Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kuinka usein joudut ostamaan uuden pölynimurin?

Vierailija
11.10.2015 |

Mietin vain, että mikä on ns. normaali imurin käyttöikä. Tuntuu, että ihan vasta ostin nykyisen imurin ja nyt se jo on romu. Taitaa olla 3-4 vuotta ollut käytössä.

Kommentit (43)

Vierailija
21/43 |
11.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Muutaman kuukauden välein. En ymmärrä, miten ihmisillä kestää imurit vuosia. Mulla imu menee tosi huonoksi jo 2-3 kuukaudessa.

Kai tajuat vaihtaa pölypussin :D

Ei tässä ole mitään pussia, ihan tavallinen perässä vedettävä imuri.

Voi voi, onpa sulle sattunut maanantaikappaleet ihan kaikista imureista :D

Vierailija
22/43 |
11.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Muutaman kuukauden välein. En ymmärrä, miten ihmisillä kestää imurit vuosia. Mulla imu menee tosi huonoksi jo 2-3 kuukaudessa.

Mikä sun koneen merkki ja tyyppi on?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/43 |
11.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Saanko arvata: Edullinen pölypussiton imuri? Ne on ihan surkeita. Halvalla ei saa hyvää, noista loppuu imuteho aina tosi nopeasti. 

Vierailija
24/43 |
11.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti: 

Vierailija kirjoitti:

Mikä sun koneen merkki ja tyyppi on?

Eikö jo toisesta vastauksesta selviä? Merkkiä Provo, mallia Liian selvä.

Vierailija
25/43 |
11.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siemens vuodelta 2002. Suulake on vaihdettu kertaalleen ja kaikenlaista pientä osumaa on jäänyt matkan varrelta, mutta toimii edelleen mainiosti.

Vierailija
26/43 |
11.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Volta vuodelta 2001 toimii hyvin edelleen. Lattiasuulakkeen onnistuin joskus pirstomaan, mutta uuden sai kohtuullisella hinnalla varaosakaupasta. 

Vierailija
27/43 |
28.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

...ja puhdistaa suodattimet?

Vierailija
28/43 |
28.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa vaihtaa pölypussi ja suodattimet tarvittaessa niin imuri toimii  pitempään.

Vierailija
29/43 |
04.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on 2001 hankittu Volga Bolido. Kerran ole uusinut letkun ja lattiasuulakkeen. Nyt rupesin miettimään uusimista.

Vierailija
30/43 |
04.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minunkin imurini on 1990-luvun lopusta, suulakkeen olen vaihtanut parkettimalliin ja tietenkin pölypusseja ja niitä tuuletussuojia, mikä se nimi nyt onkaan. Haksahdin ostamaan jossain vaiheessa Ergorapidon, mutta sitä ei enää juuri käytetä (imu on surkea kun vertaa tuohon vanhaan).

Vierailija
31/43 |
04.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keskuspölynimuri vuodesta 2005.

Vierailija
32/43 |
04.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä ollut tuo Dyson nyt n.8v ja siitä hajosi sen pehmeän putkiosan juuresta eli suuttimen kohdalta pala kovasta muoviosasta. Eli se suutinosa roikkuu nyt ihan velttona ja ei oikein tottele kääntymisiä yms. En ole löytänyt uutta osaa kys kohdsta eli ilm olisi ostettava kokonaan uusi imuri...vituttaa.

Minulla vähän sama juttu, kun imuri toimii kyllä, mutta suuttimessa se nappi, mistä saa valita maton tai lattian imuroinnin, meni rikki kun räpelsin jonkun tukoksen kanssa. Sen hiivatin napin takia pitää varmaan vaihtaa koko imuri. No, on se ollut käytössäkin jo reilut kymmenen vuotta. Ajattelin kyllä vielä tuon kanssa sinnitellä. Eihän siinä muuta ongelmaa ole, mutta ei vain liiku lattiaa pitkin kovin hyvin.

Vierailija
33/43 |
04.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vink vink, imureihin saa varaosia.

Vierailija
34/43 |
04.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostin kämppikseltä jonkun paskan kolmella kympillä 10 vuotta sitten. Vaihdoin sen viimein ihan oikeaan imuriin ja mystinen, vuosia kestänyt köhäni katosi heti, kun ensimmäisen kerran sillä uudella, yli 200 euron imurilla imaisin.

Todella hyvä sijoitus, imuri näyttää olevan sisäilman laadun kannalta hyvinkin merkittävä juttu. Varmaan aika itsestäänselvyys, mutta ei ole tullut ajateltua asiaa. Ehkä vaihdan sitten, kun alkaa taas yskittää. Tuo on kyllä laatumerkki, enkä usko, että muuta kuin suodattimien vaihtoa tarvitsee tehdä ainakaan vuosikymmeneen.

Vierailija
35/43 |
04.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meillä ollut tuo Dyson nyt n.8v ja siitä hajosi sen pehmeän putkiosan juuresta eli suuttimen kohdalta pala kovasta muoviosasta. Eli se suutinosa roikkuu nyt ihan velttona ja ei oikein tottele kääntymisiä yms. En ole löytänyt uutta osaa kys kohdsta eli ilm olisi ostettava kokonaan uusi imuri...vituttaa.

Minulla vähän sama juttu, kun imuri toimii kyllä, mutta suuttimessa se nappi, mistä saa valita maton tai lattian imuroinnin, meni rikki kun räpelsin jonkun tukoksen kanssa. Sen hiivatin napin takia pitää varmaan vaihtaa koko imuri. No, on se ollut käytössäkin jo reilut kymmenen vuotta. Ajattelin kyllä vielä tuon kanssa sinnitellä. Eihän siinä muuta ongelmaa ole, mutta ei vain liiku lattiaa pitkin kovin hyvin.

http://m.motonet.fi/fi/tuote/384488/Polynimurin-yhdistelmasuulake

Vierailija
36/43 |
15.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla päästi tänään viimeisen pihahduksensa, ostettu v. 2009. Elektrolux. Eli lähes 16 v. kesti.

Vierailija
37/43 |
15.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Volta vuodelta 2001 toimii edelleen, juuri vaihdoin uuden pölypussinkin siihen.

Vierailija
38/43 |
15.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostin imurin kun muutin omilleni 90-luvun lopulla. Toimii edelleen yhtä hyvin kuin uutena.

Vierailija
39/43 |
15.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En oo vielä ostanut. Kun muutin omaan kotiin, isä ja äiti ostivat mulle imurin. Se oli vuonna 1999. Kun muutin mieheni kanssa yhteen, annoin tuon imurin tädilleni ja meille jäi käyttöön mieheni imuri. Se meni rikki vuonna 2011. Meillä oli silloin todella tiukkaa taloudellisesti, joten äitini ja isäni antoivat mulle imurin, joka oli ostettu sitä aikaa varten, kun pikkuveljeni muuttaisi kotoa. Se imuri on meillä edelleen käytössä ja toimii hyvin.

40/43 |
15.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sain tätini vanhan Voltan n. 15 vuotta sitten, ja se toimii edelleen moitteettomasti. Kun vaihdan uuden pölypussin, imuteho on jonkin aikaa melkein liian hyvä. Se on ihan pitelemätön silloin.