Pelko raskaudesta

Huolestunut

Hei! Minulle on ongelma. Kelataan ajassa taaksepäin syyskuun 5 päivään, jolloin kävi yhdynnän aikana vahinko, otin heti je pillerin aamulla ja menkat alkoivat heti 7pv todella runsaina ja kestivät noin 5-7pv. Tässä kuussa 3pv lauantaina harrastin seksiä, kondomi oli, mutta humala oli suuri ja pelkään että jotain vahinkoa olisi sattunut vaikka kondomi oli kokoajan. Ma 5pv menkka kivut alkoi ja pms oireet, mitä minulla ollut jo useiden menkkojen alussa. Nyt minulla on kestänyt ma-su todella niukka vuoto, ei tarvitse edes sidettä, kaikki muut menkka oireet ovat olleet, mutta pelkään tämän olevan jotain muuta? Eilen tein vahvan negan, mutta silti huolestuttaa miksi vuoto on nyt tämmöistä ( ei voi vuodoksi edes sanoa. Urheilin tosin viime viikolla jokapäivä 2kertaa päivässä ja  söin todella terveellisesti? Onko hormoonit sekaisin vai mikä minua vaivaa? 

Kommentit (3)

Mia Terveydenhoitaja
Seuraa 
Liittynyt8.6.2015

Hei,

jälkiehkäisypillerit voivat sekoittaa kierron hetkellisesti ja seuraavat kuukautiset tulla miten sattuu tai olla epätyypilliset, kuten sinulla nyt. Koska vuotoa/tiputtelua on kuitenkin ollut viikon ajan, sinulla on ollut kuukautiskipua ja sinulle tyypillisiä PMS- oireita, sanoisin että sinulla on ollut kuukautiset ja on epätodennäköistä, että olet raskaana.

Jos seuraavia kuukautisia ei kuulu, tee uusi raskaustesti.

Oletko harkinnut ehkäisypillereiden tai muun hormonaalisen ehkäisyvalmisteen aloittamista? Olet seksuaalisesti aktiivinen nainen ja tuplavarmistus, hormonaalinen ehkäisy ja kondomi, voisivat lieventää raskauden pelkoasi. Ei ole mukavaa pelätä raskautta aina yhdynnän jälkeen. Jokaisella on oikeus nauttia seksistä ilman pelkoja.

t. Mia, terveydenhoitaja

Vierailija

Heippa ap,

uskoisin, että hormonit ovat sinulla nyt sekaisin je-pillerin takia… Itse jouduin turvautumaan jälkiehkäisyyn toukokuussa ja sen jälkeen menkkani olivat todella niukkoja tai sitten niitä ei tullut ollenkaan. Nyt minulla on ollut neljät menkat noin seitsemän viikon sisään… Tein muuten kesällä myös positiivisen raskaustestin. jonka jälkeen lekurissa tuli verestä kuitenkin negatiivinen, että aika yksilöllisiä juttuja nämä ovat.

Tee uusi testi parin viikon päästä! :)

ps. äläkä lue tällaisia uutisia http://www.mtv.fi/uutiset/ulkomaat/artikkeli/sofia-luuli-aamulla-saaneen... ;)

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat