Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Normaalipainoisen laihdutus + riippuvuus makeasta

Vierailija
09.10.2015 |

Minulla oli useamman kuukauden liikuntatauko sairauden vuoksi. Sinä aikana lihosin noin 4 kg ja melkein kaikki vyötärölle! En halua että vaatteet kiristävät enkä varsinkaan kuulla yhtään utelua olenko raskaana. Nyt pystyn taas liikkumaan suunnilleen normaalisti, varsinkin vedessä liikkuminen onnistuu jo hyvin. Onko mitenkään mahdollista että nuo kilot katoaisivat nyt kun taas harrastan aktiivisesti liikuntaa (olen aina liikkunut todella paljon)?

Toinen ongelma: minulla on ruokavalio muutoin kunnossa, mutta herkuttelen monta kertaa viikossa. Nimenomaan suklaa tai karkki tai vanukas houkuttelee. Karkkilakko ei ole kohdallani koskaan toiminut, se vaan johtaa pahempaan repsahtamiseen. Miten korvata herkkuja jollain vähän järkevämmällä? En halua lihota enää enempää. Olen aina syönyt jotain makeaa monta kertaa viikossa, mutta se ei ole aiemmin vaikuttanut painooni mitenkään. Nyt ilmeisesti pitää muuttaa tottumuksia, pysyvästi.

Kiitos paljon kaikille asiallisesti vastaaville!

Kommentit (47)

Vierailija
1/47 |
09.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oman kokemuksen mukaan liikunta auttaa todella vähän. Se vaan vähänniiku yllläpitää mulla nykystä painoa. 

Karkista sen verran että se pitäis kyllä lopettaa kokonaan. On muuten vaikeaa, sokeri koukuttaa todella pahasti. Ite vaan lopetin kaiken sokerin, viikko on paha mut sitku on viikon ollut lakossa nii ei haluu lopettaa sitä enää. 

Vähän huono tää ehkä, en oikeen osaa auttaa koska painin saman asian kanssa :D

Vierailija
2/47 |
09.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on itselläni sääntö, että saan ostaa (ja syödä) herkkuja vain sellaisina päivinä kun treenaan. Yleensä syön treenin ja treenaamisen jälkeisen aterian yhteydessä jotain herkkuja. Eihän tämä tietenkään mikään ihanteellinen tapa ole, mutta ylimääräiset kilot ovat pysyneet poissa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/47 |
09.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos vastauksesta! Säännöllinen liikunta on varmaan aiemmin riittänyt siihen etten ole alkanut lihota, mutta sitten kun tuli tauko ja jatkoin syömistä samaan malliin niin siitähän se lihoaminen sitten alkoi.

Lopetitko siis aivan kaiken sokeripitoisen syömisen? Syötkö enää esimerkiksi hedelmiä?

T: Ap

Vierailija
4/47 |
09.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla on itselläni sääntö, että saan ostaa (ja syödä) herkkuja vain sellaisina päivinä kun treenaan. Yleensä syön treenin ja treenaamisen jälkeisen aterian yhteydessä jotain herkkuja. Eihän tämä tietenkään mikään ihanteellinen tapa ole, mutta ylimääräiset kilot ovat pysyneet poissa.

No ei pöllömpi idea tämäkään, kiitos! Ehkä voisi jonkun tikkarin tms pienen suklaapatukan syödä ruoan päälle, niin tulisi makeanhimo siinä samalla kuitattua.

Vierailija
5/47 |
09.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No ei pöllömpi idea tämäkään, kiitos! Ehkä voisi jonkun tikkarin tms pienen suklaapatukan syödä ruoan päälle, niin tulisi makeanhimo siinä samalla kuitattua.

Olen siis tosiaan myös aina kärsinyt käsittämättömästä herkkuhimosta ja syönyt noita herkkuja miten sattuu (ja paljon!), ja koen että tuo  "herkkuja vain treenipäivinä" -sääntö on auttanut paljon sen hallitsemisessa. Kuten sanoin ylemmässä viestissä; ei ihanteellista, mutta oikealla tiellä ollaan, ja vyötärö kaventunut! :)

Vierailija
6/47 |
09.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Virkistävää nähdä, että normaalipainoinen laihduttaa! :)

Vierailija
7/47 |
09.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen siis tosiaan myös aina kärsinyt käsittämättömästä herkkuhimosta ja syönyt noita herkkuja miten sattuu (ja paljon!), ja koen että tuo  "herkkuja vain treenipäivinä" -sääntö on auttanut paljon sen hallitsemisessa. Kuten sanoin ylemmässä viestissä; ei ihanteellista, mutta oikealla tiellä ollaan, ja vyötärö kaventunut! :)

Toisaalta tässä on se hieman petollista, että minulle on ihan normaalia treenata 4-6 kertaa viikossa :D mutta todellakin erittäin hyvä idea että ainakaan lepopäivänä ei saa mässätä! Otan heti käyttöön!

Vierailija
8/47 |
09.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä onko mun neuvosta apua, mutta aina kun mun tekee mieli karkkia ym. makeaa herkkua niin mä teen mustikka-banaani smoothien johon laitan nesteeksi kevyt maitoa. Tolla keinolla pidän makean nälän kurissa ja toi on samalla hyvä ja terveellinen välipala. Itse söin vielä 2,5kk sitten karkkia joka päivä joten tiedän mistä puhun. Pian tulee 3kk siitä kun olen syönyt karkkia tai muuta epäterveellistä makeaa.

Vierailija
9/47 |
09.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä siinä on virkistävää? Eikö olisi virkistävämpää nähdä kun ylipainoinen laihduttaa?

Vierailija
10/47 |
09.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis ruokavalio ei todellakaan ole kunnossa, jos sokerisia "herkkuja" on pakko syödä.

Vierailija
11/47 |
09.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En tiedä onko mun neuvosta apua, mutta aina kun mun tekee mieli karkkia ym. makeaa herkkua niin mä teen mustikka-banaani smoothien johon laitan nesteeksi kevyt maitoa. Tolla keinolla pidän makean nälän kurissa ja toi on samalla hyvä ja terveellinen välipala. Itse söin vielä 2,5kk sitten karkkia joka päivä joten tiedän mistä puhun. Pian tulee 3kk siitä kun olen syönyt karkkia tai muuta epäterveellistä makeaa.

Kyllä! Smoothiet takaisin päivittäiseen ruokavalioon. Kiitos!

Vierailija
12/47 |
09.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anna vanukkaat miehelle...

Vierailija
13/47 |
09.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis ruokavalio ei todellakaan ole kunnossa, jos sokerisia "herkkuja" on pakko syödä.

En tarvitse yhdenkään karppaajan tai hiilarinatsin neuvoja. Vähähiilihydraattista olen kokeillut, mutta siitä treenit kärsivät jo aivan liikaa ja tuli paljon muitakin ongelmia. Sokerinhimon takana riippuvuus sokerin tuomaan välittömään mielihyvään, ei väärä ruokavalio.

Vierailija
14/47 |
09.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin ja viesti 13 oli Ap.

Vierailija
15/47 |
09.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä siinä on virkistävää? Eikö olisi virkistävämpää nähdä kun ylipainoinen laihduttaa?

Ylipainoinen ja normaalipainoinen, jolla on ylimääräistä, ovat sama asia.  On virkistävää nähdä, kuinka normaalipainoinen ei tyydy siihen ylimääräiseen. 

Vierailija
16/47 |
09.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Anna vanukkaat miehelle...

Hahah! Pitäisi ensin se mies hankkia ;)

Vierailija
17/47 |
09.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En tarvitse yhdenkään karppaajan tai hiilarinatsin neuvoja. Vähähiilihydraattista olen kokeillut, mutta siitä treenit kärsivät jo aivan liikaa ja tuli paljon muitakin ongelmia. Sokerinhimon takana riippuvuus sokerin tuomaan välittömään mielihyvään, ei väärä ruokavalio.

Tuskin olet vhh:a kokeillut. Vhh:lla sokeririippuvuudesta pääsee eroon. Tosin silloin täytyy noudattaa vhh:ta. Eikä luulla noudattavansa.

Vierailija
18/47 |
09.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä laihdutin viime talvena 8 kg normaalipainon sisällä. Siihen meni peräti puoli vuotta. Alkuun olin kuukauden ihan totaalisessa karkkilakossa, sitten söin karkkia kerran viikossa. Mulla ei toimi mitkään makean korvikkeet kuten smoothiet, koska niitä syötyäni alkaa vielä enemmän tehdä mieli karkkia tai suklaata. 

Vierailija
19/47 |
09.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ylipainoinen ja normaalipainoinen, jolla on ylimääräistä, ovat sama asia.  On virkistävää nähdä, kuinka normaalipainoinen ei tyydy siihen ylimääräiseen. 

No ei minulla varmastikaan ole kenenkään ulkopuolisen silmissä tai lääketieteellisessä mielessä yhtään ylimääräistä, olen edelleen hoikka, rasvaa vaan tullut jenkkoihin, vatsaan ja lantiolle. Mutta kaipaan aiempaa vartaloa enkä halua uusia koko vaatekaappiani, en nimittäin halua että vaatteet puristavat yhtään mitään. Seuraava koko nykyisestä olisi 36, onko sinusta kokoa 36 olevalla aikuisella naisella ylimääräistä? Haluan vaan pysäyttää tämän lihoamisen nyt välittömästi enkä sitten kun pudotettavaa painoa on jo enemmän. Suvussani on myös kakkostyypin diabetestä ja sydän- ja verisuonisairauksia, jälkimmäistä hoikillakin ja ennen eläkeikää!

Vierailija
20/47 |
09.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä olen ollut ihan siinä uskossa, että ylipainoinen on vasta silloin, jos bmi on yli 25.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yksi yksi