Normaalipainoisen laihdutus + riippuvuus makeasta

Vierailija

Minulla oli useamman kuukauden liikuntatauko sairauden vuoksi. Sinä aikana lihosin noin 4 kg ja melkein kaikki vyötärölle! En halua että vaatteet kiristävät enkä varsinkaan kuulla yhtään utelua olenko raskaana. Nyt pystyn taas liikkumaan suunnilleen normaalisti, varsinkin vedessä liikkuminen onnistuu jo hyvin. Onko mitenkään mahdollista että nuo kilot katoaisivat nyt kun taas harrastan aktiivisesti liikuntaa (olen aina liikkunut todella paljon)?

Toinen ongelma: minulla on ruokavalio muutoin kunnossa, mutta herkuttelen monta kertaa viikossa. Nimenomaan suklaa tai karkki tai vanukas houkuttelee. Karkkilakko ei ole kohdallani koskaan toiminut, se vaan johtaa pahempaan repsahtamiseen. Miten korvata herkkuja jollain vähän järkevämmällä? En halua lihota enää enempää. Olen aina syönyt jotain makeaa monta kertaa viikossa, mutta se ei ole aiemmin vaikuttanut painooni mitenkään. Nyt ilmeisesti pitää muuttaa tottumuksia, pysyvästi.

Kiitos paljon kaikille asiallisesti vastaaville!

Sivut

Kommentit (47)

Vierailija

Oman kokemuksen mukaan liikunta auttaa todella vähän. Se vaan vähänniiku yllläpitää mulla nykystä painoa. 

Karkista sen verran että se pitäis kyllä lopettaa kokonaan. On muuten vaikeaa, sokeri koukuttaa todella pahasti. Ite vaan lopetin kaiken sokerin, viikko on paha mut sitku on viikon ollut lakossa nii ei haluu lopettaa sitä enää. 

Vähän huono tää ehkä, en oikeen osaa auttaa koska painin saman asian kanssa :D

Vierailija

Minulla on itselläni sääntö, että saan ostaa (ja syödä) herkkuja vain sellaisina päivinä kun treenaan. Yleensä syön treenin ja treenaamisen jälkeisen aterian yhteydessä jotain herkkuja. Eihän tämä tietenkään mikään ihanteellinen tapa ole, mutta ylimääräiset kilot ovat pysyneet poissa.

Vierailija

Kiitos vastauksesta! Säännöllinen liikunta on varmaan aiemmin riittänyt siihen etten ole alkanut lihota, mutta sitten kun tuli tauko ja jatkoin syömistä samaan malliin niin siitähän se lihoaminen sitten alkoi.

Lopetitko siis aivan kaiken sokeripitoisen syömisen? Syötkö enää esimerkiksi hedelmiä?

T: Ap

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Minulla on itselläni sääntö, että saan ostaa (ja syödä) herkkuja vain sellaisina päivinä kun treenaan. Yleensä syön treenin ja treenaamisen jälkeisen aterian yhteydessä jotain herkkuja. Eihän tämä tietenkään mikään ihanteellinen tapa ole, mutta ylimääräiset kilot ovat pysyneet poissa.

No ei pöllömpi idea tämäkään, kiitos! Ehkä voisi jonkun tikkarin tms pienen suklaapatukan syödä ruoan päälle, niin tulisi makeanhimo siinä samalla kuitattua.

T: Ap

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minulla on itselläni sääntö, että saan ostaa (ja syödä) herkkuja vain sellaisina päivinä kun treenaan. Yleensä syön treenin ja treenaamisen jälkeisen aterian yhteydessä jotain herkkuja. Eihän tämä tietenkään mikään ihanteellinen tapa ole, mutta ylimääräiset kilot ovat pysyneet poissa.

No ei pöllömpi idea tämäkään, kiitos! Ehkä voisi jonkun tikkarin tms pienen suklaapatukan syödä ruoan päälle, niin tulisi makeanhimo siinä samalla kuitattua.

T: Ap

Olen siis tosiaan myös aina kärsinyt käsittämättömästä herkkuhimosta ja syönyt noita herkkuja miten sattuu (ja paljon!), ja koen että tuo  "herkkuja vain treenipäivinä" -sääntö on auttanut paljon sen hallitsemisessa. Kuten sanoin ylemmässä viestissä; ei ihanteellista, mutta oikealla tiellä ollaan, ja vyötärö kaventunut! :)

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minulla on itselläni sääntö, että saan ostaa (ja syödä) herkkuja vain sellaisina päivinä kun treenaan. Yleensä syön treenin ja treenaamisen jälkeisen aterian yhteydessä jotain herkkuja. Eihän tämä tietenkään mikään ihanteellinen tapa ole, mutta ylimääräiset kilot ovat pysyneet poissa.

No ei pöllömpi idea tämäkään, kiitos! Ehkä voisi jonkun tikkarin tms pienen suklaapatukan syödä ruoan päälle, niin tulisi makeanhimo siinä samalla kuitattua.

T: Ap

Olen siis tosiaan myös aina kärsinyt käsittämättömästä herkkuhimosta ja syönyt noita herkkuja miten sattuu (ja paljon!), ja koen että tuo  "herkkuja vain treenipäivinä" -sääntö on auttanut paljon sen hallitsemisessa. Kuten sanoin ylemmässä viestissä; ei ihanteellista, mutta oikealla tiellä ollaan, ja vyötärö kaventunut! :)

Toisaalta tässä on se hieman petollista, että minulle on ihan normaalia treenata 4-6 kertaa viikossa :D mutta todellakin erittäin hyvä idea että ainakaan lepopäivänä ei saa mässätä! Otan heti käyttöön!

T: Ap

Vierailija

En tiedä onko mun neuvosta apua, mutta aina kun mun tekee mieli karkkia ym. makeaa herkkua niin mä teen mustikka-banaani smoothien johon laitan nesteeksi kevyt maitoa. Tolla keinolla pidän makean nälän kurissa ja toi on samalla hyvä ja terveellinen välipala. Itse söin vielä 2,5kk sitten karkkia joka päivä joten tiedän mistä puhun. Pian tulee 3kk siitä kun olen syönyt karkkia tai muuta epäterveellistä makeaa.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Virkistävää nähdä, että normaalipainoinen laihduttaa! :)

Mikä siinä on virkistävää? Eikö olisi virkistävämpää nähdä kun ylipainoinen laihduttaa?

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

En tiedä onko mun neuvosta apua, mutta aina kun mun tekee mieli karkkia ym. makeaa herkkua niin mä teen mustikka-banaani smoothien johon laitan nesteeksi kevyt maitoa. Tolla keinolla pidän makean nälän kurissa ja toi on samalla hyvä ja terveellinen välipala. Itse söin vielä 2,5kk sitten karkkia joka päivä joten tiedän mistä puhun. Pian tulee 3kk siitä kun olen syönyt karkkia tai muuta epäterveellistä makeaa.

Kyllä! Smoothiet takaisin päivittäiseen ruokavalioon. Kiitos!

T: Ap

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Siis ruokavalio ei todellakaan ole kunnossa, jos sokerisia "herkkuja" on pakko syödä.

En tarvitse yhdenkään karppaajan tai hiilarinatsin neuvoja. Vähähiilihydraattista olen kokeillut, mutta siitä treenit kärsivät jo aivan liikaa ja tuli paljon muitakin ongelmia. Sokerinhimon takana riippuvuus sokerin tuomaan välittömään mielihyvään, ei väärä ruokavalio.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Virkistävää nähdä, että normaalipainoinen laihduttaa! :)

Mikä siinä on virkistävää? Eikö olisi virkistävämpää nähdä kun ylipainoinen laihduttaa?

Ylipainoinen ja normaalipainoinen, jolla on ylimääräistä, ovat sama asia.  On virkistävää nähdä, kuinka normaalipainoinen ei tyydy siihen ylimääräiseen. 

Sivut

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat