Onko kannabiskäyttäjä narkomaani?
Kommentit (2876)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hän oli ennen menevä ja iloinen ihminen, nykyään hidas, omiin oloihinsa vetäytyvä ja kärsii välillä kummallisista harhoista (tai omien sanojensa mukaan vainoista). Hän on polttanut aktiivisesti jo muutaman vuoden ja kyllä se vain vaikuttaa ihmisen persoonaan.
Harhoista? Vainoista?
Pelkääköhän kiinnijääntiä?
Ihan aiheellisia pelkoja. Ei minusta mitään harhaa ole pelätä sitä että naapuri joku päivä haistaa huumekasvin ja soittaa poliisit kylään.
Kieltolaki luo harhoja ja vainoa.
Ilman kieltolakia veljesi olisi paljon rauhallisempi ja hänelle olisi helpompi neuvoa vähentämistä ja ehkä jotain hoitoa. Kannabiksen käyttäjälle on vaikea hakea hoitoa, kun hoitoa ei välttämättä tarvita vaan käytön vähentämistä eli hänen pitäisi keksiä jotain muuta tekemistä esimerkiksi työpaikka tai harrastus.
No sehän on hyvä että tunnet veljeni paremmin kuin minä. Ihan turha tähänkin on ruveta vääntämään tuosta kieltolaista ja koittaa mahduttaa sitä tähän tilanteeseen koska se ei tähän liity nyt mitenkään, aika epätoivoista. Hän on itse sanonut noiden "vainojen" tarkoittavan sitä että näkee harhoja ja tuntuu pahalta yms. Mielestäni hänen myös pitäisi tajuta lopettaa kokonaan ennenkuin siirtyy vahvempiin aineisiin ja/tai syrjäytyy kokonaan, koska hänellä on selvästi "vanhempieni geenit". Itse en samasta syystä ole edes uskaltanut kokeilla pössyttelyä ja alkoakin menee toosi harvoin ja vähän. Sehän on ihan tutkittu juttu että monilla päihdekotien kasvateilla on hyvin suurella todennäköisyydellä vanhempiensa taipumus riippuvaisuuteen, joten siinä mielessä neuvosi on ajattelematon.
Vierailija kirjoitti:
Jep, aasiassa on mielipuoliset huumelait. Sääli että kannabis on huumeiden joukossa sielläkin. Moni turisti istunut linnassa aika helvetin kovissa oloissa vuosikausia jonkun marisätkän takia, kun ei ole tajunnut asian vakavuutta siellä.
Voit raiskata lapsen, ei ongelmaa. Poltat ganjaa, linnaan ja poliisit pamputtaa. Nää on niitä kulttuurieroja katsokaas.
Sairaiden lakien takia ei tulisi mieleenkään matkustaa aasian maihin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Käsittämätön ketju. Hassua myös huomata että kaikkia myönteisiä kertomuksia kannabiksen käytöstä yläpeukutetaan ja negatiivisia alapeukutetaan, ihan kuin ihmiset vain valehtelisivat koska eihän kannabiksesta voi aiheutua mitään pahaa. Herää kysymys millaista jengiä täällä oikein pyörii..
Normaaleja nelikymppisiä perheellisiä. Minäkin olen kahden kouluikäisen lapsen isä. Huomenna on työpäivä joten menen nyt nukkumaan.
Kannabis on todellakin harmiton päihde ja hyvä lääke, jos sen kasvattelusta tai käytöstä ei jää kiinni. Ongelmat alkavat vasta kiinnijäädessä ja siitä voi jopa kärsiä koko perhe.
Kannatan laillistamista ehdottomasti. Suomi rikkoo ihmisoikeuksia tässä asiassa pahasti.
Koko perhe pitäisi pistää hoitoon. Lapset ensin suojakotiin ja sinut passiittaa putkaan ja pois vastuullisista töistä! Vaimosi voisi pistää johonkin erityistarkkailuun.
Mua pistää vihaksi itsekkäät vanhemmat joiden on saatava se pää sekaisin aina viikonloppuisin tms. Etkö tajua että käyttö lisääntyy vielä ja lopulta olette ihan kadulla ja rahaa ei riitä mihinkään! Te tarvitsette pikaisesti apua.
Jos vkl käytössä olisi tuttu ja "turvallinen" alkoholi niin et sinä eikä kukaan muukaan pitäisi minään. Mutta kun on miedompi ja vähemmän haitallinen kannabis niin roviolle heittäisit jos voisit.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos he olisivat saaneet olla rauhassa ja ympäristö olisi reagoinut kokeiluun normaalisti niin ehkä kannabiksen käyttö olisi loppunut tai jatkunut. Nuori olisi silti kasvanut yhteiskuntaan ei nuoreksi eläkeläiseksi.
Hollannissa kannabista käyttävistä nuoristakin tulee pääsääntöisesti ihan normaaleita aikuisia, ja Suomessa heistä tehdään pillerihuumattuja eläkeläisiä.
Suomessa sakot käytöstä voi välttää menemällä hoitoon. En suosittele kun kannabisriippuvuuteen joka kovallakin käytöllä on pienempi riippuvuus kuin kahvilla niin siihen annetaan bentsoja. Siis helvetti diapameja joista käyttäjät kertovat että niistä tulee pahemmat viekkarit kuin heroiinista.
Olen kasvattanut 16 vuotta sitten. Käytin päivittäin suoraan sanoen paljon yli kolme vuotta. Mitään varsinaista ongelmaa ei tullut runsaastakaan käytöstä. Lopetus tuli kerrasta poikki kun poliisit vei kasvit. Noin viikon nukuin huonosti ja hikoilin aika paljon. Siinä oli "viekkarit". Viinasta olen saanut pahemmat joskin vähemmän aikaa kestäneet viekkarit, suomeksi krapulan.
Sakko tuomio alle neljä sataa euroa. Kiinni jäin markka aikana ja tuomio tuli vuoden päästä euro aikana. Pääsin siinä mielessä vähällä ettei tullut oheistuomioita. Töissä olen ollut enimmäkseen eikä ajokortti mennyt. Sanon vain varoituksena että jos jäätte kiinni ja menette hoitoon niin älkää ottako nappeja koska ne on paljon kovempaa kamaa. Niillä samoilla muuten tehdään alkoholisteista viinan ja lääkkeiden sekakäyttäjiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hän oli ennen menevä ja iloinen ihminen, nykyään hidas, omiin oloihinsa vetäytyvä ja kärsii välillä kummallisista harhoista (tai omien sanojensa mukaan vainoista). Hän on polttanut aktiivisesti jo muutaman vuoden ja kyllä se vain vaikuttaa ihmisen persoonaan.
Harhoista? Vainoista?
Ihan aiheellisia pelkoja. Ei minusta mitään harhaa ole pelätä sitä että naapuri joku päivä haistaa huumekasvin ja soittaa poliisit kylään.
Ilman kieltolakia veljesi olisi paljon rauhallisempi ja hänelle olisi helpompi neuvoa vähentämistä ja ehkä jotain hoitoa. Kannabiksen käyttäjälle on vaikea hakea hoitoa, kun hoitoa ei välttämättä tarvita vaan käytön vähentämistä eli hänen pitäisi keksiä jotain muuta tekemistä esimerkiksi työpaikka tai harrastus.
No sehän on hyvä että tunnet veljeni paremmin kuin minä. Ihan turha tähänkin on ruveta vääntämään tuosta kieltolaista ja koittaa mahduttaa sitä tähän tilanteeseen koska se ei tähän liity nyt mitenkään, aika epätoivoista. Hän on itse sanonut noiden "vainojen" tarkoittavan sitä että näkee harhoja ja tuntuu pahalta yms. Mielestäni hänen myös pitäisi tajuta lopettaa kokonaan ennenkuin siirtyy vahvempiin aineisiin ja/tai syrjäytyy kokonaan, koska hänellä on selvästi "vanhempieni geenit". Itse en samasta syystä ole edes uskaltanut kokeilla pössyttelyä ja alkoakin menee toosi harvoin ja vähän. Sehän on ihan tutkittu juttu että monilla päihdekotien kasvateilla on hyvin suurella todennäköisyydellä vanhempiensa taipumus riippuvaisuuteen, joten siinä mielessä neuvosi on ajattelematon.
Suurin osa kannabiksen käyttäjistä ei kohtaa tuollaisia ongelmia kuten veljesi. Ihan turhaan syytätä tai leimaan käyttäjiä yhtä sekopäiksi kuin muut. Muut eivät ole kuten veljesi.
Luulen että kananbiksen käyttö ei ole veljesi ainoa ongelma. Suurimmalla osalla kannabiksen käyttäjistä on elämä ihan kuin muillakin mallillaan. Turhaan leimaat koko porukkaa sun veljesi takia. Sun veli tarvitsee apua ja sä olet täällä paasaamassa siitä että muiden ihmisten jopa perheellisten käyttäjien pitäisi kärsiä kieltolaista???
Mitä vittua? Miten se auttaa sun veljeä mitenkään että kaikki kohtuukäyttäjät kärsii jokapäiväisessa arjessa kieltolain rangaistuksista?
Vierailija kirjoitti:
Sairaiden lakien takia ei tulisi mieleenkään matkustaa aasian maihin.
Pohjois-Koreassa kannabis on laillista, mutta ihmisoikeuksia poljetaan ihan muuten ja kovaa :D
Vierailija kirjoitti:
Sanon vain varoituksena että jos jäätte kiinni ja menette hoitoon niin älkää ottako nappeja koska ne on paljon kovempaa kamaa. Niillä samoilla muuten tehdään alkoholisteista viinan ja lääkkeiden sekakäyttäjiä.
Siis tämä mua ahdistaa kaikkien niiden nuorten puolesta ja tietämättömien vanhempien. Toivottavasti moni vanhempi tietää mitä lääkkeitä heidän kiinnijääneille nuorille tarjotaan kiinnijäännin ja puhuttelu/hoidon päätteeksi.
Niin monista tehdään zombieläkeläisiä. Turunseudullakin jäi kiinni vuosi sitten satoja nuoria. Millaista "hoitoa" heille on tarjottu. Ihan pelottaa ajatella.
Vierailija kirjoitti:
No sehän on hyvä että tunnet veljeni paremmin kuin minä. Ihan turha tähänkin on ruveta vääntämään tuosta kieltolaista ja koittaa mahduttaa sitä tähän tilanteeseen koska se ei tähän liity nyt mitenkään, aika epätoivoista.
Jos kannabis olisi laillista niin veljesi tilanne olisi helpompi monessa mielessä.
Kieltolaki vaikuttaa veljesi tilanteeseen siten että jos veljesi menee hoitoon tai hänelle annetaan vaihtoehdoksi hoito tai sakot niin hoidossa hän tutustuu kovempiin aineisiin eli rauhoittaviin. Niistä on vaikea päästä irti ja niiden saanti on todella helppoa. Lääkäri kirjoittaa reseptin ja sen voi hakea koska vain. Ne aineet maksaa pari euroa ja niistä riittää viikoiksi "rauhallista oloa". Näillä lääkkeillä saavutetaan myös psykoosi jos on siihen alttiutta.
Sitten monimutkaisempina lääkkeinä pidän mielialalääkkeitä ja psykoosilääkitystä, jota kumman syystä aina tyrkytetään ihan perus masentuneellekin ikäänkuin tuomaan vähän tehoja lisää.
En yhtään ihmettele jos sun veljellä olisi jo taustalla mielialalääkitys. Kuulostaa ihan siltä. Mitään tutkimuksia ei ole tehty siitä mitä pilvi ja nää lääkkeet aiheuttaa yhdessä. Sellaisia ei ole.
Pointti oli että kannabis on pienin ongelma sun veljelläs nyt.
Lainsäädäntö ja mielenterveys on ne ongelmat tässä ja nyt.
Luonnollisesti kannabiksen käyttöä kannattaisi vähentää, mutta siihen pystyy vain sun veljes. Jos poliisit tulee ja vie veljeltäsi poltettavan niin hän stressaantuu, koska mitään lääkitystä kuten kannabiksen käyttöä ei olisi hyvä lopettaa seinään vaan annoksia vähentämällä.
Lääkekannabistakin lopetettaessa annoskokoja vähennetään päivittäin ettei synny mitään stressiä. Toki käytön voi lopettaa seinäänkin se vain vähän käy hermoille pari päivää ja saattaa puskea hikeä.
Vierailija kirjoitti:
Koko perhe pitäisi pistää hoitoon. Lapset ensin suojakotiin ja sinut passiittaa putkaan ja pois vastuullisista töistä! Vaimosi voisi pistää johonkin erityistarkkailuun.
Mua pistää vihaksi itsekkäät vanhemmat joiden on saatava se pää sekaisin aina viikonloppuisin tms. Etkö tajua että käyttö lisääntyy vielä ja lopulta olette ihan kadulla ja rahaa ei riitä mihinkään! Te tarvitsette pikaisesti apua.
Pää sekaisin? Itse käytin nuorempana ja sinkkuna alkoholia, ja sillä tosiaan minulla meni pää sekaisin. Tuli mokailtua seksiasioissa, tilailtua typeryyksiä kännissä nettikaupoista, tehtyä noloja kännipuheluita ja/tai tekstareita tai nettikirjoituksia. Jossain vaiheessa sitten tajusin, että tämmöinen alkaa iässäni olla jo säälittävää, ja halusin lopettaa, mutta aina jossain vaiheessa "viinantuska" sai taas juomaan.
Onneksi löysin kannabiksen. Sillä sain tuollaisen iskevän tuskan helpotettua, ilman että pää kuitenkaan menisi sekaisin ja mokailisin. Esim. tuossa lauantaina poltin jointin, ja kukaan minut nähnyt ei varmaan voisi sanoa että olisin ollut sekaisin. Tein pizzaa, pelasin tietokoneella, olin ihan rauhassa kotosalla. Valitsen käyttämäni annoksen ja lajikkeen niin, että en nauraa hihittele tyhjälle, höpöttele hassuja tai mitään, vaan ainoastaan saan syvän rauhan ja hyvän olon, sellaisen tyynen tyytyväisyydentunteen. Sen suurempaa pään sekoittamista en halua.
Pystyn myös hyvin olemaan ilman kannabista. Aineen laittomuuden takia sitä ei tule kovin usein hankittua. Olin yli vuoden ilman tässä hiljattain, nyt taas on pieni määrä kotona. Niin kauan kuin sitä on, jokunen kerta kuukaudessa voi viikonloppuna tulla polteltua, ei enempää. Sitten kun aine loppuu, en koe mitään pakkomielteistä himoa saada äkkiä lisää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sanon vain varoituksena että jos jäätte kiinni ja menette hoitoon niin älkää ottako nappeja koska ne on paljon kovempaa kamaa. Niillä samoilla muuten tehdään alkoholisteista viinan ja lääkkeiden sekakäyttäjiä.
Siis tämä mua ahdistaa kaikkien niiden nuorten puolesta ja tietämättömien vanhempien. Toivottavasti moni vanhempi tietää mitä lääkkeitä heidän kiinnijääneille nuorille tarjotaan kiinnijäännin ja puhuttelu/hoidon päätteeksi.
Niin monista tehdään zombieläkeläisiä. Turunseudullakin jäi kiinni vuosi sitten satoja nuoria. Millaista "hoitoa" heille on tarjottu. Ihan pelottaa ajatella.
Ikävä kylläkin kannabiksen suurin haitta on vieläkin kiinni jääminen. Siinä tehdään kaikki mahdollinen että varmasti syrjäytyy ja alamäki alkaa. Potkuja koulusta, työstä, leima otsaan ja jos ei osaa varoa niin napeilla riippuvaiseksi. Sairasta.
Vierailija kirjoitti:
Käykö salilla?
Hormoneiden käyttö on Suomessa vapaata.
Poliisille kiinnijääntiä ei tarvitse pelätä kuten kannabiksen kanssa tarvitsee.
Perusteluna taisi olla että hormoneja saa vetää koska siitä ei aiheudu muille mitään haittaa... Eli olisi ihmisoikeusrikos puuttua hormoneiden käyttäjien elämään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Harhoista? Vainoista?
Suurin osa kannabiksen käyttäjistä ei kohtaa tuollaisia ongelmia kuten veljesi. Ihan turhaan syytätä tai leimaan käyttäjiä yhtä sekopäiksi kuin muut. Muut eivät ole kuten veljesi.
Luulen että kananbiksen käyttö ei ole veljesi ainoa ongelma. Suurimmalla osalla kannabiksen käyttäjistä on elämä ihan kuin muillakin mallillaan. Turhaan leimaat koko porukkaa sun veljesi takia. Sun veli tarvitsee apua ja sä olet täällä paasaamassa siitä että muiden ihmisten jopa perheellisten käyttäjien pitäisi kärsiä kieltolaista???
Mitä vittua? Miten se auttaa sun veljeä mitenkään että kaikki kohtuukäyttäjät kärsii jokapäiväisessa arjessa kieltolain rangaistuksista?
Oletko pöllyissä vai miksi tekstisi vilisee kirjoitusvirheitä ja outoja kieliasuja? Mielestäni kaltaisesi "harmittomasti silloin tällöin rentoutuvat" viihdekäyttäjät ovat ajattelemattomia ja itsekkäitä ihmisiä, jotka tavoittelevat vain omaa etuaan ja oman viihdekäyttönsä mukavoittamista. Koska olette myös muuten "ihan normaaleja" ihmisiä, ette ymmärrä kuinka paljon haittaa kannabiksesta voi olla muille ihmisille, niille jotka eivät ole "normaaleja" tai jotka ovat keikkuneet siinä reunalla jo tovin, ettekä taida edes välittää, pääasia että omien savujen hankinta helpottuisi. Hyvin tehokkaasti kaikki minulle vastanneet ohittivat sen, kun kerroin kasvaneeni huumeperheessä ja kuinka suurin osa meillä rampanneista ihmisistä on kertonut alamäen alkaneen pössyttelystä, tai kuinka sanoin että veljeni pitäisi lopettaa polttelu kokonaan koska hänellä selvästi on sama ongelma kuin vanhemmillani. Varmasti suurin osa vanhemman koulukunnan nisteistä on saanut kimmokkeen narkkaamiseen nimenomaan kannabiksen kautta.
Tottakai on selvää ettei kannabiksesta automaattisesti aiheudu pelkästään negatiivisia asioita, joillakin se toimii loistavasti lääkkeenä helpottamaan kipuja yms, mutta on myös idioottien touhua suu vaahdossa saarnata että "kannabis on paljon vaarattomampi päihde ku se ja se, plaa plaa, haitat on niiiiiin olemattomat että kyllä sitä pitäis kaikkien huoletta poltella", kun on myös paljon todisteita sen haittapuolista(http://www.paihdelinkki.fi/fi/tietopankki/pikatieto/kannabis). Itse en myöskään väitä että alkoholi olisi yhtään sen parempi vaihtoehto joten vastakkainasettelu on turhaa. Tuntuu että nämä kannabista puolustelevat ovat itse jo niin koukussa etteivät tajua ongelmaansa, tai sitten he ovat todellakin satunaisesti pössytteleviä viihdekäyttäjiä jotka eivät koskaan ole nähneet huumausaineiden käyttämisen nurjaa puolta..
Vierailija kirjoitti:
Lääkekannabistakin lopetettaessa annoskokoja vähennetään päivittäin ettei synny mitään stressiä. Toki käytön voi lopettaa seinäänkin se vain vähän käy hermoille pari päivää ja saattaa puskea hikeä.
Tämä on yksi juttu mitä ihmettelen suuresti.
Jos ihminen on käyttänyt kannabista useasti ja pitkään niin mitä apua on siitä että poliisi hyökkää asuntoon ja vie kaikki kannabikset?
Siitähän tulee stressi elimistölle ja mielelle kun pitää lopettaa käyttö seinään. Ainakin on raportoitu että käyttäjä masentuu ja hermot ovat herkillä ja mikään ei onnistu. Tämä vain pitkäaikaisilla käyttäjillä jotka käyttävät aamusta iltaan eli lääke- ja ongelmakäyttäjät.
Mitään lääkitystä ei pidä lopettaa seinään. Aina vähennetään annostusta. Miksi polisia on ohjeistettu kiusaamaan käyttäjiä siten että kaikki viedään pois?
Sehän altistaa mielenterveysongelmille tai ainakin on kiusaamista pahimmillaan.
Vierailija kirjoitti:
Tuntuu että nämä kannabista puolustelevat ovat itse jo niin koukussa etteivät tajua ongelmaansa, tai sitten he ovat todellakin satunaisesti pössytteleviä viihdekäyttäjiä jotka eivät koskaan ole nähneet huumausaineiden käyttämisen nurjaa puolta..
Tuntuu siltä, että kannabiksen vastustajat eivät millään ymmärrä sitä, että suurimmalle osalle kannabiksen käyttäjiä kannabis ei ole mikään ongelma. Ja ne harvat, joille siitä tulee ongelmia eivät usein uskalla edes hakea apua. Jos päihdeongelmaisen perheen lapsi ajautuu itsekin erilaisiin päihdeongelmiin, se on ehkä enemmän sääntö kuin poikkeus. Suurin osa alkoholisoituu ja myös kuolee alkoholiin. Et vastannut siihen kysymykseen, kasvattaako veljesi itse kannabista, vai miten hän kustantaa jokapäiväisen ja ilmeisesti runsaan kannabiksen käyttönsä?
Vierailija kirjoitti:
Tottakai on selvää ettei kannabiksesta automaattisesti aiheudu pelkästään negatiivisia asioita, joillakin se toimii loistavasti lääkkeenä helpottamaan kipuja yms, mutta on myös idioottien touhua suu vaahdossa saarnata että "kannabis on paljon vaarattomampi päihde ku se ja se, plaa plaa, haitat on niiiiiin olemattomat että kyllä sitä pitäis kaikkien huoletta poltella", kun on myös paljon todisteita sen haittapuolista(http://www.paihdelinkki.fi/fi/tietopankki/pikatieto/kannabis). I
Kuinka monelle näitä haittoja tulee? Ja minkälaisia erityisesti?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä on yksi juttu mitä ihmettelen suuresti.
Jos ihminen on käyttänyt kannabista useasti ja pitkään niin mitä apua on siitä että poliisi hyökkää asuntoon ja vie kaikki kannabikset?
Siitähän tulee stressi elimistölle ja mielelle kun pitää lopettaa käyttö seinään. Ainakin on raportoitu että käyttäjä masentuu ja hermot ovat herkillä ja mikään ei onnistu. Tämä vain pitkäaikaisilla käyttäjillä jotka käyttävät aamusta iltaan eli lääke- ja ongelmakäyttäjät.
Mitään lääkitystä ei pidä lopettaa seinään. Aina vähennetään annostusta. Miksi polisia on ohjeistettu kiusaamaan käyttäjiä siten että kaikki viedään pois?
Sehän altistaa mielenterveysongelmille tai ainakin on kiusaamista pahimmillaan.
Lääkekäytössä annosta ei yleensä pienennnetä. Muistaakseni oli elvy? mummo joka oli ensimmäinen joka toi lääkekannabista mukanaan suomeen. Taisi olla silmän paine tai kaihi mihin valmiiksi rullatut savukkeet oli. Siitä on niin monta vuotta etten muista tarkasti.
Erikoinen asia että lääke ja ongelmakäyttäjät käyttää paljon. Taisin yhteen väliin olla ongelmakäyttäjä kun en omista reseptiä. Kuulustelujen takia jouduin pidätetyksi yhdeksi päiväksi kun jäin kasvatuksesta kiinni.
Olin jo varautunut potkuihin kun menin työpaikalle. Luulin että poliisi kertoo automaattisesti työnantajalle. Siellä kuitenkin vain kysyttiin miksi olin eilen poissa. Sanoin että henkilökohtaisia syitä joista en halua puhua, laita vaikka rokuli päiväksi. Pomo siihen että menköön sairasloma päivänä kun et juuri koskaan ole poissa.
Muutama kuukausi myöhemmin jostain oli tullut tieto tai ainakin epäily. Pomon esimies (nainen) tuli kertomaan että tarvitaan virtsanäyte huumeiden käytön epäilyn takia. Oltiin taukotilassa kahdestaan niin otin pahvimukin ja sanoin että käykö tähän? Otti päähän ja ärsytti. Vastasi ei tietenkään vaan piti käydä työterveys asemalla.
Pissasin puhtaat ja kun kysyin syytä miksi juuri minut testattiin sain vastauksen että oli epäily. Mitähän merkitystä silläkin on mitä omalla ajallani teen kun hoidan työt kunnolla? Näin jälkeenpäin asia hieman huvittaa. Että ihan huumeiden monikossa, yhtä vain. Tuuria siinä etten polttanut narahtamisen jälkeen ja testi oli liian myöhään että siinä olisi näkynyt.
Nyt jos tulee uusi testi niin sanon että ok kunhan testataan samalla kaikki koko firmasta. Ei tule tapahtumaan kun tiedän kaikenlaista pikkupomoista ja vähän isommistakin. Ääliöt ei pikkujouluissa yhtenä vuonna tajunneet mitä kaikkea kamera valvonta tallentaa. Mulla on tallenne missä muutama vetää nenäkarkkia että jos paska iskee niin se roiskuu.
Vierailija kirjoitti:
Oletko pöllyissä vai miksi tekstisi vilisee kirjoitusvirheitä ja outoja kieliasuja? Mielestäni kaltaisesi "harmittomasti silloin tällöin rentoutuvat" viihdekäyttäjät ovat ajattelemattomia ja itsekkäitä ihmisiä, jotka tavoittelevat vain omaa etuaan ja oman viihdekäyttönsä mukavoittamista. Koska olette myös muuten "ihan normaaleja" ihmisiä, ette ymmärrä kuinka paljon haittaa kannabiksesta voi olla muille ihmisille, niille jotka eivät ole "normaaleja" tai jotka ovat keikkuneet siinä reunalla jo tovin, ettekä taida edes välittää, pääasia että omien savujen hankinta helpottuisi. Hyvin tehokkaasti kaikki minulle vastanneet ohittivat sen, kun kerroin kasvaneeni huumeperheessä ja kuinka suurin osa meillä rampanneista ihmisistä on kertonut alamäen alkaneen pössyttelystä, tai kuinka sanoin että veljeni pitäisi lopettaa polttelu kokonaan koska hänellä selvästi on sama ongelma kuin vanhemmillani. Varmasti suurin osa vanhemman koulukunnan nisteistä on saanut kimmokkeen narkkaamiseen nimenomaan kannabiksen kautta.
Tottakai on selvää ettei kannabiksesta automaattisesti aiheudu pelkästään negatiivisia asioita, joillakin se toimii loistavasti lääkkeenä helpottamaan kipuja yms, mutta on myös idioottien touhua suu vaahdossa saarnata että "kannabis on paljon vaarattomampi päihde ku se ja se, plaa plaa, haitat on niiiiiin olemattomat että kyllä sitä pitäis kaikkien huoletta poltella", kun on myös paljon todisteita sen haittapuolista(http://www.paihdelinkki.fi/fi/tietopankki/pikatieto/kannabis). Itse en myöskään väitä että alkoholi olisi yhtään sen parempi vaihtoehto joten vastakkainasettelu on turhaa. Tuntuu että nämä kannabista puolustelevat ovat itse jo niin koukussa etteivät tajua ongelmaansa, tai sitten he ovat todellakin satunaisesti pössytteleviä viihdekäyttäjiä jotka eivät koskaan ole nähneet huumausaineiden käyttämisen nurjaa puolta..
Kirjoitusvirheitä sattuu monille. Etenkin älypuhelinaikana. Miksi muuten puutut kirjoitusvirheisiin?
Kirjoitusvirheidenkö vuoksi kannabiksen pitää olla laitonta, onko se sinun ainoa argumenttisi? Montako kirjoitusvirhettä syynäsit tekstistä? Ja ne omituiset kieliasut?
Viihdekäyttäjät ja lääkekäyttäjät ovat ihmisiä. Sinun pitää kohdella heitä ihmisinä. He eivät ole itsekkäitä tai pahoja vaan ihmisiä.
Veljesi on myös ihminen ja hän on aikuinen ihminen. Ei kieltolaki auta nähtävästi veljeäsi. Hän hankkii kannabiksensa joka tapauksessa vaikka olisi kuinka kiellettyä ja rangaistavaa.
Meistä suomalaisista todella moni on kasvanut alkoholi ja päihdeperheissä joissa on runsaasti väkivaltaa. Silti vain vähemmistö epäonnistuu omassa elämässään.
Ei vanhempia tarvitse syyttää aikuisena omista valinnoistaan.
En lue pidemmälle tuota tekstiä. Se on täynnä kirjoitusvirheitä. Vaikutat muutenkin mielenvikaiselta ihmiseltä jolla ei ole oikeastaan mitään perusteellista järkevää syytä puolustaa kieltolakia. Tuntuu että sinusta tuntuu että tiedät parhaiten miten muiden elämään pitäisi puuttua. Sun mielestä ilmeisesti Jaska 44v insinöörin elämään pitäisi puuttua koska Jaska tykkää polttaa kasvattamaansa JackHerer lajiketta lauantaina saunan päätteeksi, kun lapset nukkuu.
Perhe pitäisi hajottaa ja jaskalle pitäis antaa potkut.
Se auttaisi huumeongelmaan sun mielestä. Siltä musta tuntuu kun luen tota sun tekstiäs. Mulla on parempi ehdotus. Jos jätetään kasvattajat ja käyttäjät rauhaan. Niin saavat elää elämäänsä rauhassa ilman lakiongelmaa.
Minusta tuntuu että teitä kahta on tosi vaikea auttaa mitenkään. Teille molemmille ei sovi päihteet joten lopettakaa se läträys ja ulina.
Kannabis laillistetaan ja pian perheelliset aikuiset veronmaksajat saavat tulla ulos kaapeistaan. Eikä heitä syyllistetä tai rangaista joidenkin ongelmatapausten sekoiluista.
Nuo huumetestit on kannabiksen suhteen aivan älyttömiä, koska kannabis voi pissanäytteessä näkyä jopa 3 viikkoa ihmisellä, jolla on korkea rasvaprosentti. Se testi kun mittaa kannabiksen aineenvaihduntatuotteita, ei esim. THC:tä, ja näitä ei-päihdyttäviä aineenvaihduntatuotteita säilyy kropan rasvassa aika kauan.
Käsittääkseni kuitenkin huumetestauksen tarkoitus olisi selvittää, ettei ihminen aja tai ole töissä minkään aineen vaikutuksen alaisena. On aika kohtuutonta, että esim. työpaikoilla yleinen virtsatesti ei ollenkaan narauta siitä jos olisi juuri ennen työpäivää poltellut (aineenvaihduntatuotteita ei ole vielä ehtinyt syntyä), mutta narauttaa siitä jos viikko sitten viikonloppuna poltit.
http://www.paihdelinkki.fi/fi/tietopankki/pikatieto/kannabis
Kannabiksen käyttö heikentää ajokykyä merkittävästi ja lisää riskiä onnettomuuksiin. Kannabis on alkoholin jälkeen merkittävin liikenneonnettomuuksiin vaikuttava päihde. Kannabiksen käyttö heikentää ajokykyä pienilläkin annoksilla ja tottuneilla käyttäjillä.
THC:n varastoituminen ja takautumat. Pitkään käyttäneillä kannabinolit varastoituvat elimistöön ja voivat aiheuttaa oireita vielä viikkoja käytön jälkeen. Tämän tosiasian vaikutus terveyteen on epäselvä. Väitetään, että poistuessaan varastoitunut THC voisi aiheuttaa lieviä päihtymystiloja, vaikka ainetta ei olisikaan käyttänyt lisää. Kannabiksen käyttö voi myös aiheuttaa takaumia. [3] Tämä on joko äärimmäisen harvinaista tai sitä ei tapahdu ollenkaan [8].
Vittu mitä paskaa. Olisiko aika kertoa jossain lehdessä nämä suomalaisen päihdetietouden tiedepläjäykset, joita on rahoitettu veronmaksajien rahoilla?
Missään muualla maailmassa ei tuollaisia huhuja levitellä. No se on sentään melkein oikaistu, mutta jätetty ikään kuin roikkumaan, jos joku siihen haluaa uskoa että kannabiksen käyttäjä saa trippejä rasvasoluista vapautuvilla hajoamistuotteilla...
Kirjoitettu todella kierosti.
Jos tuohon tekstiin puuttuisi sen epäkohtien oikaisuun menisimonta sivua tekstiä. Pelkästään tuo että ajokunto kärsii useita päiviä nauttimisen jälkeen johtaa harhaan monet.
Jos hajoamistuotteet näkyy viikkoja käytön jälkeen niin ei se vaikuta ajokykyyn mitenkään.
Kuinka monta vuotta menee vielä että julkisesti rahoitetaan valehtelua kannabiksesta?
Koko perhe hajottaa ja pois yhteiskunnasta?
Sen takia että isän mielestä kannabis pitäisi laillistaa. Hän ei ainakaan maininnut pössyttelevänsä.