Lapsen opettajan käytös muuttui kun kuuli minun olevan lakimies

Tiina

Minusta käsittämätöntä, aiemmin oli töykeä ja laittoi lapselleni joka viikko wilma merkintöjä aivan tyhjänpäiväistä asioista ( kumi repaleinen ja kynän päätä pureskeltu, ei syö ruokalassa kaalisalaattia) - viime viikolla oli kolmikantakeskustelu ja esitti huolensa ko. asioista / lopussa poikani sanoi että äiti tulisitko joskus luokkaan kertomaan työstäsi ( heillä joku projekti) lupasin ja siinä yhteydessä asia selvisi, sen jälkeen ei ole tullut yhtään merkintää...ja eilen oli kiitellyt lastani koulussa ( ei koskaan aiemmin) ...

Sivut

Kommentit (38)

Vierailija

Eräs opettaja vastaa.
Voi olla että on ollut huolissaan kun lapsi ei osaa huolehtia tavaroistaan. Ja muuten tiedätkö mitä murheen ryynejä lakimies vanhemmat on? Ne on yleensä pahempia kuin juopot.

Vierailija

Sillä on kokemuksia jostain hullusta lakinaisesta joka uhkailee haasteilla, kun heidän Palleaan ei ole kehuttu tarpeeksi ja "aiheettomia" moitteita on liiaksi. Sääli nyt muksuasi ei enää uskalleta kasvattaa siellä koulussa.

Vierailija

En itse usko, että opettajaan voi tehdä ammatilla vaikutusta. Opettajat ovat akateemisesti koulutettuja, ja puolisot ja tuttavapiiri usein vielä vähän korkeammalla statuksella. Jos ammatilla on jotain merkitystä, niin lähinnä se, että lakimiehiä pidetään vaivalloisina ihmisinä, joiden kanssa yhteydenpitoa halutaan pitää minimissään. Ja se tietysti ei ole hyvä asia.

Vierailija

Koulussa on tyypillisesti kaikkia opettajia sitova käytäntö, joka määrää ilmoittamaan Wilmassa tietyistä asioista, esimerkiksi siitä, että työskentelyväline puuttuu tai oppilas on häiriköinyt. Ihan asiallisia Wilma-huomautuksia kullanmurusi on saanut. Älä turhaan vedä kaikenlaisia johtopäätöksiä. Keskity omaan hommaasi.

Vierailija

Tai jos poikasia alkoi keskustelun jälkeen huolehtimaan tavaroistaan ja syömään kunnolla. Vai onko tämä täysin poissuljettu vaihtoehto? :D

lääkäritäti

No ei mikään ihme.

Aikanaan mun kuopuksen ope oli aivan ihme niuho. Nillitys loppui kun äidin eli minun ammatti selvisi - lastenpsykiatrian erikoislääkäri. Jos nyt hän oli montaa mieltä minusta äitinä niin olin minäkin totisesti erinäistä mieltä hänestä ekaluokkalaisten opettajana. Aivan kyvytön ihminen, jota ei ikinä olis pitänyt päästää ekaluokkalaisten lähellekään.

Ei niin pummi kun luulis

Vähän sama juttu kun mun naapuri. Luuli että olen täysi luuseri ja hampuusi. Tavallaan olenkin vaikkei se että oon käyttäny sossuntukia 22 vuotta ja saman verran alkoholia päivisin tee mua hampuusiks ja luuseriks. 

Kuuli et mun faija on lääkäri ja äiti tuomari. Muuttu senkin ämmän kello luuris. Sattu niin et kävivät kylässä ja törmäsivät naapurin ämmään. Juttelivat pikasen. Oli kyll ilme näkemisen arvonen kun avasin oven krapulassa vanhemmille ja naapuri oli siinä hymyilevänä. Pääs vähän keskustelemaan yhteiskunnan kerman kanssa. Tuns ittensä paremmaks saman tasoiseks kun mun vanhemmat. 

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

No ei mikään ihme.

Aikanaan mun kuopuksen ope oli aivan ihme niuho. Nillitys loppui kun äidin eli minun ammatti selvisi - lastenpsykiatrian erikoislääkäri. Jos nyt hän oli montaa mieltä minusta äitinä niin olin minäkin totisesti erinäistä mieltä hänestä ekaluokkalaisten opettajana. Aivan kyvytön ihminen, jota ei ikinä olis pitänyt päästää ekaluokkalaisten lähellekään.

Eihän toi ole niin korkea-arvoinen ammatti kuin tuomari?

Lastenlääkärithän on kuin jotain päiväkodin tätejä oikeisiin lukion maikkoihin verrattuna siis. Jos oon oikein ymmärtäny?

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No ei mikään ihme.

Lastenlääkärithän on kuin jotain päiväkodin tätejä oikeisiin lukion maikkoihin verrattuna siis. Jos oon oikein ymmärtäny?

Todella ammattitaidoton ope, jos antaa jonkun mitättömän ammattiseikan varjostaa työtään.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No ei mikään ihme.

Todella ammattitaidoton ope, jos antaa jonkun mitättömän ammattiseikan varjostaa työtään.

Lakimies varmaan osaa lailla perustella tätä huonoksi hommaksi koululle.

Vierailija

En epäile yhtään mutta sitä epäilen että huomaat itse asian. Monesti arvostetussa työssä olevat tottuvat siihen "erikoiskohteluun", ja alkavat pitää sitä tavallisena kohteluna. Enemmänkin yllätyksiä kai tulee silloin jos joku ei tiedä, tai arvaa, että tämä on nyt joku "tärkeä" kaveri.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No ei mikään ihme.

No lastenlääkärit on kuin eläinlääkäreitä. Lastenlääkäri on alempi kuin aikuisten lääkäri. Siksi ne saa huonompaa palkkaakin. Palkasta näkee kuinkä arvokas ammatti on.

Sivut

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat