Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko kannabiskäyttäjä narkomaani?

Vierailija
11.10.2015 |

Kannabis luokitellaan kuitenkin huumeeksi?

Kommentit (2876)

Vierailija
1021/2876 |
26.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuntuu että nämä kannabista puolustelevat ovat itse jo niin koukussa etteivät tajua ongelmaansa, tai sitten he ovat todellakin satunaisesti pössytteleviä viihdekäyttäjiä jotka eivät koskaan ole nähneet huumausaineiden käyttämisen nurjaa puolta..

Tuntuu siltä, että kannabiksen vastustajat eivät millään ymmärrä sitä, että suurimmalle osalle kannabiksen käyttäjiä kannabis ei ole mikään ongelma. Ja ne harvat, joille siitä tulee ongelmia eivät usein uskalla edes hakea apua. Jos päihdeongelmaisen perheen lapsi ajautuu itsekin erilaisiin päihdeongelmiin, se on ehkä enemmän sääntö kuin poikkeus. Suurin osa alkoholisoituu ja myös kuolee alkoholiin.  Et vastannut siihen kysymykseen, kasvattaako veljesi itse kannabista, vai miten hän kustantaa jokapäiväisen ja ilmeisesti runsaan kannabiksen käyttönsä?

Veljeni elää sossun rahoilla jotka sitten tuhlaa lähes kokonaisuudessaan kavereille tai kavereiden kavereille jotka pilveä kaupittelevat. Hän lainailee rahaa läheisiltään (ei minulta koska en halua tukea tuollaista touhua, mieluummin annan lahjakortteja ruokakauppaan) ja tutuiltaan. Nyt on onneksi joutunut vähän hillitsemään tuota touhua koska hänen tukensa ovat alentuneet ja järkeä on sen verran tällä hetkellä että tajuaa ostaa ruokaakin. Toivon vain että hänelle vielä heräisi halu lopettaa kokonaan ennen kuin on liian myöhäistä.

Ja niin, en ole missään välissä kieltänyt ketään asiaa händläävää lopettamaan pössyttelyä, vastustan ainoastaan tuota laillistamista. Onhan se nähty jo alkoholinkin kanssa että kun sitä saa joka kadunkulmasta ja kaupasta ostettua kohtuu hintaan niin alkoholisteilla on oikeat kissanpäivät. Sama pätee kannabiksen laillistamiseen. Hyvä niille jotka kohtuuden rajoissa osaavat sitä käyttää, mutta ei niille joille se on ongelma, tai voisi sellaiseksi muodostua. Tämän takia väläytin sitä itsekkyyskorttia..

Vierailija
1022/2876 |
26.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oletko pöllyissä vai miksi tekstisi vilisee kirjoitusvirheitä ja outoja kieliasuja? Mielestäni kaltaisesi "harmittomasti silloin tällöin rentoutuvat" viihdekäyttäjät ovat ajattelemattomia ja itsekkäitä ihmisiä, jotka tavoittelevat vain omaa etuaan ja oman viihdekäyttönsä mukavoittamista. Koska olette myös muuten "ihan normaaleja" ihmisiä, ette ymmärrä kuinka paljon haittaa kannabiksesta voi olla muille ihmisille, niille jotka eivät ole "normaaleja" tai jotka ovat keikkuneet siinä reunalla jo tovin, ettekä taida edes välittää, pääasia että omien savujen hankinta helpottuisi. Hyvin tehokkaasti kaikki minulle vastanneet ohittivat sen, kun kerroin kasvaneeni huumeperheessä ja kuinka suurin osa meillä rampanneista ihmisistä on kertonut alamäen alkaneen pössyttelystä, tai kuinka sanoin että veljeni pitäisi lopettaa polttelu kokonaan koska hänellä selvästi on sama ongelma kuin vanhemmillani. Varmasti suurin osa vanhemman koulukunnan nisteistä on saanut kimmokkeen narkkaamiseen nimenomaan kannabiksen kautta.

Tottakai on selvää ettei kannabiksesta automaattisesti aiheudu pelkästään negatiivisia asioita, joillakin se toimii loistavasti lääkkeenä helpottamaan kipuja yms,  mutta on myös idioottien touhua suu vaahdossa saarnata että "kannabis on paljon vaarattomampi päihde ku se ja se, plaa plaa, haitat on niiiiiin olemattomat että kyllä sitä pitäis kaikkien huoletta poltella", kun on myös paljon todisteita sen haittapuolista(http://www.paihdelinkki.fi/fi/tietopankki/pikatieto/kannabis). Itse en myöskään väitä että alkoholi olisi yhtään sen parempi vaihtoehto joten vastakkainasettelu on turhaa. Tuntuu että nämä kannabista puolustelevat ovat itse jo niin koukussa etteivät tajua ongelmaansa, tai sitten he ovat todellakin satunaisesti pössytteleviä viihdekäyttäjiä jotka eivät koskaan ole nähneet huumausaineiden käyttämisen nurjaa puolta..

Kirjoitusvirheitä sattuu monille. Etenkin älypuhelinaikana. Miksi muuten puutut kirjoitusvirheisiin? 

Kirjoitusvirheidenkö vuoksi kannabiksen pitää olla laitonta, onko se sinun ainoa argumenttisi? Montako kirjoitusvirhettä syynäsit tekstistä? Ja ne omituiset kieliasut?

Viihdekäyttäjät ja lääkekäyttäjät ovat ihmisiä. Sinun pitää kohdella heitä ihmisinä. He eivät ole itsekkäitä tai pahoja vaan ihmisiä. 

Veljesi on myös ihminen ja hän on aikuinen ihminen. Ei kieltolaki auta nähtävästi veljeäsi. Hän hankkii kannabiksensa joka tapauksessa vaikka olisi kuinka kiellettyä ja rangaistavaa.

Meistä suomalaisista todella moni on kasvanut alkoholi ja päihdeperheissä joissa on runsaasti väkivaltaa. Silti vain vähemmistö epäonnistuu omassa elämässään. 

Ei vanhempia tarvitse syyttää aikuisena omista valinnoistaan. 

En lue pidemmälle tuota tekstiä. Se on täynnä kirjoitusvirheitä. Vaikutat muutenkin mielenvikaiselta ihmiseltä jolla ei ole oikeastaan mitään perusteellista järkevää syytä puolustaa kieltolakia. Tuntuu että sinusta tuntuu että tiedät parhaiten miten muiden elämään pitäisi puuttua. Sun mielestä ilmeisesti Jaska 44v insinöörin elämään pitäisi puuttua koska Jaska tykkää polttaa kasvattamaansa JackHerer lajiketta lauantaina saunan päätteeksi, kun lapset nukkuu.

Perhe pitäisi hajottaa ja jaskalle pitäis antaa potkut. 

Se auttaisi huumeongelmaan sun mielestä. Siltä musta tuntuu kun luen tota sun tekstiäs. Mulla on parempi ehdotus. Jos jätetään kasvattajat ja käyttäjät rauhaan. Niin saavat elää elämäänsä rauhassa ilman lakiongelmaa.

Minusta tuntuu että teitä kahta on tosi vaikea auttaa mitenkään. Teille molemmille ei sovi päihteet joten lopettakaa se läträys ja ulina. 

Kannabis laillistetaan ja pian perheelliset aikuiset veronmaksajat saavat tulla ulos kaapeistaan. Eikä heitä syyllistetä tai rangaista joidenkin ongelmatapausten sekoiluista.

Juu juuri sitä mä tarkoitin, kirjoitusvirheiden takia koko maailman pitäisi lopettaa pössyttely. Oletko ihan typerys? Enkä muuten käytä päihteitä, alkoholia edelleenkin hyvin harvoin, toisin kuin ilmeisesti sinä :). Minusta sinua on vaikea auttaa tajuamaan, etten ole missään välissä kieltänyt ketään polttelemasta, ainoastaan vastustanut kannabiksen laillistamista mielestäni painavista syistä. Ja mitä tulee tuohon "ne viihdekäyttäjät on ihmisiä mussun muu", niin olenko missään muuta väittänyt? Itse et näe päihdeongelmaisia ihmisiä ihmisinä.

Olen ainoastaan kertonut mihin polttelu voi pahimmillaan johtaa, ja sellaisia ihmisiä on paljon enemmän mitä itse näköjään haluaisit myöntää. Juuri tuo on sitä itsekkyyttä. "Nokun ei MULLA ole mitään ongelmaa tän päihteen kanssa, kyllä pitäis laillistaa että saisin mun iltasavut ostettua tosta kulman takaa laillisesti, edukkaasti ja kätevästi, mitä sitten että tää voi pilata monen muun riippuvaisen elämän kun tätä on nyt tarjolla joka paikassa :). Minäminäminä ja mun tarpeet, ihan sama vaikka muut joutuis ongelmiin!". Huoh, niin itsekästä..

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
1023/2876 |
26.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja niin, en ole missään välissä kieltänyt ketään asiaa händläävää lopettamaan pössyttelyä, vastustan ainoastaan tuota laillistamista. Onhan se nähty jo alkoholinkin kanssa että kun sitä saa joka kadunkulmasta ja kaupasta ostettua kohtuu hintaan niin alkoholisteilla on oikeat kissanpäivät. Sama pätee kannabiksen laillistamiseen. Hyvä niille jotka kohtuuden rajoissa osaavat sitä käyttää, mutta ei niille joille se on ongelma, tai voisi sellaiseksi muodostua. Tämän takia väläytin sitä itsekkyyskorttia..

Meinaatko että edes kieltolaki lopettaisi tai vähentäisi alkoholiongelmaa? Ei se niin aikanaan tehnyt eikä tekisi nytkään. Sitten vaan kotipoltto, kotikiljun tekeminen käyttämällä, ja pimeiden pullojen salakuljetus ja myynti yleistyisivät, ja alkoholistit saisivat edelleen viinansa. Sen sijaan niiden ongelmattomien käyttäjien tilanne huononisi, koska heillä ei ole niin pakkomiellettä saada viinaa että alkaisivat jotain mitä lie ponua laittomasti ostella. Tyytyisivät sitten olemaan ilman, vain harmitellen että olisi se kiva joskus punaviini pihvin kanssa tai viskisnapsi kylmänä talvi-iltana. Haitta tulisi lähinnä kohtuukäyttäjille, ei ongelmakäyttäjille. 

Sama ongelma on tämän kannabiksen laittomuuden kanssa. Ei tuota varmasti yhdellekään kannabikseen liikaa mieltyneelle tai riippuvaiselle ongelmia saada nytkin sitä kannabista. Mutta on lisäongelma, että nämä riippuvaisuuksille alttiit yksilöt joutuvat nyt kiusauksiin kokeilla haitallisempiakin aineita, kun kerran on tarvinnut jo etsiä kontakti huumeita myyvään henkilöön tai nettikauppaan, jolta aika usein saa muutakin kuin kannabista. Jos kannabista saisi laillisesti ja paikasta, josta saman tien ei saa myös vaikka amfetamiinia, ekstaasia ja kokaiinia, jos vaan päähän pälkähtää kokeilla, niin riskit olisivat pienemmät.

Vierailija
1024/2876 |
26.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Juuri tuo on sitä itsekkyyttä. "Nokun ei MULLA ole mitään ongelmaa tän päihteen kanssa, kyllä pitäis laillistaa että saisin mun iltasavut ostettua tosta kulman takaa laillisesti, edukkaasti ja kätevästi, mitä sitten että tää voi pilata monen muun riippuvaisen elämän kun tätä on nyt tarjolla joka paikassa :). Minäminäminä ja mun tarpeet, ihan sama vaikka muut joutuis ongelmiin!". Huoh, niin itsekästä..

Onko itsekkyyttä olla huolissaan muista kansalaisista, jotka kärsii Suomen syrjäyttävästä kannabiskieltolaista? 

Täällä missä minä asun on ihan laillista tehdä kannabiksesta vaikka pastakastiketta. Kukaan täällä ei syytä itsekkääksi, kun puolustan Suomessa asuvien suomalaisten kannabiksen käyttäjien itsemääräämis oikeutta valita oma lääke tai rohto omaan käyttöönsä. Ei kukaan puutu humalan tai rohtovirmajuuren käyttöön. Miksi hampun? 

Miksi sä syytät itsekkääksi jos puolustan suomalaisten oikeutta tehdä omassa kotimaassaan itselleen mitä haluaa. Se ei aiheuta muille harmia. 

Olen todella tyytyväinen että omat lapset kasvaa maassa jossa eivät ole sun kaltaisten "epäitsekkäiden" ihmisten uhreina, jos sattuvat joskus aikuisena kokeilemaan kannabista.

Ei tulisi mieleenkään altistaa lapsia noin haitalliselle kieltolaille joka vie tosi monia nuoria ongelmiin jo ensimmäisestä käytöstä. Harvemmin alkoholikokeilusta nousee sellainen haloo, kuin kannabiksesta.

Sun pitää muuttaa kantaasi ja nopeasti. Olet tosi väärässä ja tuet ihmisten syrjintää kotimaassanne. Sen lisäksi syytät mua (annat väärän todistuksen musta) kannabishörhöksi. Mun mielestä sun pitäis lopettaa alkoholin käyttö kokonaan. Sulle ei sovi edes kerran vuodessa. Se on haitallista sulle. Usko mua olen paljon vanhempi ja koulutetumpi kuin sinä. Sen lisäksi olen kouluikäisten lasten vanhempi. 

Vierailija
1025/2876 |
26.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Juuri tuo on sitä itsekkyyttä. "Nokun ei MULLA ole mitään ongelmaa tän päihteen kanssa, kyllä pitäis laillistaa että saisin mun iltasavut ostettua tosta kulman takaa laillisesti, edukkaasti ja kätevästi, mitä sitten että tää voi pilata monen muun riippuvaisen elämän kun tätä on nyt tarjolla joka paikassa :). Minäminäminä ja mun tarpeet, ihan sama vaikka muut joutuis ongelmiin!". Huoh, niin itsekästä..

Maailmassa on vielä paikkoja jossa kannabiksen käytöstä teloitetaan ihmisiä. Se on susta ilmeisesti ihan ok? 

Maailmassa on paljon paikkoja jossa homoseksuaalisuudesta teloitetaan ja pistetään vankeuteen. Se ei ole toivottavasti kenenkään mielestä ok.

Onko homoseksuaali itsekäs kun haluaa toteuttaa seksuaalisuuttaan vapaasti ja nauttii elämästään? Terve itsekkyys kuuluu aikuisen ihmisen elämään. Ei kannabiksen käyttö aiheuta ongelmia. Kieltolaki aiheuttaa suurimmat ongelmat. 

Itsemääräämis oikeus tulee olla.

https://fi.wikipedia.org/wiki/Homoseksuaalisuus_ja_laki

Naisten ja miesten homoseksuaaliset teot kriminalisoiva laki astui voimaan 1894. Se kumottiin 1971, mutta samalla kriminalisoitiin homoseksuaalisuuteen kehottaminen. Vuonna 1981 Sosiaalihallitus poisti virallisesta tautiluokituksesta kohdan, jossa homoseksuaalisuus luokitellaan sairaudeksi. 

https://fi.wikipedia.org/wiki/Kannabiksen_lains%C3%A4%C3%A4d%C3%A4nn%C3…

Kriminalisointi Suomessa

Asetustasolla huumeiden käyttö määriteltiin Suomessa rikokseksi vuonna 1966 ja vuosikymmenen lopulla huumeasiat siirrettiin huoltopoliisilta rikospoliisille, jonka puitteisiin perustettiin huumeisiin erikoistuneita yksiköitä.

Vuonna 1972 säädettiin huumausainelaki. Erimielisyydet huumekysymyksen määrittelyssä tiivistyivät kysymykseen huumeiden käytön rangaistavuudesta. Hallituksen esityksessä käyttöä ei määritelty rangaistavaksi teoksi.[9] Eduskunnassa lakivaliokunta[10] suositteli käytön kriminalisointia, kun taas talousvaliokunta[11] asettui hallituksen linjalle. Suuri valiokunta päätti asiasta arvalla. Nostetussa arvassa luki Ei, eli siis hallituksen rangaitsemattomuuskantaa vastaan ja kriminalisoinnin puolesta[12], joka hyväksyttiin myös lopullisessa äänestyksessä äänin 92 puolesta – 80 vastaan.

Vierailija
1026/2876 |
26.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Juu juuri sitä mä tarkoitin, kirjoitusvirheiden takia koko maailman pitäisi lopettaa pössyttely. Oletko ihan typerys? Enkä muuten käytä päihteitä, alkoholia edelleenkin hyvin harvoin, toisin kuin ilmeisesti sinä :).

Miksi tässä keskustelussa pitää tuoda julki se mitä kukin käyttää tai paljonko käyttää? Tuoko se jotenkin lisäarvoa sisältöön? 

Minä en käytä yhtään mitään paitsi kahvia ja kannatan laillistamista että pääsisin laillisesti kokeilemaan marihuonaa Suomessa. Minusta minulla on oikeus kokeilla marihuonaa tai käyttää sitä lääkinnällisesti ikiomiin vaivoihini (vaikka itse keksittyihin vaivoihin) omassa kotimaassani laillisesti. Jos en pidä siitä niin sitten enää jatkossakaan kokeile sitä. En pitänyt viinistä enkä pitänyt oluesta. 

Käytän unettomuuteen luonnonrohtoja. Valeriaanaa ja kärsimyskukkaa. Lisäksi lääkitsen itseäni tarvittaessa monilla muilla luonnonkasveilla. Siihen ei lääkärit puutu. Ihmettelen miksi lääkäreillä on ainoa oikeus myöntää lääkekannabisresepti? Kannabishan on hyvin mieto rohto kuten edellämainitutkin täysin lailliset rohdot. Valeriaanasta saa myös valmistettua päihdettä ja sen yliannostus tappaa. Kannabiksen yliannostus ei tapa.

On paljon epäkohtia jotka pitäisi oikaista sillä kyseessä on todella hyvä rohto. On väärin että luontaistuotteista kaikista parhaimmat rohdot on tehty laittomiksi. Lääketeollisuutta tekisi mieli syyttää. Vuosisatoja ihmiset ovat osaneet lääkitä vaivojaan itse luonnonlääkkeillä ja se tieto ei ole mihinkään kadonnut siitä on vain tehty laitonta. 

Ihmiset pakotetaan menemään lääkäreiden luokse nöyristelemään. Sitten heidät pakotetaan syömään synteettisesti valmistettuja lääkkeitä. 

Miksi kipulääkkeitä ei saa itse valmistaa luonnonrohdoista ilman että sinusta tehdään rikollinen? Esimerkiksi kannabisöljyä tai oopiumtiktuuraa. Osa meistä ei halua synteettistä moskaa. 

Suurin osa maailmanhistorian ihmisistä ei koskaan ryhtynyt narkomaaneiksi vaan käytti näitä rohtoja erilaisiin vaivoihinsa että selviäisivät töistä. Selkäkivut ovat väistämättömät ikäihmisellä siihen sopisi hyvin kannabis tai oopium. Opiaatteja toki on saatavilla, mutta ne ovat synteettisiä. Kaikki eivät halua ostaa synteettisiä pakkolääkkeitä. He eivät halua tukea näitä tehtaita.

Ihmisillä kuuluisi olla oikeus valita itse lääkkeensä kuten on aina ollut. Eikä kenelläkään ole oikeutta syyllistää ihmistä lääkeannoksesta tai siitä mihin vaivaan sitä on otettu.

Kannabis on myös seksuaalinen lemmenrohto. Millä oikeudella ihmisten seksuaalielämään puututaan? Sehän on jokaisen oma asia mitä sielä makuukammarissa puuhataan. Ei sinne poliiseja tarvita. Korkeintaan uniformusta voi olla apua joillekin. 

Kannaibsta ei pitäisi kohdella kuten huumetta. Se on monelle ihmiselle eriasia. Kuten tälle veljensä menettäneelle se on vain uhka. Sille me emme voi mitään. Hänen pitää pysytellä pois kannabiksesta ja auttaa veljeään. Hänellä itsellään ei silti ole oikeutta ottaa ihmiskunnalta pois maailman tehokkainta luonnonrohtoa, josta löytyy apu moniin vaivoihin. 

Vierailija
1027/2876 |
26.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oma mielipiteeni on että kannabis samoille säännöille kuin alkoholi. Helpoin tapa muuttaa toimimatonta kieltolakia. Päihteitä molemmat vaikkakin laiton on vähemmän haitallinen. Otetaan esim. ratin takana. Pitää tuomita vain oikeasta päihtymyksestä eikä viikko sitten poltetun jointin takia.

Osissa sveitsiä on laillista jokaisen täysi-ikäisen kasvattaa neljää päihtymiseen tai lääkkeeksi tarkoittettua hamppu eli kannabis kasvia. Tarkoittaa että pariskunta voi kasvattaa 8 kasvia. Ei näytä siellä olevan ongelma. Eikä hollannissa, paitsi turistit vituttaa kuten kaikkialla turistit mutta rahan takia niitä siedetään.

Coloradon laillistaminen on jo lyhyessä ajassa menestys tarina. Sitä varmasti matkitaan. Laillistamisen vastustajat on heikoilla jäillä kun rankaiseminen ei vähennä käyttöä ja salliminen pelkästään tuo paremman tuloksen kuten portugalin mallista näkee.

kysyn taas uudestaan miksi oi arvoisat vastustajat pidätte laittomuutta parempana kuin laillista?

Vierailija
1028/2876 |
26.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen käyttänyt kannabista tietyssä elämän vaiheessa tosi paljon. Käytin sitä kuten joku äijä joisi viinaa suruunsa.

Kävi niin että menetin perheeni. Vaimoni ja pienen tyttäreni joka oli 2 vuotias. Olin juuri onnettomuutta edeltävänä päivänä ihastellut kuinka tyttäreni yritti opetella solmimaan kengännauhojaan itse. Tätä kirjoittaessa vähän heikottaa.

Olin varanut mökin pohjoisesta. Vaimo lähti ajelemaan tyttären kanssa etumatkaa, kun mulla oli vielä pari päivää töitä. Tarkoitus oli tulla junalla viettämään joulua rakkaimpieni kanssa. Kävi niin että vaimo oli saanut sairauskohtauksen ja ajanut auton ulos tieltä.  Sain uutisen kesken työpäivää. Mun sydän ja maailma pysähtyi siihen paikkaan ja kaikkialla näkyi mustaa. Työkaveri antoi kyydin kotiin ja kysyi tarvitsenko mitään. Viitoin vain että haluan olla yksin rauhassa. Myöhemmin kokeilin kannabista, koska mitä väliä enää. Olin kuullut siitä paljon kaikkea pahaa.

Voitte itse kuvitella miten paha olo mulla oli. Sain käsiini hyvälaatuista kannabista ja turrutin suruni siihen. Käytin paljon aluksi. Halusin pois koko tilanteesta ja unohtaa kaiken. Meni vuosi pajautellessa ja olo alkoi kohenemaan. Vieläkin muistellessa tulee heikko olo kun näen tyttäreni mielessäni kengännauhoja sitoessa. 

Kannabis auttoi mut takaisin masennuksesta ja itsemurha-ajatuksista. Jos olisin jäänyt viranomaisille kiinni. Se olisi ollut hyvä sysäys itsemurhaan. Tiedän tämän. Olisin tappanut itseni kiihkoissani.

Hyvillä ystävillä ja kannabiksella selvisin eteenpäin kovasta menetyksestä. Nyt mulla on uusi perhe ja elämä jatkuu. 

Kun Suomessa kohtaa samalaisia tilanteita ja menetyksiä niin lääkärit määrää vahvoja diapameja. Kannabis voisi olla hyvä ratkaisu joskus näissä tilanteissa kun millään ei ole enää mitään väliä.

Vierailija
1029/2876 |
26.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä olen käyttänyt kannabista tietyssä elämän vaiheessa tosi paljon. Käytin sitä kuten joku äijä joisi viinaa suruunsa.

Kävi niin että menetin perheeni. Vaimoni ja pienen tyttäreni joka oli 2 vuotias. Olin juuri onnettomuutta edeltävänä päivänä ihastellut kuinka tyttäreni yri

Irti huumeista ry:llä on näitä sydäntä riipaisevia tositarinoita huumeiden haitoista. Nytkö laillistajat ovat alkaneet viljelemään omia valheellisia pelastustarinoita kannabiksen hyödyistä :D ?

Vierailija
1030/2876 |
26.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kävi niin että menetin perheeni. Vaimoni ja pienen tyttäreni joka oli 2 vuotias. Olin juuri onnettomuutta edeltävänä päivänä ihastellut kuinka tyttäreni yri

Irti huumeista ry:llä on näitä sydäntä riipaisevia tositarinoita huumeiden haitoista. Nytkö laillistajat ovat alkaneet viljelemään omia valheellisia pelastustarinoita kannabiksen hyödyistä :D ?

Tiedätkö, nuo voivat olla ihan tottakin. Itse olen selviytynyt hyvin vaikeasta elämänjaksosta viinan avulla. Ei sekään suositeltu keino. On toki totta, että itsensä lääkitseminen millään päihteellä on erittäin riskialtista, ja siinä tilanteessa on oikeasti suuri riippuvuusriski, kun tosiaan on mielialalla että ei enää millään mitään väliä. Mutta kyllä se joillain ihmisillä on toiminutkin, niin viinalla, kannabiksella kuin vaikka niillä bentsoillakin. Ja on se parempi selvitä edes jonkun aineen avulla kuin tehdä itsemurha - jossain tilanteessa oikeasti ne voi olla ne ainoat vaihtoehdot.

Vierailija
1031/2876 |
26.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sä oot täys perse. Tiesitkö? 

Kaikkea hyvää perheensä menettäneelle ja onnea uudelle elämälle!

Vierailija
1032/2876 |
26.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja niin, en ole missään välissä kieltänyt ketään asiaa händläävää lopettamaan pössyttelyä, vastustan ainoastaan tuota laillistamista. Onhan se nähty jo alkoholinkin kanssa että kun sitä saa joka kadunkulmasta ja kaupasta ostettua kohtuu hintaan niin alkoholisteilla on oikeat kissanpäivät.

Alkoholi on kannabikseen verrattuna erittäin kova ja tappava huume, joten sen laillisuuteen ja sen aiheuttamiin suuriin ongelmiin on turha verrata kannabista ja sen vähäistä haitallisuutta. Tai perustella kannabiksen laittomuutta alkoholin aiheuttamilla haitoilla. Laittomana kannabis aiheuttaa enemmän ongelmia kuin laillisena, joten se on jo erittäin pätevä syy kannabiksen laillistamiseksi. Itseasiassa alkoholia voimakkaampaa ja tuhoisampaa huumetta saa kyllä ihan etsimällä etsiä.

Vierailija
1033/2876 |
26.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hyvä, että te kannabiksen vastustajat ette ole sentään mitenkään sydämettömiä ihmisiä. Tässäkin keskusteluketjussa joku vastustaja leikki ihan olevansa jossain sairaalassakin töissä, jos siis valheita pohditaan.

Vierailija
1034/2876 |
26.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hyvä, että te kannabiksen vastustajat ette ole sentään mitenkään sydämettömiä ihmisiä. Tässäkin keskusteluketjussa joku vastustaja leikki ihan olevansa jossain sairaalassakin töissä, jos siis valheita pohditaan.

Irti Huumeista Oy:n perustaja taas pahoinpiteli kännissä poikansa mielenterveys- ja päihdeongelmaiseksi, mutta kannabistahan raamattua plaraava lahkolainen syytti kaikesta, vaikka poikansa söi muiden päihteiden ohessa myös LSD:tä "kuin karkkia" ja suvussa kulkeva skitsofrenia tuli myös pojallekin. Isähän joutui jo aikaa sitten lähtemään perustamastaan järjestöstä, koska homma oli jopa siihenkin järjestöön vähän liian fanaattista kannabissekoilua ja alkoi haitata hyvän bisneksen leviämistä. Mutta kun järjestön johtoon saatiin bisnesmiehiä, rahaa alkoi tulla ihan kiitettävästi.

Vierailija
1035/2876 |
26.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mutta kun järjestön johtoon saatiin bisnesmiehiä, rahaa alkoi tulla ihan kiitettävästi.

Jokaisella on moraalinen velvollisuus antaa rahaa, jos sitä pyydetään huumeiden vastaiseen työhön, vaikka suurin osa vero- ja lahjoitusvaroista ei siihen edes menisikään. Jos et anna rahaa, olet huumeiden kannattaja ja huono ihminen. Itsekin olen ajatellut perustaa huumevalistusjärjestön. Sen nimeksi tulee "Huumeetta olet hyvempi".

Vierailija
1036/2876 |
26.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Irti Huumeista Oy:n perustaja taas pahoinpiteli kännissä poikansa mielenterveys- ja päihdeongelmaiseksi.

Mutta täytyy muistaa, että pahoinpitelyt olivat vain psyykkisiä, mutta jatkuivat kyllä todella pitkään. Eli käytös oli lähinnä sellaista normaalia narsistin känniriehumista ja nyrkin heristämistä. Näin on poika kirjoittanut.

Vierailija
1037/2876 |
26.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Irti Huumeista Oy:n perustaja taas pahoinpiteli kännissä poikansa mielenterveys- ja päihdeongelmaiseksi.

Mutta täytyy muistaa, että pahoinpitelyt olivat vain psyykkisiä, mutta jatkuivat kyllä todella pitkään. Eli käytös oli lähinnä sellaista normaalia narsistin känniriehumista ja nyrkin heristämistä. Näin on poika kirjoittanut.

"Saitte tänään käsityksen Raakkunan faijasta, Joka on aina mua sortanut, mun teini iästä asti. Kun ei edes hyvästä yrityksestäni huolimatta, voinut ÄIJÄ koskaan olla asiallinen ja mukava. Vaan koitti mun omia ajatuksia muuttaa omiensa kaltaiseksi, ja valtaansa aina mun yli pommittaa. Sitä on kestänyt pojat kuulkaa näihin päiviin asti, vaikka ikää on mulla about 50v. Ja lopulta se tais tajuta, minkälainen HÖLMÖ se on asenteessaan ollutkaan. Kun ainoaa Esikois poikaa on ainoastaan valtansa alle sovittaa. Vai voinko iloita tästäkään. Sillä vähän käy sääliks jo äijää, vaikka vieläkin se nyrkit pystyssä mun edessä heristelee, ja olis tosi tyytyväinen jos poliisit sai syyn mut pidättää. SAASTA! "

Vierailija
1038/2876 |
26.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laillistumisen myötä myös ongelmakäyttäjälle saadaan ihmisarvoon sopiva nimitys. Narkomaani kuulostaa ihan kamalalta. Toivottavasti myös hoito kehittyy paremmaksi. Kannabiksen ongelmakäyttäjälle ei ole keksitty mitään pätevää hoitoa, johtuen sen laittomasta luonteesta. Olen varma että laittomuus on yksi syy sille miksi väärinkäyttäjät eivät saa hoitoa. Myös kannabiksen väärinkäytön vähyys lienee syynä siihen ettei ole tarvetta tuhlata rahoja sellaiseen. Rahat käytetään vain kansalaisia syrjäyttävään kieltolakiin. 

Ongelmakäyttäjillä on usein taustalla mielenterveysongelmia tai sitten ovat sekakäyttäjiä. 

Ongelmakäyttäjät ja sekakäyttäjät eivät ole pätevä syy kieltolain ylläpitoon. Halvemmaksi tulisi pistää nuo veijarit pakkohoitoon kuin ylläpitää kallista kieltolakia.

Vierailija
1039/2876 |
26.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ajattelehan kuinka monta sydäntäriipaisevaa tarinaa alkoholista saisi. Useita joka päivä. Miksi sellaisia ei kirjoiteta, vaikka materiaalia syntyy kuitenkin todella runsaasti? Miksi vain kaikessa hiljaisuudessa hyväksytään se, että alkoholi on suurin tappaja ja väkivallan aiheuttaja Suomessa?

Vierailija
1040/2876 |
26.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moi mun nimi on Skreba (nimi muutettu). Oon entinen kannabiksen kotikäyttäjä. Tutustuin hasaan kadulla. Hasa on huumeslanginimi kannabikselle eli marille.
Hasan mukana meni paljon muutakin. Röökii ja kaljaa lähinnä, joskus pillereitä. Kaikkee mitä kadulta sai. Olin 12 vuotias kun isommat jengiläiset tutustutti mut hasaan. Silloin mä sain tän nimenkin, eli Skreban. Olin yksi monista joka pysty polttaa jointin yhdellä hönkäyksellä. Sain paljon huomiota jengin johtajalta.
Aluksi ne tarjos ilmaisia savuja eli blosseikshan niitä kutsuttiin. Kun kamaan jäi koukkuun niin luonnollisesti raha tuli mukaan kuvioihin. Rahaa vietiin vanhemmilta. Vanhemmat sai rahaa käymällä töissä. Ei niitä juuri kotona näkynyt kun kävivät aina töissä. Joskus varastettiin mopoja ja pyöriä että saatiin rahaa hasaan. Sitten jouduin lukioon ja hasa jäi. En saanut hasaa mistään enkä tuntenut piirejä. Lukion jälkeen tuli jatko-opinnot. Huumehelvetistä on vuosia ja himo hasaa kohtaan on vieläkin sama. Moni hasajengistä siirtyi kovempiin kamoihin ja on nykyään uskossa.
Oon Skreban Tsörökkä ja himo hasaan jatkuu, mut hasaa ei enää saa mistään. Kuulee tarinoita et hasaherttua olis jääny kii.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yhdeksän kolme