Tsempatkaa mua opinnäytetyön kanssa!

Vierailija

Valmistun yamk:sta englanninkieliseltä puolelta, tai ainakin yritän valmistua. Lopputyötä väännän iltaisin ja viikonloppuisin töiden jälkeen mitä vaan lapsiperhearjelta kerkeän. Ensinnäkin olen ihan hitsin hidas kirjoittaja 😞. 2-3 sivua päivässä on ihan katto mitä saan aikaiseksi... 20 sivua tekstiä valmiina ja ainakin 50 sivua pitäisi tehdä... Toinen ongelma on tämä kiss-tyylini kirjoittaa... Lyhyestä virsi kaunis! Mistä ihmeestä löydän tsempin ja jaksamisen kirjoitustyöhön! Tsempatkaa mua oi av-mammat !

Kommentit (11)

Vierailija

No sinullahan on oikein hyvä tilanne, työ on kohta puolivälissä ja tuolla vauhdilla valmistuu muutamassa viikossa! 2-3 sivua päivässä on loistava vauhti, jatka vain samaan malliin! (Minä en saanut kahta sivua aikaiseksi kuukaudessakaan, kirjoitin vain ja pyyhin pois kun tekstini oli mielestäni niin surkeaa...) Terveisin 20 vuotta sitten gradun kesken jättänyt

Vierailija

Kiitos tsempistä 😊 Tosin ei mun oppari edisty 10 sivua viikossa kun en jaksa tehdä sitä joka ilta tai ees kerran viikossa. Arki vie voimat ja tsemppi kateissa...

Vierailija

Onpa siinä lyhyt lopputyö, jos 70 sivua riittää. No, 2-3 sivua päivässä on ihan hyvä tahti, jos siinä tekstissä on sisältöä. Minä taas olen niitä ihmisiä, jotka kirjoittavat parikymmentä sivua, oli sitten aietta tai ei.

Ilmeisesti mikään aikaraja ei uhka sinua kovin pahasti. Ota se asenne, että 3 sivua päivässä on hyvä saavutus (kymmenessä päivässä siis 30!) ja puolikin sivua on enemmän kuin ei mitään. Kyllä se siinä etenee, lopputöillä kun on tarkoitus mitata myös sitä, kesetääkö kantti vai ei.

Vierailija

No kyllä yamk:ssa saa tehdä noin lyhyitä oppareita... Ei ainakaan mun proffa sanonut että pitää väkisin venyttää tekstiä.. 

Joo, kyllä se kirjoittamani teksti on sitten ihan asiaa eikä vaan diipa-saapas vaan yritän heti tehdä oikein ettei tartte jälkeenpäin korjata. 

Mutta theseuksessa on lopputyöt ylemmillä tutkinnoilla kaikkea 50-130 sivun välillä. Kursseista olen saanut nelosia ja vitosia, nyt alkaa olla fiilis että tulkoot vaikka ykkönen kunhan paperit saan ulos. Voi plääh...

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

No kyllä yamk:ssa saa tehdä noin lyhyitä oppareita... Ei ainakaan mun proffa sanonut että pitää väkisin venyttää tekstiä.. 

Joo, kyllä se kirjoittamani teksti on sitten ihan asiaa eikä vaan diipa-saapas vaan yritän heti tehdä oikein ettei tartte jälkeenpäin korjata. 

Mutta theseuksessa on lopputyöt ylemmillä tutkinnoilla kaikkea 50-130 sivun välillä. Kursseista olen saanut nelosia ja vitosia, nyt alkaa olla fiilis että tulkoot vaikka ykkönen kunhan paperit saan ulos. Voi plääh...

AMK-professori?

Vierailija

Kirjoittamiseen kannattaa varata joka päivä aikaa edes hetki, koska muutoin tekstin tuottamisen joutuu aina aloittamaan alusta. Siinä ihan eka vinkki. Yleisesti akateemiseen kirjoittamiseen käsketään suhtautumaan avoimesti: kirjoita ajatuksesi ruudulle ja korjaa tyyli kohdilleen sitten joskus myöhemmin. Tällä tavalla saat sen tärkeimmän eli ajatuksesi muotoiltua työhösi verrattain vähällä vaivalla.

Kuten muutkin ovat todenneet, on kirjoittamistahtisi itse asiassa todella nopea, mikäli onnistut tuottamaan kolme sivua kerralla. Jo lyhyessä ajassa sinulla on koko opinnäyte kirjoitettuna (korkeintaan kaksi kuukautta). Älä muuten turhaan kuuntele noita opinnäytteen pituuteen fiksoituneita: työ ei muutu paremmaksi sivuja lisäämällä. Monet (ainakin) ihmistieteiden klassikot ovat lyhyitä, mutta, ah, niin täydellisiä kirjoituksia. Kyllä kissa kissana pysyy kirjoittaa sen sitten kahdella tai kahdellakymmenellä sanalla.

Vierailija

Hyvä tahtihan sulla! Jos et ole mikään jaarittelija niin kolme sivua päivässä on tosi paljon! Yksikin on paljon, jos se on asiaa. 

Tiedät ilmeisesti mitä kirjoitat ja nyt se vain siis enää on kirjoittamista. Vaatii hermoja ja istumalihaksia! Älä luovuta!

Vierailija

Kiitos tsempeistä! Juu, kirjoitan yleensä ( sitten kun "vauhtiin" pääsen )1-3 sivua kerrallaan, yleensä max.2.  Tiedän kyllä mitä pitäisi kirjoittaa, mutta olen kuvitellut että tahtini on käsittämättömän hidas. Ei kai se sitten olekkaan jos niin sanotte 😊. Luin vaan erään yamk opparin tilitystä ja tyyppi oli kirjoittanut 40 sivua neljässä päivässä (!!), tosin ne taisivat tulla bumerangina takaisin. 

Tiedän että olen vain amk-opiskelija, enkä mitään verrattuna tiedekorkeakoulujen opiskelijoihin ja heudän graduihinsa, mutta kyllä mä ihan ylpeä olen siitä että olen opiskellut englanniksi ylempää amk-tutkintoa kiitettävilläkin arvosanoilla. Ja ei tuo opparikaan ihan tuosta noin vaan synny, sen olen tosiaan huomannut.

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat