Mitä haittaa on naarmusta/kolhusta autossa?
En ole ikinä ymmärtänyt tuota, voisiko joku selittää?
Onko olemassa jotain sääntöjä tuota koskien, vai maksavatko autoilijat vapaaehtoisesti tonneja pelkän kulkuneuvon kosmeettisen haitan korjaamisesta?
Kommentit (22)
Auto lähtee ruostumaan näistä kohdista
Naarmut ruostuvat ja ruoste leviää.
Vierailija kirjoitti:
Naarmut ja kolhut ovat rumia.
Mitä sitten, vaikka kulkuneuvossa olisi ruma kohta? Huomattava osa autoista on rumia jo ihan ilman mitään naarmua.
Rumia, siitä kohtaa alkaa helposti ruostua, myyntiarvo laskee, voi haitata esim ikkunan toimintaa ovessa,
Kuljetko itse vaikka repaleisissa vaatteissa?
No kyllä se ärhäkästi lähtee ruostumaan jos pinta on rikki.
Maalipinta suojaa auton runkoa muun muassa ruostumiselta. Jos maalipinta rikkoutuu lommon tai kolhun myötä, kehittyy siihen alueelle helposti ruostetta ja ruoste lähtee leviämään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Naarmut ja kolhut ovat rumia.
Mitä sitten, vaikka kulkuneuvossa olisi ruma kohta? Huomattava osa autoista on rumia jo ihan ilman mitään naarmua.
Sitä sitten, että auton ulkonäkö on monille samanlainen asia kuin oma ulkonäkö, talon ulkonäkö tai vaikka sisustus. Se on jotain, mihin haluaa panostaa ja laittaa rahaa, koska välittää lopputuloksesta. Ja lisäksi tietysti on tuo ruostumisen estäminenkin, eli auton pitäminen hyvässä kunnossa auttaa säilyttämään sen arvon korkeampana.
Ja auton korin, alustan ja pyöräntuennan ruostuminen on turvallisuusriski. Kolariturvallisuus on ohuiden suurlujuusteräsrakenteiden varassa.
Ruostuminen heikentää ohuiden rakenteiden lujuutta nopeammin kuin paksun perusteräksen. Hapertunut rakenne ei anna suojaa törmäyksessä.
Tämä on kyllä jonkun tosi blondin avaus. Tai teinin. Tai blondin teinin.
Ette te voi vahingoittaa muutakaan toisen omaisuutta ilman korvausvelvollisuutta!
Kolhu sopivassa paikassa, vaikkapa niin että ajovalojen lasi rikkoutuu ja suuntaus menee poskelleen, tai osuma vanteeseen niin että pyöräntuennan tukivarsi vääntyy ja ohjauskulmat menee pieleen, auto ei ole edes liikennekelpoinen silloin, se ei läpäise katsastusta sellaisessa kunnossa. Näissä on vielä se, että päällepäin ei välttämättä näy juuri mitään, mutta esim. sen vääntyneen tukivarren vaihto voi käydä kalliiksi.
Taas joku autisti ihmettelee maailman menoa.
Entä jos alumiinia auton ovet ja muut pinnat ?
Mitä haittaa on arvesta naamassa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Naarmut ja kolhut ovat rumia.
Mitä sitten, vaikka kulkuneuvossa olisi ruma kohta? Huomattava osa autoista on rumia jo ihan ilman mitään naarmua.
Mitä sitten, vaikka naisessa olisi ruma kohta? Huomattava osa naisista on rumia jo ihan ilman mitään naarmua.[/quote
Vierailija kirjoitti:
Entä jos alumiinia auton ovet ja muut pinnat ?
Oksidoituu ja pehmenee, kuten myös kuskin pää.
Vierailija kirjoitti:
Mitä haittaa on arvesta naamassa?
Naarmut ja mustelmat naamasta korjaantuvat vieläpä itsekseen, lommot ja naarmut autosta ei.
Vierailija kirjoitti:
Entä jos alumiinia auton ovet ja muut pinnat ?
Sen kalliimmaksi käy oikomis- ja maalaushommat.
Totta puhuen, mua ei kiinnosta naarmut ja pikku jäljet autossa. Se on vain kulkuväline. Ei pyhä lehmä.
Naarmut ja kolhut ovat rumia.