Onko kannabiskäyttäjä narkomaani?
Kommentit (2876)
Vierailija kirjoitti:
Kieltoon ei ole mitään pätevää syytä. Lääketehtaiden vastustus johtuu siitä että liian monipuolinen ja ihmiset voisivat kasvattaa sitä itse.
onhan siihen se syy että siihen jää henkisesti koukkuun pahasti ja sen käyttöä ei pysty lopettamaan koskaan lopullisesti. Kuinka monta ihmistä tunnet joka on lopettanut suklaan syönnin?
Vaikka suklaan lopettaisi niin siitä haaveilisi ikuisesti. Pilvi on niin koukuttava ja vaikutuksiltaan taivaallinen ettei kukaan kykene enää vastustamaan sitä. Siksi se on niin helvetillinen huume!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kieltoon ei ole mitään pätevää syytä. Lääketehtaiden vastustus johtuu siitä että liian monipuolinen ja ihmiset voisivat kasvattaa sitä itse.
onhan siihen se syy että siihen jää henkisesti koukkuun pahasti ja sen käyttöä ei pysty lopettamaan koskaan lopullisesti. Kuinka monta ihmistä tunnet joka on lopettanut suklaan syönnin?
Vaikka suklaan lopettaisi niin siitä haaveilisi ikuisesti. Pilvi on niin koukuttava ja vaikutuksiltaan taivaallinen ettei kukaan kykene enää vastustamaan sitä. Siksi se on niin helvetillinen huume!
https://www.thl.fi/fi/web/alkoholi-tupakka-ja-riippuvuudet/ehkaiseva-pa…
Vierailija kirjoitti:
Pilvi on niin koukuttava ja vaikutuksiltaan taivaallinen ettei kukaan kykene enää vastustamaan sitä.
Itsekin ajattelin noin, kun olin saanut huumevalistusta. Sitten kun kokeilin, ei valistus vastannutkaan itse kokemusta. Vähän jopa harmitti.
Vierailija kirjoitti:
Laillistumisen myötä myös ongelmakäyttäjälle saadaan ihmisarvoon sopiva nimitys. Narkomaani kuulostaa ihan kamalalta. Toivottavasti myös hoito kehittyy paremmaksi. Kannabiksen ongelmakäyttäjälle ei ole keksitty mitään pätevää hoitoa, johtuen sen laittomasta luonteesta. Olen varma että laittomuus on yksi syy sille miksi väärinkäyttäjät eivät saa hoitoa. Myös kannabiksen väärinkäytön vähyys lienee syynä siihen ettei ole tarvetta tuhlata rahoja sellaiseen. Rahat käytetään vain kansalaisia syrjäyttävään kieltolakiin.
Ongelmakäyttäjillä on usein taustalla mielenterveysongelmia tai sitten ovat sekakäyttäjiä.
Ongelmakäyttäjät ja sekakäyttäjät eivät ole pätevä syy kieltolain ylläpitoon. Halvemmaksi tulisi pistää nuo veijarit pakkohoitoon kuin ylläpitää kallista kieltolakia.
Ihmiset kyllä hakeutuvat itse hoitoon kannabisongelmansa kanssa. Eli hoitoon hakeudutaan hanakammin kun ilmapiiri on laillinen kuten Espanjassa on. Suomen tapa ratkaista huumeongelmaa on huono. Tuon pienen likan velikin saisi paremmin hoitoa jos ilmipiiri olisi laillinen Suomessa. Toivottavasti ei telo itseään laittomassa Suomessa joka on syksyn ja talven hyvin kylmä ja kolkko paikka myös henkiseltä ilmipiiriltään :/
YLE 28.5.2013: "Kannabis on opiaattien jälkeen yleisin aine, jonka takia hoitoon hakeudutaan Euroopassa, mikä usein unohtuu, kun kannabismyönteiset tuulet puhaltavat maailmalla. Itse asiassa kannabiksen ongelmakäyttäjät olivat viime vuonna ensimmäistä kertaa isoin uusien asiakkaiden ryhmä huumehoidoissa."
http://www.tusky.fi/uutiset/536-kannabisongelma-ja-sen-ratkaisu
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Seksikin on taivaallisen hyvää ja harrastan sitä niin kauan kuin pystyn. Onko se koukku vai nautinnon takia uusintoja? Kannabista käytän nykyään korkeintaan parina vkl kuukaudessa. Väliin voi olla pari kolmekin kuukautta taukoa. Enimmillään käytin kun kasvatin, poltin päivittän muutaman vuoden.
Ainoa savuja kovempi aine mitä olen kokeillut ja käytän edelleen on alkoholi. Se on miten tahansa mitaten haitallisempi mutta sen käytöstä ei vinguta koska laillista. Voisin vaikka heti jättää alkon kokonaan pois jos kannabis olisi laillista tai edes sallittua.
Niin paljon hyviä puolia. Ei ole myrkyllistä eikä tuhoa aivosoluja tai mitään muitakaan elimiä. Vaikutuksen alaisena ei ole sekaisin kuten viinan kanssa. Ei tule krapulaa, käy rentoutumiseen vaikka seuraavana päivänä töihin meno. Seksi savuissa, se on niin mahtavaa että siitä voisi kirjoittaa kirjan. Tunto ja tunneherkkyys yhdistettynä kiviä halkovaan stondikseen takaa nautinnon molemmille.
Vierailija kirjoitti:
Seksi savuissa, se on niin mahtavaa että siitä voisi kirjoittaa kirjan. Tunto ja tunneherkkyys yhdistettynä kiviä halkovaan stondikseen takaa nautinnon molemmille.
Tuon takia seksi on laillista vain avioliitossa.
Seksi on syntiä muuten harrastettuna ja siitä pitäisi maksaa sakkoja ilman avioliittoa. Seksi kaikessa muussa yhteydessä kuin avioliitossa on laitonta tai oli laitonta, mutta jokainen tietää sydämmessään miten väärin se on.
Jos kannabis laillistetaan niin sille käy kuten seksille nykyään. Joka seurakunnissa kerrotaan että masturbointi on ihan jees ja pussailu vastakkaisen sukupuolen kanssa on ihan jees. Pian sitä nussitaan kesäleirillä ennen avioliittoa. Homma menee ihan eläimelliseksi. Jonkun pitää vahtia järjestystä. Siksi laki pitää olla paikallaan.
Kerrataan vielä. Seksi on syntiä ja väärin. Miksi muuten mastruboinnista tulee niin syyllinen olo?
Miksi yhdenillan jutuista tulee muuten niin syyllinen olo?
Koska Jumala tuomitsee sen. Samalla tavalla Jumala tuomitsee kannabiksen.
Ei sen luulisi olevan niin vaikea tajuta kun vähän miettii yhteyksiä. Pidättäytykää haureudesta.
:o
Kalliita nuo kasvatusteltat.
Kun kannabis laillistetaan niin mitä kaikille kasvatusteltoille tehdään?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Seksi savuissa, se on niin mahtavaa että siitä voisi kirjoittaa kirjan. Tunto ja tunneherkkyys yhdistettynä kiviä halkovaan stondikseen takaa nautinnon molemmille.
Tuon takia seksi on laillista vain avioliitossa.
Seksi on syntiä muuten harrastettuna ja siitä pitäisi maksaa sakkoja ilman avioliittoa. Seksi kaikessa muussa yhteydessä kuin avioliitossa on laitonta tai oli laitonta, mutta jokainen tietää sydämmessään miten väärin se on.
Jos kannabis laillistetaan niin sille käy kuten seksille nykyään. Joka seurakunnissa kerrotaan että masturbointi on ihan jees ja pussailu vastakkaisen sukupuolen kanssa on ihan jees. Pian sitä nussitaan kesäleirillä ennen avioliittoa. Homma menee ihan eläimelliseksi. Jonkun pitää vahtia järjestystä. Siksi laki pitää olla paikallaan.
Kerrataan vielä. Seksi on syntiä ja väärin. Miksi muuten mastruboinnista tulee niin syyllinen olo?
Miksi yhdenillan jutuista tulee muuten niin syyllinen olo?
Koska Jumala tuomitsee sen. Samalla tavalla Jumala tuomitsee kannabiksen.
Ei sen luulisi olevan niin vaikea tajuta kun vähän miettii yhteyksiä. Pidättäytykää haureudesta.
Tästä oli jo puhetta kuinka uskikset on niitä pahimpia vastustajia. Sano nyt vielä että kortsujen käyttö on väärin. Seksi on täysin normaalia asia ja ensin on hyvä tutustua itseensä soolona. Uskovaisista ainakin katollilaisilla, lestoilla ja islamilaisilla on vääristynyt käsitys seksiin. Niiden lasten hyväksikäyttö, raiskaus ei ole normaalia. Sen kun oppivat niin sitten on varaa arvostella muita.
Raamattu on satukirja mutta jos sitä pitää jumalan sanana niin siellä sanotaan selvästi että kaikki siementä tekevät kasvit on annettu ihmisen käyttöön. Leikitään vielä että jumala loi kaiken ja teikäläisten mukaan on kaikkitietävä niin eiköhän kannabis ole tarkoituksella monikäyttöinen.
Mua ei haittaa eikä häiritse lesbot ja homot. Lapsiin sekaantujille sitä ymmärrystä ei löydy. Niin sairaat kuuluu pakkohoitoon, tarvittaessa elinkautiseen hoitoon.
Vaikka olen ns. agnostikko niin savuissa tulee toisinaan niin voimakas tunne kaiken yhteen kuuluvuudesta että sitä voi pitää uskonnollisena kokemuksena. Ehkä on jumala tai jumalia? Ihmisen on turha yrittää sanoa mikä on niiden tahto. Siinä on raamatussa hyvä neuvo että kohtelee toisia niin kuin haluaisi itseään kohdeltavan.
Herran rauhaa ja kannabis lailliseksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pilvi on niin koukuttava ja vaikutuksiltaan taivaallinen ettei kukaan kykene enää vastustamaan sitä.
Itsekin ajattelin noin, kun olin saanut huumevalistusta. Sitten kun kokeilin, ei valistus vastannutkaan itse kokemusta. Vähän jopa harmitti.
Valistus on niin huonoa että sitä voi pitää huumeiden käyttöä lisäävänä. Kun huomataan että on valehdeltu kannabiksesta epäily herää että on valehdeltu muistakin. Typerintä on että kaikkia huumeita valistus piti yhtä vaarallisina. Siinä on niin härski valhe että sitä voi pitää jo rikollisena puheena.
Vierailija kirjoitti:
Valistus on niin huonoa että sitä voi pitää huumeiden käyttöä lisäävänä. Kun huomataan että on valehdeltu kannabiksesta epäily herää että on valehdeltu muistakin. Typerintä on että kaikkia huumeita valistus piti yhtä vaarallisina. Siinä on niin härski valhe että sitä voi pitää jo rikollisena puheena.
Moni näyttäisi olevan tätä mieltä. Silti meillä on vielä kunnon valistusta kouluissa ja puolustusvoimissa ja ties missä vielä.
Eli suurin osa on kuitenkin vielä järjissään ja uskoo että kannabis on paha. Vaikka tämä ketju antaa ymmärtää ihan muuta niin Suomi on ehdottomasti kielteisellä linjalla kannabiksen suhteen ja tulee rankaisemaan kaikkia niitä jotka ovat kannabiksen kanssa missään tekemisissä.
Ei pidä antaa sellaista käsitystä että homma olisi jees ja tosi hyväksyttävää. Se ei ole ja siitä rangaistaan. Kansalaisten pitää noudattaa sääntöjä tai siitä tulee turpaan. Kaikesta tästä voimme päätellä että Jumala on hyväksynyt tämän, muutenhan kannabis olisi laillista.
Moni asia on heikosti. Otetaan vaikka esimerkiksi nämä huumeet ja erilaiset haureudet jotka ovat jo laillisia. Millaisen kuvan se antaa lapsille jos kaksi vanhempaa hankkii jo lapsia eikä ole avioliitossa?
Eikö se ole jo vähän hassua?
Vierailija kirjoitti:
Ei mulle vaan. Tulee hyvä olo seksistä. Hyvä olo tulee myös kun polttaa jointin heti kun tulee kotiin laittamaan ruokaa. Lapset leikkivät huoneessaan tai tekevät kotitehtäviä ruokaa odotellessa.
Ei minulla tule mitään huonoja mieliä omista teoistani. Olen aikuinen ihminen ja päätän itse.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä teillä uskovaisilla sitten on suuret ongelmat. Kuten joku tuolla kirjoitti jo aiemmin, niin Raamattu ei ainakaan kannabista kiellä. Eli siihen on ainakin täysin turha vedota. Ja jos Jumala olisi ymmärrettävissä, hän ei olisi Jumala.
Vierailija kirjoitti:
Eikö se ole jo vähän hassua?
Enemmän hassua on se, että päihdepolitiikaan pitää sotkea jumalatkin mukaan. Kertoo lähinnä uskovaisten fanatismista ja omista mielenterveysongelmista.
Vierailija kirjoitti:
Kannabislajikkeissa on eroja. Ihan kaikkia ei voida määrätä anoreksiaan tai bulimiaan. Osa lajikkeista laihduttaa todella tehokkaasti. Rasvaa saattaa kadota vuoden sisällä useita kymmeniä kiloja.
Tämä lajikejuttu on jännä, osa ilmeisesti huomaa nillä tosi voimakkaita eroja, kun taas itse en. Ja olen kokeillut monia, koska eksäni kasvatti ja oli muutenkin asian innokas harrastaja, puhui niistä eri laaduista kuin viiniharrastaja hienoista vuosikertaviineistä.
Itselläni kuitenkin lajikkeesta riippumatta efektit oli käytännössä samat. Rauhallinen hyvä olo, suuta vähän kuivaa, tekee mieli syödä tolkuttomia määriä makeaa, musiikki kuulostaa hienommalta kuin selvin päin. Ainoat lajike-erot huomasin siinä, että jotkut jumittivat voimakkaammin kuin toiset, mutta jonkun verran mua jumitti ne kaikki, myös ne piristäväksi sanotut sativalajikkeet. Ja siinä missä exä koki joillain jopa psykedeelisiä elämyksiä ja todella muuntuneita tietoisuudentiloja, minä samalla annoksella vaan koin jumitusta ja rauhaa ja nälkää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kannabislajikkeissa on eroja. Ihan kaikkia ei voida määrätä anoreksiaan tai bulimiaan. Osa lajikkeista laihduttaa todella tehokkaasti. Rasvaa saattaa kadota vuoden sisällä useita kymmeniä kiloja.
Tämä lajikejuttu on jännä, osa ilmeisesti huomaa nillä tosi voimakkaita eroja, kun taas itse en. Ja olen kokeillut monia, koska eksäni kasvatti ja oli muutenkin asian innokas harrastaja, puhui niistä eri laaduista kuin viiniharrastaja hienoista vuosikertaviineistä.
Itselläni kuitenkin lajikkeesta riippumatta efektit oli käytännössä samat. Rauhallinen hyvä olo, suuta vähän kuivaa, tekee mieli syödä tolkuttomia määriä makeaa, musiikki kuulostaa hienommalta kuin selvin päin. Ainoat lajike-erot huomasin siinä, että jotkut jumittivat voimakkaammin kuin toiset, mutta jonkun verran mua jumitti ne kaikki, myös ne piristäväksi sanotut sativalajikkeet. Ja siinä missä exä koki joillain jopa psykedeelisiä elämyksiä ja todella muuntuneita tietoisuudentiloja, minä samalla annoksella vaan koin jumitusta ja rauhaa ja nälkää.
Jos käytit syömällä, vaikutukset ovat lajikkeesta riippumatta samantyylisiä. Polttamalla ja vapottamalla erot huomaa selvemmin.
Vierailija kirjoitti:
Minulle murtomaahiihto ja nenänkaivelu on sellaisia asioita joita en voi lopettaa koskaan. Vaikea kuvitella että tupakoinnin kaltainen juttu olisi samantyylistä.
Minua kuvottaa ajatuksena savun hengittäminen keuhkoihin jotka ovat osa herkkää limakalvostoa.
Aina tähän väliin joku heittää että voihan kannabista syödäkin. Heitän abasta kysymyksen. Kuinka monta kannabista syövää käyttäjää tunnette?
Kun vertaa pankkiryöstöön.
http://www.iltalehti.fi/uutiset/2015102820574438_uu.shtml
HS: Mikonkadun kultaryöstäjät tuomittiin vankeuteen - "Halusin auttaa äitiäni"
tuomittiin Helsingin käräjäoikeudessa Mikonkadun kultasepänliikkeen ryöstöstä. Miehistä vanhempi sai kolmen vuoden ehdottoman vankeustuomion. Nuorempi selvisi neljä kuukautta lyhyemmällä tuomioll
Vertailun vuoksi saman mittainen tuomio kannabiksen kasvattelusta :o
Iäkäs nainen pyöritti isoa huumebisnestä
http://www.iltalehti.fi/uutiset/2015022119234210_uu.shtml
kahdeksi vuodeksi ja kuudeksi kuukaudeksi vankeuteen. Lisäksi nainen joutuu maksamaan valtiolle rikoshyötynä saamansa 35 000 euroa.
En sitten tiedä kumpi on parempi keino auttaa sairasta äitiä tai isoäitiä?
Söin ekaa kertaa avaruuskeksin - tai siis vain puolikkaan. Maku oli yllättävän hyvä, kannabis jopa lisäsi makuun positiivisessa mielessä. Nyt sitten odotteleen mitä tapahtuu.
Kieltoon ei ole mitään pätevää syytä. Lääketehtaiden vastustus johtuu siitä että liian monipuolinen ja ihmiset voisivat kasvattaa sitä itse. Rahan takia lääke ja alkoholiteollisuus vastustaa kannabiksen sallimista/laillistamista.