Onko kannabiskäyttäjä narkomaani?
Kommentit (2876)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eli sydänkohtauksen riski kasvaa kymmenien kertaiseksi.
Riski ehkä kasvaa, mutta miksi niitä sydänkohtauksia ei kuitenkaan tapahdu siinä määrin, mitä kasvaneesta riskistä voisi olettaa? Vai kykenetkö jollain osoittamaan, että asia olisi oikeastikin merkittävä, eikä vain teoreettista pohdintaa? Ja kuten tuossa aiemmin todettiin, vessassa pinnistelykin on suurempi sydänkohtauksen riskitekijä kuin kannabis. Eli jonkinlaista suhteellisuudentajua pitäisi vähän jo saada keskusteluun.
Sydänkohtaus ei vie useinkaan kuolemaan. Sydänkohtauksesta voit hakea tietoa enemmän vaikka vikipediasta. Sydänkohtaus vammauttaa aina.
Moni teistä ei edes ole huomannut saaneensa sydänkohtausta vaikkapa krapulassa tai hengästyneenä. Usein huomaatte jotain erikoista oloa ja tunnetta rinnassa, mutta suurin osa ihmisistä ei yhdistä sitä sydänkohtaukseen. Todella moni saa sydänkohtauksen ensimmäisen tunnin aikana pilvessä olossaan. Juuri ne vähän hitaammat kaverit ovat niitä jotka ovat saaneet sydäreita pössyttelyurallaan enemmän kuin muut. Heidän aivonsa ovat kärsineet hapenpuutteesta.
http://www.iltalehti.fi/sydan/2014030718101644_sd.shtml
Noin paljon kuolee Suomessa vuosittain. Kuinka moni vammautuu?
Mikähän osa kannabiksella on näissä luvuissa ja onko sydänkuolemat lisääntyneet kannabiksen käytön lisääntyessä?
Todella monen kannattaisi ennen kannabiskokeilua käydä tutkituttamassa se sydämensä. Kannabis ei todellakaan ole haitaton päihde.
https://fi.wikipedia.org/wiki/Rytmih%C3%A4iri%C3%B6
Diagnostiikka
Milloin lääkäriin?
Ihminen yleensä huomaa sydämensä rytmin vain sen poiketessa normaalista, esimerkiksi muljahduksena. Yleensä kyse on "liian aikaisin" tulevasta lisälyönnistä. Keho huomaa sen, koska se syntyy muualla kuin normaalit sydämenlyönnit, jotka syntyvät oikean eteisen yläosan sinussolmukkeessa. [9]
Yksi muljahdus ei ole paha merkki, mutta jos lisälyöntejä on monta tunnissa, kannattaa hakeutua lääkäriin. Asialla on kiire, jos sydänoireet tulevat flunssan tai muun infektion jälkeen, koska tällöin saattaa kyseessä olla sydänlihastulehdus, joka aiheuttaa kammiossa syntyviä rytmihäiriöitä. [9]
Muutama ihminen tuhannesta saa voimakkaita tykytyskohtauksia, jopa yli 200 sydämenlyöntiä minuutissa. Jos tämä kestää yli puoli tuntia, kannattaa soittaa ambulanssi, jossa rytmihäiriö tallennetaan sydänfilmille jatkohoidon suunnittelua varten. Muutenkin asiasta kannattaa mainita lääkärille, jos tykytyskohtaukset ovat toistuvia. [9]
Nuorista urheilijoista vain pari sadastatuhannesta kokee rytmihäiriön aiheuttaman äkkikuoleman, muistakin nuorista vain vähän useampi. Keski-iässä riski kasvaa. [9]
Lääketieteellinen diagnostiikka
Rytmihäiriöiden diagnoosi perustuu tavallisimmin 12-kanavaiseen sydänfilmiin eli EKG:hen, jonka perusteella useimmat poikkeavat rytmit pystytään tunnistamaan. Jos häiriö esiintyy vain ajoittain, saatetaan tarvita EKG:n pitkäaikaisrekisteröinti esimerkiksi 24 tunnin ajalta. Sairaaloissa pystytään monitoroimaan EKG:ta ja samanaikaisesti seuraamaan potilaan oireita; tämä voi olla tarpeen, jos epäillään oireiden johtuvan muusta syystä kuin rytmihäiriöstä. Jos häiriö esiintyy vain fyysisen rasituksen tai stressin aikana, voidaan tehdä rasitus-EKG eli kliininen rasituskoe, jossa sydänfilmin lisäksi seurataan esimerkiksi verenpainetta, hengitystiheyttä ja veren happipitoisuutta.[4]
Häiriömekanismin selvittämiseksi ja hoidon suunnittelemiseksi on mahdollista suorittaa sydämen elektrofysiologinen tutkimus, jossa paikannetaan rytmihäiriön aiheuttavat rakenteet. Tutkimuksessa viedään ohuet katetrit sydämeen yleensä nivustaipeesta reisilaskimon kautta. Katetrien avulla voidaan mitata sydämen sähköistä toimintaa sisältäpäin ja antaa ärsykkeitä rytmihäiriön laukaisemiseksi, jotta häiriön luonne ja syy pystyttäisiin selvittämään. Rytmihäiriön syytä selviteltäessä voi olla tarpeen tehdä esimerkiksi laboratoriokokeita, sydämen ultraäänikuvaus tai sepelvaltimoiden varjoainekuvaus eli angiografia.
Tosi moni kannabiksen käyttäjä kärsii rytmihäiriöistä. Ne eivät ole mitään leikkiä.
Moni kohauttaa vain olkapäätään rytmihäiriöille etenkin nuoret käyttäjät.
Pitäisi tietää ettei se ole normaalia. Kannabiksen käyttöä pitää vähentää ja hakeutua asianmukaiseen hoitoon.
http://www.ibtimes.co.uk/marijuana-study-long-term-use-causes-cancer-sc…
Uusimpien tutkimustulosten mukaan näyttäisi aiheuttavan sydänkohtausten lisäksi muitakin haittoja, kuten syöpää. Eli ei jatkoon. Ei laillistamiselle.
Uusimpien tutkimustulosten mukaan näyttäisi aiheuttavan sydänkohtausten lisäksi muitakin haittoja, kuten syöpää. Eli ei jatkoon. Ei laillistamiselle.
Vierailija kirjoitti:
http://www.iltalehti.fi/sydan/2014030718101644_sd.shtml
Noin paljon kuolee Suomessa vuosittain. Kuinka moni vammautuu?
Mikähän osa kannabiksella on näissä luvuissa ja onko sydänkuolemat lisääntyneet kannabiksen käytön lisääntyessä?
Todella monen kannattaisi ennen kannabiskokeilua käydä tutkituttamassa se sydämensä. Kannabis ei todellakaan ole haitaton päihde.
Jotta voisit tuolla tavoin väittää kannabiksen aiheuttavan sydänkuolemia niin sinun täytyy näyttää suora yhteys, ei yleisiä tilastoja sydänkuolemista.. Ymmärtänet sen varmaan itsekin jos vähän pinnistät. Harkimo sai sydärin seksiä harrastaessaan ja tuskin oli tötsyissä.
Minä en ainakaan maistele alkoholia huvin vuoksi. Ajatuskin iljettää. Sillä on minulle vain tarkoitusta rentouttajana ja kyllä joskus saada nuppi sekaisin.
Vierailija kirjoitti:
Linkki samalta sivulta:
http://www.ibtimes.co.uk/legalising-marijuana-reduces-murder-assault-ra…
Ja toinen liittyen syöpään:
Aina on myös sopivaa muistuttaa, ettei tupakalla ja alkoholilla lääkekäyttöä ole. Ihan vaan kontrastin vuoksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Linkki samalta sivulta:
Ja toinen liittyen syöpään:
Aina on myös sopivaa muistuttaa, ettei tupakalla ja alkoholilla lääkekäyttöä ole. Ihan vaan kontrastin vuoksi.
Siis tämä:
http://www.telegraph.co.uk/news/worldnews/northamerica/usa/11820620/US-…
Lailliset lääkkeet tappavat tuhansia.
http://www.iltasanomat.fi/terveys/art-1450055068381.html
ja kannabis saattaa näitä vähentää:
http://www.sciencedaily.com/releases/2014/08/140825185315.htm
Vierailija kirjoitti:
Minä en ainakaan maistele alkoholia huvin vuoksi. Ajatuskin iljettää. Sillä on minulle vain tarkoitusta rentouttajana ja kyllä joskus saada nuppi sekaisin.
Yllättävää rehellisyyttä.
Minä innostuin tästä kannabiskeskustelusta sen verran että meinasin kokeilla kannabista, kunnes kuulin että se laukaisee sydänkohtauksia. Minulla on vakava sydänvika jonka kanssa olen elänyt jo syntymästä asti.
Millä ihmeen oikeudella täällä levitetään propagandaa kannabiksen haitattomuudesta?
Nimimerkillä ehkä henki olisi lähtenyt.
Vierailija kirjoitti:
Minä innostuin tästä kannabiskeskustelusta sen verran että meinasin kokeilla kannabista, kunnes kuulin että se laukaisee sydänkohtauksia. Minulla on vakava sydänvika jonka kanssa olen elänyt jo syntymästä asti.
Millä ihmeen oikeudella täällä levitetään propagandaa kannabiksen haitattomuudesta?
Mä luulen että tosi moni suomalainen on käynyt saman. Se ei nyt vaan käy päinsä että kannabista kokeillaan jos suvussa on sydänsairautta. Suomalaisilla sydänsairautta esiintyy enemmän kuin kannabiksen kokeilijoita on koko maassa.
Eli ei toimi meillä laillistaminen. Ihan selvät syyt ja sävelet. Nyt lopetetaan ne laillistamispuheet alkuunsa!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä luulen että tosi moni suomalainen on käynyt saman. Se ei nyt vaan käy päinsä että kannabista kokeillaan jos suvussa on sydänsairautta. Suomalaisilla sydänsairautta esiintyy enemmän kuin kannabiksen kokeilijoita on koko maassa.
Eli ei toimi meillä laillistaminen. Ihan selvät syyt ja sävelet. Nyt lopetetaan ne laillistamispuheet alkuunsa!
Hakekaa jatkossakin igorilta kasvattakaa ja käyttäkää laittomasti. Näin sen pitää juntin mielestä olla aina ja ikuisesti. Laillistamisesta on selvästi ollut hyötyä ja olisi suomessakin. Ei suomi ole mikään poikkeusmaa jossa kannabis vaikuttaa jotenkin eri tavalla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hakekaa jatkossakin igorilta kasvattakaa ja käyttäkää laittomasti. Näin sen pitää juntin mielestä olla aina ja ikuisesti. Laillistamisesta on selvästi ollut hyötyä ja olisi suomessakin. Ei suomi ole mikään poikkeusmaa jossa kannabis vaikuttaa jotenkin eri tavalla.
Ei pidä hakea ollenkaan mistään. Olkaa nyt hyvät ihmiset ilman niitä huumeita. Huumeista ei ole koskaan ollut mitään hyötyä. Katsokaa vaikka Kiinaa. KAnnabis ja oopium aiheutti jumalatonta tuhoa kiinassa tuhansia vuosia jonka takia he ovat täysin jäljessä kehityksessä. Japanikin miehitti Kiinan hetkessä. Mitä tulee Suomen puolustusvoimiin niin kannabiksen käyttö on kasvussa ja millainen kunto käyttäjillä nykyään on. On liikalihavuutta ja mielenterveyshäiriöitä. Todella moni keskeyttää puolustusvoimissa.
Tämä on vakava tila Suomelle jos nuoret miehet vain pössyttelevät ja kärsivät lihavuudesta, sydänkohtauksista ja mielenterveyshäiriöistä. Miten sellaiset voivat puolustaa maata Venäjää vastaan?
Sama kävi Kiinalle. Halutaanko me samaa kuin Kiinalle kävi?
Nyt tarkkaa mietintää. Nyt nyt loppuu se sikailu ja ryhdistäydytte.
Laillistajat ovat käyttäneet täysin yksipuoleista propagandaa ja melkein saaneet sydänsairaat hankkimaan itselleen sydänkohtauksen. Kannattaako sitä huumetta mainostaa siten ettei edes varoteta ihmisiä kannabiksen vaaroista (joita yllätys yllätys on)?
Miksi pitää mainostaa että on vaarattomin päihde jne? Pitäkää se turpanne tukossa jatkossakin. Loppuu se valehtelu!
Sairaushan se on kun pitää huumeita käyttää. Narkomaani on huumeenkäyttäjä ja kannabis on huume. Kyllä se terveen ihmisen vetää vakavaksi kun kuulee narkomaanin naama hymyllä mainostavan huumeiden käyttöä. Siinä menee naama vakavaksi ja tulee kielteisiä ajatuksia pelkästä hullun kiilteestä huumeiden käyttäjän kasvolla. Siinä ilmeessä ja katseessa ei ole mitään tervettä. Katsokaapa vaikka televisiosta näiden kannabiksen laillistajien ilmeitä ja etenkin silmiä. Sielä hehkuu sellainen hulluus jota on sanoin vaikea kuvailla.
Ei huumeille.
Vierailija kirjoitti:
Laillistajat ovat käyttäneet täysin yksipuoleista propagandaa ja melkein saaneet sydänsairaat hankkimaan itselleen sydänkohtauksen. Kannattaako sitä huumetta mainostaa siten ettei edes varoteta ihmisiä kannabiksen vaaroista (joita yllätys yllätys on)?
Miksi pitää mainostaa että on vaarattomin päihde jne? Pitäkää se turpanne tukossa jatkossakin. Loppuu se valehtelu!
Kuka valehtelee? Kannabis on vähiten haitallinen päihde ja monipuolinen lääke. Kieltolain aikana käyttö on kasvanut niin paljon ettei kiellon voi sanoa toimineen kuten oli ajateltu.
Vierailija kirjoitti:
Kuka valehtelee? Kannabis on vähiten haitallinen päihde ja monipuolinen lääke. Kieltolain aikana käyttö on kasvanut niin paljon ettei kiellon voi sanoa toimineen kuten oli ajateltu.
Ei pidä paikkansa. Lääkkeenä lähinnä vitsi. Lääkekannabis on kannabisnarkomaanien keino laajentaa huumeensa saatavuutta. Se on salakavala juoni ja lääkekannabishan on maailmanlaajuinen vitsi. On älytöntä että sitä saa käyttää lääkkeenä. Se pitäisi heti kieltää ja pistää käyttäjät tyrmään.
Kannabis on haitallinen syöpää aiheuttavan vaikutuksen vuoksi ja sen lisäksi se on äärimmäisen tappava sydänsairaille ihmisille. Suomessa sydän ja verisuonisairaita on enemmän kuin kannabiksen käyttäjiä. Miksi siis kannabis pitäisi laillistaa. Ei löydy mitään järkeviä perusteita laillistaa vaarallista huumetta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei pidä hakea ollenkaan mistään. Olkaa nyt hyvät ihmiset ilman niitä huumeita. Huumeista ei ole koskaan ollut mitään hyötyä. Katsokaa vaikka Kiinaa. KAnnabis ja oopium aiheutti jumalatonta tuhoa kiinassa tuhansia vuosia jonka takia he ovat täysin jäljessä kehityksessä. Japanikin miehitti Kiinan hetkessä. Mitä tulee Suomen puolustusvoimiin niin kannabiksen käyttö on kasvussa ja millainen kunto käyttäjillä nykyään on. On liikalihavuutta ja mielenterveyshäiriöitä. Todella moni keskeyttää puolustusvoimissa.
Tämä on vakava tila Suomelle jos nuoret miehet vain pössyttelevät ja kärsivät lihavuudesta, sydänkohtauksista ja mielenterveyshäiriöistä. Miten sellaiset voivat puolustaa maata Venäjää vastaan?
Sama kävi Kiinalle. Halutaanko me samaa kuin Kiinalle kävi?
Nyt tarkkaa mietintää. Nyt nyt loppuu se sikailu ja ryhdistäydytte.
Joko laillisesti tai laittomasti mutta käyttö ei lopu. Todennäköisesti käyttö kasvaa joten lopetetaan sikailu (rankaiseminen) ja laillistetaan. Ei sitä ole pakko käyttää vaikka laillistettaisi.
Aika moni käyttäjä kuvailee miten aluksi tulee huumaava kylmä hiki ja sydän läpättää kannabiksen vaikuttaessa. Kylmähiki on itseasiassa sydänkohtauksen merkki. Sydänkohtauksen aikana aivosoluja kuolee nopeasti suuri määrä. Olisi tärkeää kannabiksenkäyttäjälle huomata ajoissa oireet jolloin voidaan ehkäistä potilaan tyhmeneminen. Vuosien käyttö eläköyttää pössyttelijän työkyvyttömäksi. Kannabista ei voida suositella sydänsairaille. Kannabiksen yleistyttyä monien pitäisi tarkistuttaa sydämensä jo nuorena että tietäisi kieltäytyä kannabikselta.
http://fi.kansantaudit.wikia.com/wiki/Syd%C3%A4n-_ja_verisuonisairaudet