Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Roaccutan kokemuksia

Vierailija

Olen 16, ja kärsinyt pahasta aknesta jo kolmisen vuotta. Kasvoni ovat täynnä finnejä ja mustapäitä, sekä kipeitä ihonalaisia että niitä valkoisia tulehtuneita. Tilanne helpottaa välillä hieman ja välillä tulee pahemmaksi, mutta missään vaiheessa ei ole parantunut kokonaan eikä läheskään. Tapasin ihotautilääkärin vuosi sitten ja sain hoidoksi voiteen, mutta siitä ei tunnu olevan apua koska ihoni on ihan sekaisin myös "syvemmältä" (ainakin on niitä ihonalaisia finnejä).  Kosmetologin tekemät hoidot kyllä auttavat hetkellisesti, mutta tilanne palaa pian samanlaiseksi kun ennenkin. E-pillerit eivät ole vaikuttaneet lainkaan. 

Mietin sitten pitäisikö kokeilla Roaa. Onko teillä auttanut? Saako kuurin helposti? Onko tullut sivuvaikutuksia? 

Kommentit (4)

Vierailija

Ota se! Ite kärsin n. Pari vuotta 16-17 ikäisenä ja roan avulla tilanne parani kokonaan. Eli lähete ihotautilääkärille joka voi tuon roan määrätä. Sain itse myös ensin antibiootit jotka auttoivat hetkellisesti, mutta tilanne palautui huonoksi kuurin jälkeen. Voi olla, että haluavata ensin tuon sinullekin määrätä.

Roakuuri sujui hyvin, ei muita huonoja sivuvaikutuksia, kuin ihon kuivuminen, raskaus auttoi. Hiukset eivät rasvoittuneet lainkaan, tämä oli todella positiivista! Tunne ihon puhdistuessa päivä päivältä oli uskomattoman ihana.

Vierailija

Itselle pukkasi akne joskus 18-vuotiaana proteiinijauheen takia ja siihen ei auttanut juuri mikään. Menin suoraan yksityiselle joka määräsi ennen Roaccutania jonkun miedomman lääkkeen mutta vasta Roaccutan auttoi ja aknea ei ole sen jälkeen tullut. Söin muistaakseni puoli vuotta. Mutta tosiaan ainakin mulla kuivatti ihoa ja hiuksia ei tarvinnut pestä kun kerran viikkoon.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat