Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Voiko mitenkään laskea lenkkimatkan pituutta ilman navigaattoria?

Vierailija

Siis onnistuuko jotenkin google.mapsilla tai reittioppalla tms laskemaan lenkkimatkan pituutta, jos palaa takaisin samaan pisteeseen mistä lähti liikkelle?

Kommentit (13)

Vierailija

Google Maps, Kansalaisen karttapaikka, Kuntoplussan reittisuunnittelu... Onhan noita laskemismahdollisuuksia vaikka kuinka.

Vierailija

Jos omistuksessasi on älypuhelin, niin Sports Tracker. Ei tarvi laskea mitään, kun ohjelma tekee sen sun puolesta :)

Vierailija

kunto plus -lehden sivuilla oli joskus semmonen kartta, mihin pystyi laittamaan matkan ja sitten se mittasi sen automaattisesti. onkohan sitä siellä enää. Siihen karttaan näpsyteltiin välietappeja, tavallaan piirrettiin itse se matka mikä oltiin lenkkeilty. kätevä.

Vierailija

Kansalaisen karttapalvelu toimii ainakin hyvin. Hankin juuri uuden sykemittarin, jossa on GPS. Kansalaisen karttapaikasta mittaamani matkat ovat poikenneet todella vähän (esim. 10 metriä kilometrillä) nyt GPS:llä mittaamistani.

Vierailija

Minun kokemukseni mukaan Reittiopas antaa vähän liian pitkiä matkoja. Jos haluat tarkemman tuloksen, kannattaa käyttää Kansalaisen karttapaikkaa.

Vierailija

Mulla on iphone 6, ja käy näppärästi, ei tarvi edes mitään sovellusta käynnistää, vaan kerää sinne "Oma terveys" osioon automaattisesti kuljetun matkan askelina ja kilometreinä. Eli kunhan vaan puhelin on mukana, tulee seurattua liikuntaansa "väkisin".

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Mulla on iphone 6, ja käy näppärästi, ei tarvi edes mitään sovellusta käynnistää, vaan kerää sinne "Oma terveys" osioon automaattisesti kuljetun matkan askelina ja kilometreinä. Eli kunhan vaan puhelin on mukana, tulee seurattua liikuntaansa "väkisin".

Mutta tässä tapauksessahan kännysi gps hoitaa homman. Aloittajahan nimenomaan halusi löytää palvelun, jolla homma hoituisi ilman navia (eli todennäköisesti myös ilman minkäänlaista gps infoa), eli ilmeisesti hänellä ei ole älypuhelinta, tai ei ainakaan halua sitä ottaa lenkille mukaan.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Siis onnistuuko jotenkin google.mapsilla tai reittioppalla tms laskemaan lenkkimatkan pituutta, jos palaa takaisin samaan pisteeseen mistä lähti liikkelle?

Itse en ainakaan heti helpompaa ja varmempaa tapaa keksi kuin Google maps. Siinä vaan täytyy laittaa riittävästi välietappeja, koska se on lähtökohtaisesti tarkoitettu mittaamaan matkaa kahden pisteen välillä.

Kansalaisen Karttapaikka taas vetelee suoria viivoja pisteiden välille, eikä noudata tielinjausta, joten pisteitä näpyteltävä melkoinen määrä, jos haluaa suht tarkan tuloksen saada.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat