ja veden myös, jos siis myönnetään toimeentulotukea. työttömän ensisijaiset etuudet on työmarkkina tuki tai peruspäivä raha tai jos saa kassasta sekä asumistuki. täyttä työmarkkina tukea tai peruspäivä rahaa saavalle ei myönnetä täyttä toimeentulotukea. sossu velvottaa että työttömän on haettava noita ensisijaisia ensin ja sit katotaa onko toimeentulotuen myöntämiselle perusteita.

Vierailija
66/69 |
13.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja sitten se yks mamma, joka on laskenut että töissä käydessä sais vaan 300 euroa enemmän kuukaudessa kuin tukien varassa kotona. Sulle ei se 300 ole iso raha? 3600 vuodessa? Arvostettava ajatus, että haluat hoitaa lapset ja kodin itse, mutta toivottavasti ymmärrät että työttömyyspäivärahaa saadakses sun pitää olla valmis lähtemään töihin. Se on korvaus työn hakemisesta, ei kodin- ja lastenhoidosta.

Ymmärsit väärin. Töissä käydessäni palkastani jäi noin 300€, kun kaikki työnhankintakustannukset vähennettiin. Työttömänä saan reilut 600€. Eli palkastani jäi 300€ VÄHEMMÄN kuin saan tukia!!! 300€ on todella iso raha, ja siksi minulla ei olekaan varaa mennä töihin.

Ihan sama mikä tuen tarkoitus on, en aja perhettäni konkurssiin vain noudattaakseni sääntöjä pilkulleen.

Vierailija
67/69 |
13.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

9, millä kohtaa?? tutulta mummulta jota käyn vapaaehtoistoiminnan kautta katsomassa jää kuukaudessa vuokran jälkeen 160€ Siitä sähkölasku (yksiöön n. 40€) jää kuukauden menoihin 110€. Ei kauhean hehkeää elämää. Lääkkeet sentään korvaa Kela.

Yksiön sähkölasku 40e/kk? Mulla toi summa kestää melkein 3kk. Onko sillä mummolla lämpöpuhallin ja strobovalo päällä vuorokauden ympäri kesät talvet?

Jotkut lämmittää sähköllä, kokkaavat aivan aikuisten oikeasti, heillä saattaa myös olla lattialämmitys tai sauna. Mulla on kaikki noi.

Hiilijalanjälki kiittää.

Sähkölämmittäjät ovat kaikkein tarkimpia energiankulutuksen suhteen ja kuluttavat paljon vähemmän energiaa ja tekevät näin pienimmän hiilijalanjäljen.

Tämä edellyttää, että sähkö tuotetaan tuulivoimalla. Tuottaako mummosi? Aurinkoenergia ja maalämpö ovat ekologisimmat.

Vierailija
68/69 |
13.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kattele 2 vuotta ja onko kivaa, että ei oo varaa mihinkään. Etenkään jos sairastut tai jotain kivaa ilmaantuu. Ei oo rahaa matkustaa edes festareille, ei rahaa syödä ulkona. Passikin on liian kallis. Kavereilla on kaikkea. Jopa kiva duuni ja työkavereita. 

Työttömällä ei ole kiusaajapomoja eikä kiusaajatyökavereita

Vierailija
69/69 |
13.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kattele 2 vuotta ja onko kivaa, että ei oo varaa mihinkään. Etenkään jos sairastut tai jotain kivaa ilmaantuu. Ei oo rahaa matkustaa edes festareille, ei rahaa syödä ulkona. Passikin on liian kallis. Kavereilla on kaikkea. Jopa kiva duuni ja työkavereita. 

Työttömällä ei ole kiusaajapomoja eikä kiusaajatyökavereita

Eivätköhän nuo onneksi ole pieni vähemmistö eikä sikäli peruste olla ilman työtä. Ketään syyllistämättä olen huomannut, että on henkilöitä jotka tuntevat tulevansa kiusatuiksi joka työpaikassa...