Onko sinulle 1000 e iso vai pieni raha?

Vierailija

Jos markka-ajasta puhutaan niin 1000 mk seteli ei ollut juuri mitään. Sain tonnin setelin mm. yhdeltä sukulaiselta ylioppilaslahjaksi. Serkkuni saivat Chydeniukseja eli 1000 mk seteleitä joululahjaksi jo teini-iässä. Mutta itä-helsinkiläisenä pitkäaikaistyöttömänä oli asiat toisin kun menin pankkiin nostamaan muutaman tonnin käteisenä, samassa konttorissa asioivien asiakkaiden silmät nauliintuivat minuun, kun kassa kysyi minkälaisina seteleinä haluat tuon summan, niin ilmeisesti ääneni oli tahattomasti liian voimakas, kun sanoin "500 euron seteleinä, kiitos!"

Lompakko tuli kuitenkin täyteen ja sehän oli pääasia.

Kommentit (14)

Vierailija

Ei tuhannen markan seteli ollut mitään?? No mulle se oli omistusrivarin kuukauden vastike tai  2/3 perheen kuukausittaisista ruokarahoista. Tai 1/4 nettopalkasta mikä meni kokonaan lainan korkoihin 90 luvun alussa. Eli valtavan iso raha!

Ja niin on tuhat euroakin. Sillä vaikka näissä seinissä on kiinni 700k€ mulla ei ole koskaan ollut ns "omaa rahaa" 1000€. Siis sellaista minkä voi antaa maata tilillä tai millä voi ostaa vaikka akuankkoja koko rahalla eikä kukaan kyselisi perään! Kyllä tässä huushollissa jokaiselle eurolle löytyy käyttöä!

Vierailija

Riippuu ja roikkuu...mulle iso raha kuitenkin, mutta jos vaikka menisi kämppä- tai hammasremppaan tai auton huoltoon, niin pienihän se vielä silloin on, kun kaikki on niin saat*nan kallista. Jos se on vaan tilillä turvarahana, niin ihan mukava summa jonkun äkillisen ongelman tarpeeseen.

Vierailija

Se on sellainen summa, jonka voi maksaa helposti, jos tarve tulee (esim uusi kodinkone, autohuolto jne). Tilillä siis aina riittävä puskuri, johon 1000e ei tee liian isoa lovea. Kuitenkin kyseessä sellainen summa, että en sitä hetken mielijohteesta käyttäisi vain koska rahaa on.

Vierailija

Miks alat puhuu markoista jos otsikossa e? Mut tonni sinne tänne, aika perus summa rahaa. Jos ylimääräsenä sais oisin ilonen mut päivässä se ois jo tiessään.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Se on sellainen summa, jonka voi maksaa helposti, jos tarve tulee (esim uusi kodinkone, autohuolto jne). Tilillä siis aina riittävä puskuri, johon 1000e ei tee liian isoa lovea. Kuitenkin kyseessä sellainen summa, että en sitä hetken mielijohteesta käyttäisi vain koska rahaa on.

Sama tilanne. Sillä niitä tilille kertyy kun ei heittele ylimääräisiä menemään. Tosin okt:n omistajalle tonnin tarve voi tulla ihan yks kaks yllättäen, joten hyvä niitä on tilillä olla jemmassa.

Vierailija

No väittäisin, että valtaosalla 1000€ on iso summa rahaa. Myös niille, joilla rahaa on enemmän (rikkaathan on itse asiassa usein aika saitoja!).

Ne keille se tonni on karkkirahoja on sit jotain superrikkaita miljonäärejä tai tyhmiä.

Vierailija

Mun nettopalkka kuussa on 1100 euroa ja siitä menee kaikki laskut, vuokrat sun muut. jos saisin tonnin extraa niin se olisi tosi iso raha!

Vierailija

No jos voit käyttää 1000e heräteshoppailuun, ilman että se vaikuttaa talouteesi lainkaan, niin silloin se on pieni raha. Eli minulle kai sitten. Esimerkiksi kivasta laukusta tai korusta tuon hinnan voi maksaa miettimättä. N24

Vierailija

Yhtä aikaa pieni ja suuri. Riittäisi kahden hengen taloudessamme juuri ja juuri kuukauden elämiseen, uppoaa siis arjessa nopeasti. Mitään valtavan suurta ja hienoa sillä ei saisi, ehkä juuri ja juuri etelänmatkan. Ei siis olisi elämääni muuttava lottovoitto. Mutta suuri sillä lailla, että yllättävänä menona olisi valtava tuska saada kasaan, enkä ikimaailmassa maksaisi vaikkapa laukusta tuhatta euroa.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

No jos voit käyttää 1000e heräteshoppailuun, ilman että se vaikuttaa talouteesi lainkaan, niin silloin se on pieni raha. Eli minulle kai sitten. Esimerkiksi kivasta laukusta tai korusta tuon hinnan voi maksaa miettimättä. N24

Millä alalla olet?

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat