Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko kannabiskäyttäjä narkomaani?

Vierailija
11.10.2015 |

Kannabis luokitellaan kuitenkin huumeeksi?

Kommentit (2876)

Vierailija
2341/2876 |
14.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eli sydänkohtauksen riski kasvaa kymmenien kertaiseksi.

Riski ehkä kasvaa, mutta miksi niitä sydänkohtauksia ei kuitenkaan tapahdu siinä määrin, mitä kasvaneesta riskistä voisi olettaa? Vai kykenetkö jollain osoittamaan, että asia olisi oikeastikin merkittävä, eikä vain teoreettista pohdintaa? Ja kuten tuossa aiemmin todettiin, vessassa pinnistelykin on suurempi sydänkohtauksen riskitekijä kuin kannabis. Eli jonkinlaista suhteellisuudentajua pitäisi vähän jo saada keskusteluun.

Vierailija
2342/2876 |
14.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suurin osa kannabiksen käyttäjistä käyttää myös mielialalääkkeitä koska kannabiksen käyttäjistä isoin osa kärsii mielialahäiriöistä ja ovat monesti mieleltään sairaita tilastollisesti.

Ja sitten puuttuu vielä linkki siihen tutkimukseen, joka vahvistaa tuon väitteesi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
2343/2876 |
14.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suurin osa mielialalääkkeistä. Otettaessa lääkitystä käyttöön pitää tutkituttaa potilaan maksa-arvot ja sydänkäyrä, koska lääkitys lisää sydänkohtauksen riskiä merkittävästi.

Monella mielialalääkkeellä on tosiaan paljon kannabista vakavampia haittavaikutuksia.

Vierailija
2344/2876 |
14.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämähän on huvittavaa. 

Kun suomalaisilta lääkäreiltä tekee kyselyn niin ei edes 1% suosittele kannabista sydänsairaille ihmisille lääkkeeksi ennen sydäntutkimuksia. Ylipäätään mitään lääkettä jossa sydänkohtausriski kohoaa ei myönnetä ennen sydäntutkimuksia.

Tutkittu on ihan tarpeeksi, eikä sellaista riskiä ollut joka olisi estänyt kannabislääkityksen. Mainitsehan joku sellainen lääke, joka lisää sydänkohtausriskiä niin paljon, että tutkimuksia asian suhteen tehdään.

Suurin osa mielialalääkkeistä. Otettaessa lääkitystä käyttöön pitää tutkituttaa potilaan maksa-arvot ja sydänkäyrä, koska lääkitys lisää sydänkohtauksen riskiä merkittävästi.

Suurin osa kannabiksen käyttäjistä käyttää myös mielialalääkkeitä koska kannabiksen käyttäjistä isoin osa kärsii mielialahäiriöistä ja ovat monesti mieleltään sairaita tilastollisesti. Eli sydänkohtauksen riski kasvaa kymmenien kertaiseksi.

Jaha että mielenterveys vippaa? Onneksi vähemmän kuin kannabisfoobikoilla. Näytä jotain sanojesi tueksi jos löytyy? Laillistamista vastustavilla on paha tapa keksiä olemattomia haittoja. Siksi pyydän niitä faktoja väitteen tueksi.

Vierailija
2345/2876 |
14.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Riskin voidaan katsoa siis olevan kuitenkin aika vähäinen, ja kuten jo aiemmin todettiin, seksin harjoittamisessa riski on samaa luokkaa.

ELI RISKI ON VARSIN SUURI. Seksin harrastaminen on todella paha riski ja sitä olisi syytä vältellä. Kannabista ei edes kannata ajatella jos sairastaa sydäntautia.

Vierailija
2346/2876 |
14.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jaha että mielenterveys vippaa? Onneksi vähemmän kuin kannabisfoobikoilla. Näytä jotain sanojesi tueksi jos löytyy? Laillistamista vastustavilla on paha tapa keksiä olemattomia haittoja. Siksi pyydän niitä faktoja väitteen tueksi.

http://yle.fi/uutiset/kannabis_nakyy_yha_useammin_nuorten_mielenterveys…

Olisi syytä keskustella lääkäreiden kanssa siitä miten kannabis ja mielenterveyslääkkeet vaikuttavat yhdessä. 

Vierailija
2347/2876 |
14.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Seksin harrastaminen on todella paha riski ja sitä olisi syytä vältellä. Kannabista ei edes kannata ajatella jos sairastaa sydäntautia.

Jotenkin tulee sellainen ajatus, että seksin harrastaminen on sinulla jäänyt perin vähäiseksi. Etkä ole sitä mitenkään tietoisesti vältellyt, vaan asia nyt on vain mennyt niin, että saanti on ollut heikkoa jo pitkään. Ja jos sairastaa sydäntautia, ei kannata juoda edes kahvia, alkoholeista ja muista päihteistä ja niiden käytöstä puhumattakaan.

Vierailija
2348/2876 |
14.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaapin paikkaa en viitsi näyttää koska soittaisit poliisit jos tietäisit paikan. Kieltolain kannattajat on joutuneet puolustuskannalle kun näkyy miten laillistaminen oikeasti vaikuttaa. Coloradosta on jo näyttöä ja kanadan päätös laillistaa tulee näkymään. Kun vuosi, pari seurataan niin moni maa laillistaa.

Se olen minä joka näyttää kaapin paikan tässä keskustelussa. 

En suinkaan soittaisi poliisia. Poliiseja on suvussa joten ei tarvitse. Soittamisen sijaan antaisin takasuoran laulaa ja naputtaa tasaiseen tahtiin naps naps naps naps niin kauan että agressiivinen kannabishippi lopettaisi riehumisen olohuoneessa, jota MINÄ sisustan.

Minä, et sinä. Menikö tämä jakeluun vai pitääkö naputtaa vielä kerran? Hä?

Vierailija
2349/2876 |
14.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olisi syytä keskustella lääkäreiden kanssa siitä miten kannabis ja mielenterveyslääkkeet vaikuttavat yhdessä. 

Kyllä, näin on tosiaan hyvä tehdä.

Vierailija
2350/2876 |
14.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Riskin voidaan katsoa siis olevan kuitenkin aika vähäinen, ja kuten jo aiemmin todettiin, seksin harjoittamisessa riski on samaa luokkaa.

ELI RISKI ON VARSIN SUURI. Seksin harrastaminen on todella paha riski ja sitä olisi syytä vältellä. Kannabista ei edes kannata ajatella jos sairastaa sydäntautia.

Monikos suomalainen kuolee vuosittain sydänkohtaukseen seksiä harrastaessaan?

Vierailija
2351/2876 |
14.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Seksin harrastaminen on todella paha riski ja sitä olisi syytä vältellä. Kannabista ei edes kannata ajatella jos sairastaa sydäntautia.

Jotenkin tulee sellainen ajatus, että seksin harrastaminen on sinulla jäänyt perin vähäiseksi. Etkä ole sitä mitenkään tietoisesti vältellyt, vaan asia nyt on vain mennyt niin, että saanti on ollut heikkoa jo pitkään. Ja jos sairastaa sydäntautia, ei kannata juoda edes kahvia, alkoholeista ja muista päihteistä ja niiden käytöstä puhumattakaan.

Minulla on sydänsairaus se on synnynnäinen. Lääkäri on kertonut että kuppi kahvia ei haittaa ja rauhallinen seksi ei ole haitaksi. Pitää vain tarkkailla sykettä ja keskeyttää jos hengästyy liikaa. Onneksi mieheni on kärsivällinen.

Alkoholi on pois kuvioista ja samoiten kannabis. Lääkäri oikein terotti että kannabiksen käyttö on sama kuin rämpyttäisin valokatkaisijaa on off asennossa. Se lamppu sammuu jossain vaiheessa. Ensimmäisen kohtauksen sain juurikin kymmenottelussa lukiolaisena ja toinen tuli kannabiskokeilusta. Kannabiskokeilu meinasi koitua kohtalokseni.

Anna 39

Vierailija
2352/2876 |
14.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"It is quite plausible that the additional small stress caused by that cannabis joint triggered a one-in-a-million cardiac event, just as has been more frequently recorded from sport, sex, saunas and even straining on the toilet."

Paskalla käyminenkin on siis suurempi sydänkohtausriski kuin kannabis.

Joo, näin meinasin kirjoittaa mutta valitsin kuitenkin saunan. Aiemmin tänään luin tällaista:

"Lääkevahinkoja jää piiloon paljon, kertoo Hämeen Sanomat.

Lääkkeiden arvioidaan aiheuttavan vuosittain jopa tuhansia tahattomia kuolemia, mutta korvauksia haetaan minimaalisesti."

Nuo ovat siis niitä laillisia lääkkeitä.

Vierailija
2353/2876 |
14.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla on sydänsairaus se on synnynnäinen. Lääkäri on kertonut että kuppi kahvia ei haittaa ja rauhallinen seksi ei ole haitaksi. Pitää vain tarkkailla sykettä ja keskeyttää jos hengästyy liikaa. Onneksi mieheni on kärsivällinen.

Alkoholi on pois kuvioista ja samoiten kannabis. Lääkäri oikein terotti että kannabiksen käyttö on sama kuin rämpyttäisin valokatkaisijaa on off asennossa. Se lamppu sammuu jossain vaiheessa. Ensimmäisen kohtauksen sain juurikin kymmenottelussa lukiolaisena ja toinen tuli kannabiskokeilusta. Kannabiskokeilu meinasi koitua kohtalokseni.

Anna 39

Hyvä, että tiedät itse oman tilanteesi, mutta harvalla asiat ovat kuitenkin tuolla tavalla mitä sinulla. Kaipa sen jotenkin ymmärrät? Suurimmalle osalle kannabiksen käyttäjiä kannabis ei aiheuta mitään erityisiä ongelmia, ja jos kannabis olisi kovinkin haitallista, sen lääkekäyttö olisi täysin mahdonta. Mitä tulee vielä seksiin, niin kai lääkäri varoitti sinua koskaan kokeilemasta ns. "orgasmia"? Siinähän sydämen syke nousee joskus paljonkin, ja jos sydäri seksissä tulee, niin usein se tulee juuri orgasmin aikana.

Vierailija
2354/2876 |
14.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaapin paikkaa en viitsi näyttää koska soittaisit poliisit jos tietäisit paikan. Kieltolain kannattajat on joutuneet puolustuskannalle kun näkyy miten laillistaminen oikeasti vaikuttaa. Coloradosta on jo näyttöä ja kanadan päätös laillistaa tulee näkymään. Kun vuosi, pari seurataan niin moni maa laillistaa.

En suinkaan soittaisi poliisia. Poliiseja on suvussa joten ei tarvitse. Soittamisen sijaan antaisin takasuoran laulaa ja naputtaa tasaiseen tahtiin naps naps naps naps niin kauan että agressiivinen kannabishippi lopettaisi riehumisen olohuoneessa, jota MINÄ sisustan.

Voi ressukkaa, uhkailee jo. Hui ku olin vähällä ihan säikähtää. :D Onko sulla useinkin agressiivinen hippi olohuoneessa vai sisustus ikuisuusprojekti?. Se olen MINÄ joka näytän ja MINÄ joka sisustan. Heh, agressiivinen sisustushomo. Jolla myös näyttämisen halua. Esittelee samalla kaapin paikan josta tuli ulos. Ahh, hah, hah.

Tuommoiset isottelijat pidetään yhdellä kädellä jos niihin viitsii vaivautua koskemaan. Yleensä pari kuittausta riittää turhasta pullisteleville. Mä tiedän tasan miten se menee. Ensin paheksutaan ja usein sitten humalan rohkaisemana tullaan kysymään löytyisikö? Kusipäisten ei tarvitse ihmetellä kun jäävät ilman.

Vierailija
2355/2876 |
14.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voi ressukkaa, uhkailee jo. Hui ku olin vähällä ihan säikähtää. :D Onko sulla useinkin agressiivinen hippi olohuoneessa vai sisustus ikuisuusprojekti?. Se olen MINÄ joka näytän ja MINÄ joka sisustan. Heh, agressiivinen sisustushomo. Jolla myös näyttämisen halua. Esittelee samalla kaapin paikan josta tuli ulos. Ahh, hah, hah.

Tuommoiset isottelijat pidetään yhdellä kädellä jos niihin viitsii vaivautua koskemaan. Yleensä pari kuittausta riittää turhasta pullisteleville. Mä tiedän tasan miten se menee. Ensin paheksutaan ja usein sitten humalan rohkaisemana tullaan kysymään löytyisikö? Kusipäisten ei tarvitse ihmetellä kun jäävät ilman.

Vierailija
2356/2876 |
14.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siis kysymys pitäisi asetella että kuinka moni suomalainen kuolee vuosittain sydänkohtaukseen pilvessä seksiä harrastaessaan?

Yksin tai ryhmässä. Riski on oikeasti todella suuri. Moni silti harrastaa seksiä pilvessä vaikka se ottaa sydämmen päälle varsinkin orgasmin hetkellä. Helvetin epäterveellistähän se on ja vaarallista. 

Vierailija
2357/2876 |
14.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siis kysymys pitäisi asetella että kuinka moni suomalainen kuolee vuosittain sydänkohtaukseen pilvessä seksiä harrastaessaan?

Yksin tai ryhmässä. Riski on oikeasti todella suuri. Moni silti harrastaa seksiä pilvessä vaikka se ottaa sydämmen päälle varsinkin orgasmin hetkellä. Helvetin epäterveellistähän se on ja vaarallista. 

Lähtö kun jokatapauksessa tulee niin mielummin onnellisena. Vaikka sitten savuissa sydäriin panohomissa. Paljon miellyttävämpi kuin paskavaipoissa hoidettavana. Valintoja kuten jo sanottiin.

Vierailija
2358/2876 |
14.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei maistu kiitos edes se alkoholi. Olen täysraitis budoka Jumalan armosta. Jos käyt päälle niin teen selvää niin kovaa että että et ole sellaista kyytiä koskaan saanut. Kolme kertaa olet saanut jo päihisi narkki, ennenkuin silmää kerkeät räpäyttää. Naps naps naps.

Hoitelen tuollaisen ryöstöaikeissa olevan narkin yhdellä kädellä (toisella pitelen taskulamppua!) . Samalla hoitelen kaverisi ja teen lopun huonekalu varkauksista. On se jumalauta kun ihmisten omaisuus ei saa olla rauhassa teikäläisiltä. Kaappi on ja pysyy ja minä olen se joka tekee sen teikäläisille selväksi.

Se mitä sanoit homoista on halveksittavaa. Kyllä heilläkin on oikeus olla ja omistaa huonekaluja. En liiemmin katsele hyvällä homoja, mutta jokaisella on oikeus olla valitsematta jumalaa. Te narkkaritkin olette valinneet synnin jumalan sijaan. Kehottaisin miettimään tarkkaan sitä mikä elämässä on tärkein.

Vierailija
2359/2876 |
15.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lähtö kun jokatapauksessa tulee niin mielummin onnellisena. Vaikka sitten savuissa sydäriin panohomissa. Paljon miellyttävämpi kuin paskavaipoissa hoidettavana. Valintoja kuten jo sanottiin.

Pitäisi tietää se että usein sydänkohtauksesta selviää ja lopputuloksena on aivovamma tai halvaantuminen. Aivovammoja moni pössyttelijä saakin, kun ei edes huomaa sydänkohtauksen olevan päällä. Aivot saavat heikosti happea ja sitä tyhmentyy huomaamattaan. 

Valintoja kuten sanottiin, mutta kyllä muiden ihmisten pitää ajatella tyhmän porukan tekemistä. Eikö se yksi aivovamma jo riitä?

Kun ne aivot tarvitsevat happea ja sydän pumppaa verta sinne aivoihin. Veressä on happea...

Joku jo aijemmin mainitsi että kannabis tyhmentää. Yksi merkki tyhmentymisestä on se ettei osaa ajatella pitkälle. Eletään hetkessä eikä suunnitella elämää. Tämä kertoo jo sen että haittoja on tapahtunut aivoille.

Kannabis itsessään ei varmastikaan vahingoita aivoja mutta ne jatkuvat sydänkohtaukset jotka tulevat kannabista poltettaessa aiheuttavat mittavia vahinkoja aivoille. Paha teille on näitä varoitella ja esitellä eri vaaroja kun olette jo siinä tilassa ettei millään mitään väliä pitää vain saada se hyvä olo keinolla millä hyvänsä.

Vierailija
2360/2876 |
15.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Anna 39

Hyvä, että tiedät itse oman tilanteesi, mutta harvalla asiat ovat kuitenkin tuolla tavalla mitä sinulla. Kaipa sen jotenkin ymmärrät? Suurimmalle osalle kannabiksen käyttäjiä kannabis ei aiheuta mitään erityisiä ongelmia, ja jos kannabis olisi kovinkin haitallista, sen lääkekäyttö olisi täysin mahdonta. Mitä tulee vielä seksiin, niin kai lääkäri varoitti sinua koskaan kokeilemasta ns. "orgasmia"? Siinähän sydämen syke nousee joskus paljonkin, ja jos sydäri seksissä tulee, niin usein se tulee juuri orgasmin aikana.

Suomessa on enemmän sydänsairautta kantavia geenejä ja skitsofreniaa kantavia geenejä yhteensä kuin kannabiksen käyttäjiä. 

Eli kannabiksen käyttäjät ovat todella pienessä marginaalissa. 

Halutaanko tässä nyt vaarantaa sydänsairaiden elämä ja skitsofreenikoiden elämä?

Moni ei edes tiedä että se sydänkohtaus saattaa tulla ensimmäisestä jointista tai psykoosi laukeaa ensimmäisestä jointista. 

Näitä ihmisiä on Suomessa enemmän kuin pössyttelijöitä. Haluammeko vaarantaa näiden ihmisten elämän?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kolme kolme