Tuttavan 12v lapsi vähän vajaa?

Vierailija

Olin heillä kylässä ja lapsi leipoi johonkin myyjäisiin/juhliin. Joutui kysymään äidiltään että paljonko laitetaan hiivaa kun ohjeessa lukee 50g ja tekee taikinan tuplana.

Sitten kysyi myös että onko leivokset kaksi kertaa sen paistoajan uunissa kun ohje on kerran tuplana.

Ja kirsikkana kakun päälle yritti koskea kuumaan uunipeltiin paljain käsin.

Omani osaa tehdä jo ns. oikeita ruokia ja hyviä leivonnaisia ilman ohjeitani.

Sivut

Kommentit (35)

Vierailija

Enemmänkin näyttää, että SINÄ OLET VAJAA, ET YMMÄRRÄ LAPSTA JA OPPIMISTA.

Tule sinä vaihtamaan autooni jakohihna, minä vittuilen vieressä, kun et osaa.

On hyvä, että lapsi kysyy ja on kiinnostunut.

Sillai sitä oppii.

Vierailija

Ei kai tuo nyt vielä mitään tarkoita. Lapsi halusi varmistella asioita äidiltään. Mielestäni ihan ok. Nopeasti tuomitaan ja tehdään tuollaisestakin iso asia. Tykkäätkö ap itse, että on aivan tarpeellista tällaisia ihmetellä suureen ääneen? Armotonta on.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Olin heillä kylässä ja lapsi leipoi johonkin myyjäisiin/juhliin. Joutui kysymään äidiltään että paljonko laitetaan hiivaa kun ohjeessa lukee 50g ja tekee taikinan tuplana.

Sitten kysyi myös että onko leivokset kaksi kertaa sen paistoajan uunissa kun ohje on kerran tuplana.

Omasi varmasti osasi jo ensimmäisellä kokkailukerralla kaiken, eikä tarvinnut kysyä mitään.

Vierailija

5, ei osannut muttei sentään niin vatupassi ollut että olisi tuplannut paistoajan jos taikina on kaksinkertainen :D Ja osasi jo paljon pienempänä.

Oma ollut pienestä saakka mukana kaikessa ja tälle prinsessalle tehty kaikki nenän eteen että toisaalta en ihmettele. Äitinsä oli lapsena/nuorena samanlainen ja näkyy jatkavan samaa kaavaa.

Ap

Vierailija

Kaikki kehitysvammat tai autismi ei näy päällepäin.

Saattaa olla, että ystäväsi lapsi on jonkinasteisesti kehitysvammainen, mutta äitinsä ei ole viitsinyt kertoa asiasta sinulle. En minäkään puhu mitään omasta autistisesta lapsestani idiooteille, jotka käyttävät lapsesta nimitystä vajaa.

Vierailija

No ei se kysymys nyt täysin tyhmä ollut, jos esim tekee ,8munan kakun eikä 4n, niin eihän neljän munan ohjeen paisto-ohje riitä. Ehkä tekee tuplasti idompia pullia eikä tuplamäärää?

Vierailija

Vanhempi pojistani ei tuollaisia olisi kysellyt 12 vuotiaana, kun taas nuorempi on luonteeltaan paljon epävarmempi vaikka fiksu onkin, kyselee välillä ihan hölmöjä, mutta yritän olla kärsivällinen ja olla näyttämättä tuskastumistani. Olen huomannut, että vanhempi pojista omassa itsevarmuudessaan olettaa vähän turhankin usein tietävänsä jotain mitä ei sitten olekaan ihan ymmärtänyt.

Minusta on hienoa jos uskaltaa kysyä jos ei tiedä, vaikka pyrin tottakai kannustamaan lapsia ajattelemaan myös itse, ja luottamaan itseensä eikä pelkäämään virheitä.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Omasi varmasti osasi jo ensimmäisellä kokkailukerralla kaiken, eikä tarvinnut kysyä mitään.

Ap:n oma kultapullero osaa tehdä vaikka ja mitä jo! Nassukka tekee perheen Skodaan vaihdelaatikkoremontin, rakentaa puutarhavajan ja vaihtaa kylppärin laatoituksen. Ja tämä oli vain perjantaina. Lauantaina ap:n mössykkä nuohosi naapuruston savupiiput, louskutti kolme metriä poppanaa kangaspuilla (jotka oli rakentanut itse) ja ampui 16-piikkisen hirven. Ihanaa kun alkoi syysloma, nyt ap:n tillitalliainen ehtii vihdoinkin aloitella sitä kauan suunnittelemaansa teleskoopin rakentamista samalla kun hemmottelee perhettään Michelin-tason illallisilla. Eikä ap:n tarvitse neuvoa missään kohtaa!

Vierailija

Minulla ei ole omia lapsia mutta jostain syystä tästä kirjoituksesta tuli kyllä aika paskat fiilikset. Siis ihanko totta jotkut aikuiset ihmiset ovat näin pikkumaisia ja vahingoniloisia, että jopa jostain tuollaisesta revitään iloa että päästään asettamaan oma lapsi ylemmäksi?  Ihan vilpittömästi säälin AP:n tuttavia jos joutuvat livenäkin kuuntelemaan tällaista pohdiskelua ääneen.

Vierailija

10, mites jos yritää nostaa paljain käsin peltiä joka tuli uunista 30 sekuntia sitten?

Ei ole minulle puhunut mistään vammasta vaikka joskus tuntuu että sillä on. Leikkii yhä barbeilla ja pihalla pelaa pistettä tai hyppii narua. Äiti tekee kaiken nenän eteen. Pakkaa repunkin ja harjaa hiukset.

Omani harjoittelee jo meikkaamista ja tykkää shoppailla, siksi ei halua tulla mukaan kun menen kylään. Osaa tehdä itse erilaisia kampauksia, on jo kuulemma ihastunutkin yhteen poikaan luokaltaan.

Ap

Sivut

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat